וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר לשעבר הירשזון השתחרר מהכלא: "אחבק את המשפחה"

16.1.2013 / 9:01

הירשזון, שנידון לכ-5.5 שנות מאסר בגין גניבה, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים, השתחרר מכלא חרמון בצפון לאחר שקוצר שליש מעונשו. "אני הולך עכשיו להודות לקדוש ברוך הוא"

בווידאו: שר האוצר לשעבר הירשזון משתחרר מהכלא/צילום: אדריאן הרבשטיין, דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, סיים הבוקר (רביעי) לרצות את עונשו. בתום שלוש שנים וארבעה חודשים הוא השתחרר מהכלא ויצא לחופשי, לאחר שנוכה שליש מתקופת מאסרו. "אני הולך עכשיו להודות לקדוש ברוך הוא, לחבק את המשפחה, להודות לידידים הטובים שעזרו לי", אמר עם שחרורו. משפחתו של הירשזון קיבלה את פניו מחוץ לכלא חרמון, אולם הבן הצעיר, ברק, ממתין לגזר דינו לאחר שהורשע בנהיגה בשכרות בתאונה שבה נפצעה בת זוגו לשעבר באורח קשה. הירשזון התייחס לפציעתה, באומרו כי "אני כל יום מתפלל לשלומה של נועה, שתחזור לבריאות טובה, ואני כמו כל אבא שאוהב את הילדים שלו, דואג לילדיי". כשנשאל בידי אחד העיתונאים למי בכוונתו להצביע בבחירות הקרובות, סירב לענות.

הירשזון יתגורר בכפר שמריהו אצל בנו, עופר. לאחר שחרורו צפוי השר לשעבר, שהכספים שגנב פגעו בין היתר בכספיהם של קשישים, להתנדב בפרויקט של הרב יצחק דוד גרוסמן המסייע לניצולי שואה ולקשישים.

אברהם הירשזון משתחרר מהכלא, 16 ינואר 2013. דרור עינב
הירשזון מחבק את בנו ביציאה מהכלא/דרור עינב

"הוא ציפה זמן רב ליום הזה, הוא נרגש", מסרה פרקליטתו של הירשזון, עורכת דין רותם טובול. רבים מהאסירים באגף 4, אגף צווארון לבן בכלא חרמון, ירגישו ככל הנראה בחסרונו, שכן הירשזון נחשב אהוד באגף. האסירים מעידים כי השר לשעבר אדיב וחברותי, וכי "הוא מדבר בגובה העיניים". גם בשירות בתי הסוהר הוא נחשב אסיר נוח וללא בעיות משמעת ולא הביעו שם התנגדות לשחרורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אברהם הירשזון משתחרר מהכלא, 16 ינואר 2013. דרור עינב
הירשזון בצאתו מהכלא, הבוקר/דרור עינב

בחודש ספטמבר 2009 החל השר לשעבר לרצות עונש של חמש שנים וחמישה חודשים שנגזרו עליו, כיוון שהורשע בגניבה של כ-1.8 מיליון שקלים מקופת הסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) שבראשה עמד וכן בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לפי כתב האישום, את הכספים קיבל הירשזון במעטפות שבכל אחת מהן 30-25 אלף שקלים במזומן.

בנוסף לכך, הוא הורשע בקבלת מענקים בלתי חוקיים לחגים, גניבת כספים לשם מימון תרופות וגניבה באמצעות קבלת כספים לקראת נסיעותיו לחו"ל. בגזר דינו כתבה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ברכה אופיר-תום כי "אילולא פתח הוא, יו"ר ההסתדרות, את השער רחב, בפני כל אותם בכירים שהפכו את מחלקת הנהלת החשבונות של הארגון לקזינו, אפשר ופרשת השחיתות הייתה נמנעת".

בחודש יולי 2011 דחה בית המשפט העליון את הערעור שהגיש שר האוצר לשעבר על הכרעת הדין, בו הוא הודה בקבלת תשלומים חודשיים ומענקים מהסתדרות העובדים הלאומית, אך טען כי לא היה מדובר בגניבה אלא ב"מעין משכורת", שהתבססה על כספי פיצויים להם היה זכאי, ושנועדה לעקוף את האיסור על חבר כנסת לקבל כסף.

"אסיר חיובי מרקע נורמטיבי שתרם ונרתם לטיפול"

את כל תקופת מאסרו בילה הירשזון בכלא חרמון שבצפון הארץ. בשב"ס אומרים כי בכל התקופה בה שהה בכלא לא נרשמו כל בעיות התנהגות מצדו של האסיר המפורסם. כעיסוק עיקרי הוא למד במדרשה בבית הכלא. לאחר שריצה רבע מתקופת מאסרו הוא החל לצאת לחופשות. במהלך שהותו בכלא הסתבך בנו הצעיר, ברק. לפני כחודש וחצי הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון בגרימת תאונת האופנוע שבה פצע את בת זוגו דאז, נועם סולומון, שנסעה עמו. המשטרה הודיעה כי תבקש מבית המשפט לגזור עליו עונש מאסר בפועל.

לקראת תום שני שליש ממאסרו, הגיש הירשזון בקשה לניכוי שליש ממאסרו, בקשה לה נענתה ועדת השחרורים. השופטת אביטל בית-נר, שעמדה בראש הוועדה, כתבה בהחלטתה כי "האסיר עומד בתנאי הסף לשחרור המוקדם בכך שהתנהגותו חיובית, הוא עבר הליך טיפולי משמעותי הכולל טיפול ייעודי בעברייני מרמה, וחוות דעות של גורמי הטיפול מלמדות על אסיר חיובי מרקע נורמטיבי שתרם ונרתם לטיפול". השופטת ציינה גם כי הירשזון השיב את הערך המשוער של הכספים שהורשע בגניבתם ושילם את הקנס שהוטל עליו בסך 450 אלף שקלים. כמו כן, ציינה השופטת כי שותפיו לעבירה של הירשזון שוחררו גם הם במסגרת שחרור מוקדם, וכי הוא אינו מסכן את שלום הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully