וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשוד ברצח גריידי: "היו לו דברים לסדר"

23.4.2014 / 12:31

השופטת טענה שהחשוד ברצח החייל יפתח גריידי התחמק מהמשטרה ולא כפי שטען סנגורו. לוואלה! חדשות נודע שהמשטרה תחקור את המאבטחים במועדון, משום שלא פעלו על פי ההנחיות

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

יומיים לאחר רצח החייל יפתח גריידי במועדון ברעננה, האריך היום (רביעי) בית משפט השלום בפתח תקווה את מעצרו של החשוד המרכזי ברצח בשבעה ימים. השופטת מרב גרינברבג אסרה את פרסום שמו ותמונתו למשך שבוע כדי לאפשר למשטרה לבצע מסדר זיהוי של החשוד למול עשרות עדי הראייה שנכחו במועדון בעת הרצח. כמו כן, מסתמן כי המשטרה תפתח בחקירה נגד המאבטחים במועדון, משום שהם לא פעלו לפי ההנחיות.

השופטת ציינה בהחלטתה כי החשוד התחמק מהמשטרה - בניגוד לדברי סנגורו, עורך הדין ניר דוד, שטען כי מרשו לא ידע שהמשטרה מחפשת אחריו. "החשוד הסגיר את עצמו אתמול לאחר ניסיונות רבים של המשטרה לאתרו ובהודעתו אישר כי ידע שמחפשים אחריו, אך טען כי היו לו דברים לסדר".

במהלך הדיון מתחה השופטת ביקורת על התנהלות סנגורו של החשוד, ששאל את חוקר המשטרה שאלות תוך שהוא מלווה אותן בהתנהגות תיאטרלית מוקצנת. "זה לא הנסיבות של תיק שאפשר להתנהג כך", גערה השופטת בסנגור במהלך הדיון. גם חוקר המשטרה הבכיר רס"ב רונן גולן מתח ביקורת על התנהגות הסנגור שניסה להפוך את הדיון בפרשת הרצח למשהו היתולי.

הרצח במועדון ברעננה - כותרות אחרונות
מצוד אחר החשוד ברצח ברעננה: ”נשים עליו את ידינו בקרוב”
חברתו של הנרצח: ”התמונות לא יעברו, קשה לקום מזה”
”הרוצח תועד נוטל מהמטבח שיפוד ששימש לרצח החייל במועדון”

הארכת מעצר של מני דבוש בבית משפט השלום בפתח תקווה, החשוד ברצח החייל יפתח גריידי, אפריל 2014. דרור עינב
"ברגע שפורצת קטטה התפקיד של המאבטחים לבודד בין שתי הקבוצות". מני דבוש, אחד החשודים ברצח, בבית המשפט/דרור עינב

בתוך כך, הודיעה המשטרה כי המאבטחים במועדון לא פעלו על פי ההנחיות, ומסתמן כי תיפתח חקירה נגדם. "סגרנו את המועדון ל-30 יום בשל העובדה כי המקום מסוכן לשלומו של הציבור ובשל העובדה כי הוא פעל שלא על פי ההנחיות הקבועות", אמר גורם רשמי במשטרה לוואלה! חדשות. כמו כן, במשטרה אומרים כי הקריאה על האירוע התקבלה ממד"א ולא מהמאבטחים שהיו מחויבים לכך לפי הנהלים. "ההנחיות מאוד ברורות. המאבטחים שהיו מוצבים במועדון היו אמורים להפריד כבר בתחילת הקטטה בין שתי הקבוצות ולהזעיק את המשטרה עוד בשלב הקטטה, אך הדבר לא נעשה", אמר הגורם. "כרגע צוות החקירה מתמקד בחקירת הרצח עצמו, אבל אנחנו מניחים שבשלב השני הוא יעסוק גם בסוגיות הללו", הוסיף הגורם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

בעל חברת האבטחה: אין דרך אחרת להשתלט על קטטה

אמלט אסטריין, מבעלי חברת האבטחה "ארקאס" אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "המשטרה אמרה לנו שהמאבטחים פעלו כנדרש. בהכשרות שהם עוברים הם מחויבים להוציא את המתקוטטים החוצה וכך עשו. אין דרך אחרת להשתלט על קטטה שבה מעורבים 20-30 איש". לדבריו, המאבטחים התקשרו קודם כל לאמבולנס ואחר כך היו עסוקים בלהמשיך ולהפריד בקטטות. "המאבטח שלי הוא זה שהזעיק עזרה רפואית. אני מרוצה מאיך שתפקדו המאבטחים וגם המשטרה טוענת שהם פעלו בסדר".

אחד המאבטחים, אלכס בן ה-31, אמר בשיחה עם אחד ממעסיקיו כי הוא לא מסוגל יותר לדבר עם אף אחד. "הוא שבור, יש לו ילדים ומשפחה והוא לא יודע איך זה ישפיע עליהם", סיפר דור מאיר, מנהל התפעול בחברת האבטחה ארקאס. "צריך להבין שבשביל האנשים האלה זוהי עבודה משנית, הם מפחדים שזה יפגע בהם ובחיים האישיים שלהם. הם לא רוצים לחזור לעבוד במועדונים, זוהי עבודה מאוד מסוכנת".

הבוקר גוברת הביקורת בחברות האבטחה על התנהלות המאבטחים במועדון. "מה שקרה במועדון ברעננה זו שערורייה, המאבטחים פעלו בצורה לא מקצועית וחייבים לבדוק את התפקוד שלהם", אמר בעל חברת אבטחה. "הנהלים שלנו מאד ברורים, אנחנו מונחים על ידי המשטרה ועל פי אותם הנחיות והנהלים, ברגע שפורצת קטטה התפקיד של המאבטחים לבודד בין שתי הקבוצות", הסביר. לדבריו, במקרה כזה יש להוציא קבוצה אחת אל מחוץ למועדון ולהשאיר קבוצה אחרת בתוך המועדון. במקביל יש להזעיק את המשטרה שתקבל את האחריות על המשך הטיפול באירוע.

"פה הוציאו את שתי הקבוצות החוצה, כדי שכל אחת תתמודד לנפשה", הוסיף בעל חברת האבטחה. "זה שלא הזעיקו את המשטרה זה טמטום. היום כל מאבטח יודע שכשמתחיל בלגאן במקום שהוא מאבטח, מה שהוא צריך לעשות זה להזעיק את המשטרה - זה אחד התפקידים שלו".

בעל חברת אבטחה אחרת, המתמחה בפעילות במועדונים, אמר כי חברת האבטחה שעובדיה עבדו במועדון בו אירע הרצח, הורידה מחירים בשוק וכתוצאה מכך נכנסים לענף מאבטחים שרמת המקצועיות שלהם נמוכה יותר. "בעבודת האבטחה לא צריכים להפעיל רק כוח אלא קודם כל מחשבה. מה ההיגיון להוציא שתי קבוצות מחוץ למועדון שיהרגו אחד את השני? ההנחיות של המשטרה הן ברורות ויש למאבטחים סמכויות עיכוב בתוך המועדון. לא ברור לי למה אנשי האבטחה לא עיכבו את אחת הקבוצות עד להגעת השוטרים. הרי ברגע שהם היו עושים את זה הם היו עושים הקפאת מצב ומונעים את הטרגדיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully