וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: שוטר היכה את בן דודו של אבו חדיר בעודו כפות

10.9.2014 / 19:20

טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער שנרצח, נראה בסרטון שהופץ ברשת מוכה נמרצות על ידי שוטר מג"ב כשהוא מרותק לקרקע על יד שוטר נוסף. גם לאחר שאיבד הכרה, "השוטר המשיך לבעוט בבטנו"

צילום: ללא קרדיט עריכה: ללא קרדיט

(תיעוד: הסרטון המפליל ממעצרו של טארק אבו חדיר)

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בירושלים כתב אישום נגד לוחם מג"ב, שתועד כשהוא עושה שימוש חריג בכוח בעת מעצרו של טארק אבו חדיר בן ה-15. טארק הוא בן דודו של מוחמד אבו חדיר, הנער הפלסטיני משועפאט שנחטף ונרצח בחודש יולי. המעצר האלים התבצע במסגרת מהומות שפרצו במזרח ירושלים בעקבות הרצח.

בתחילת חודש יולי שודר בכלי התקשורת סרטון שבו נראה מעצרו של הנער, שבא לביקור משפחתי מארצות הברית. בסרטון נראה כי במהלך המעצר נעשה שימוש בכוח חריג, לכאורה בלא כל הצדקה. הסרטון עורר הד ציבורי נרחב ומיד לאחר פרסומו, עוד לפני שהוגשה תלונה, פתחה מח"ש בחקירת העניין. עם איתורם של שני השוטרים שעצרו את טארק, הוזמן השוטר שנראה מכה אותו לשימוע, שאחריו החליטה מח"ש על הגשת כתב האישום.

עוד על רצח מוחמד אבו חדיר:
משפחת אבו חדיר הוכרה כנפגעת פעולת איבה
בדרך לאישום: השוטר שהיכה את הנער הערבי הושעה
תיעוד: שוטרים מכים את בן דודו של הנער שנרצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טארק אבו חדיר לאחר האירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום, ב-3 ביולי אחר הצהריים, יממה לאחר רציחתו על רקע לאומני של הנער מוחמד אבו חדיר, התאספו מפגינים רבים ברחוב הראשי בשכונת שועפאט. במסגרת פעילות השיטור באירוע, עסק השוטר הנאשם במרדף אחר פעילים שברחו מפני הכוחות במקום, וזיהה את טארק כשהוא רעול פנים, ובידו רוגטקה מעץ. הוא החל לרדוף אחריו על מנת לעצור אותו, קפץ יחד איתו מעל גדר פח שהקיפה אתר בנייה והפיל אותו.

לאחר שהופל הנער, הגיע למקום שוטר נוסף כדי לסייע במעצר. שניהם פעלו כדי לרתק את הנער בן ה-15 לרצפה ולעצור אותו, ומשרותק - החל השוטר הנאשם להכותו באגרופים ובבעיטות לראשו, לפניו, לכתפיו ולפלג גופו העליון. בעוד השוטר מכה אותו נמרצות - טארק נותר מרותק לקרקע על ידי שני השוטרים ולא התנגד.

לאחר שטארק איבד את ההכרה, נקשרו ידיו מאחורי גבו. לאחר מכן, הרימו שני השוטרים את טארק כשהם אוחזים בידיו הכבולות והובילו אותו מחוץ לאתר הבנייה - זאת בעוד הוא נגרר ברגליו וראש שמוט. במהלך ה"הובלה" - השוטר הנאשם עוד הוסיף ובעט בבטנו.

אבו מאזן בוחן את פניו של טארק אבו חדיר, בן דודו של הנער שנרצח, לאחר שהוכה בידי שוטרי מג"ב, יולי 2014. רויטרס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בוחן את פניו של טארק אבו חדיר, לאחר האירוע/רויטרס

אחרי הפצת הסרטון באינטרנט פעלה מח"ש לאיסוף הראיות ואיתרה כאמור את השוטרים. "הצעיר שצולם בסרטון היה קטין שנעצר לאחר שזוהה לכאורה על ידי השוטרים כמי שנטל חלק פעיל בהתפרעות, בעודו רעול פנים ובידיו רוגטקה", נמסר ממח"ש. "בתום החקירה, נמצאו ראיות המבססות לכאורה את אשמתו של השוטר החשוד בעבירות אלימות קשות, שבוצעו לאחר מעצרו של הקטין ובעודו אזוק". נגד השוטר השני לא הוגש כתב אישום.

התיעוד מהאירוע סוקר בהרחבה בכלי תקשורת בעולם. שרת המשפטים ציפי לבני פנתה בעקבותיו ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לחקור את האירוע. "התמונות מעידות על מעשה חמור ביותר של לובשי מדים", אמרה לבני. "זו אינה המדיניות של גורמי אכיפת החוק בישראל, אך למרבה הצער אלה התמונות שפתחו את מהדורות החדשות בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully