וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוענח רצח שלומי נוהי ב-2005: "דמך צועק בשמיים"

2.12.2012 / 19:14

מידע שהתגלה לאחרונה בחקירה סמויה אפשר את מעצרו של עמית טוויל, החשוד שהכה למוות את נוהי בן ה-17 בשל סכסוך על אופנוע. המשטרה עצרה עוד שלושה חשודים ומחפשת צעיר נוסף

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

שבע שנים לאחר הירצחו של שלומי נוהי בן ה-17, הגישה היום (ראשון) המשטרה הצהרת תובע נגד החשוד העיקרי ברציחתו, עמית טוויל, תושב גבעת שמואל בן 32. מאז חודש דצמבר 2005 ניסתה המשטרה לשים את ידה על החשודים ברצח ללא הצלחה, אך ביום חמישי האחרון, בעקבות מידע שהגיע לאחרונה לידי שוטרי מרחב דן, נעצר טוויל. יחד אתו נעצרו דוד טל, עידן טוויטו ואלכס קוטלר, החשודים בסיוע לאחר הרצח, בשיבוש הליכי משפט ובהעלמת ראיות. שופטת בית משפט השלום בתל אביב החליטה לשחרר את טל וקוטלר בתנאים מגבילים, ואילו מעצרו של טוויטו הוארך עד יום רביעי, מכיוון שטרם הבשילה ההחלטה להגיש כתב אישום בעניינו.

מהארכת מעצר לחשודים ברצח שלומי נוי. דרור עינב
החשוד ברצח, היום בבית משפט השלום בתל אביב/דרור עינב

בתשעה בדצמבר 2005 נמצא נוהי ברחוב בבני ברק, כשהוא מוכה וחבול ובמצב אנוש. ממצאי החקירה העלו שהסכסוך בין נוהי לטוויל נסב סביב בעלות על אופנוע. לפי החשד, בשעת בוקר מוקדמת, נסע טוויל יחד עם טל ואנשים נוספים, זיהה את נוהי והחליט לעצור את המכונית ולחסל חשבונות. אז, לפי החשד, החל טוויל להכות את נוהי נמרצות בעזרת אלה וגרם לו פציעה חמורה. לאחר מכן טוויל חשוד כי נמלט מהמקום. נוהי פונה לבית החולים תל השומר, ולאחר כמה שעות מת מפצעיו.

כבר שבוע לאחר המקרה נעצר טוויל, אך הוא שוחרר, ככל הנראה בהיעדר ראיות מספיקות. החקירה הסמויה שהתנהלה לאחרונה הביאה כאמור למעצרו של טוויל ושל שלושת החשודים הנוספים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תמונות מהארכת המעצר לחשודים ברצח שלומי נוי. דרור עינב
"אתה יכול לנוח היום". הוריו של נוהי עם תמונתו/דרור עינב

הוריו של נוהי, שנכחו באולם הדיונים, התקשו להישאר אדישים למראה החשוד העיקרי. "רוצח, כשהוא הרביץ לו עם היד הוא לא כיסה את הראש. לקחו לי את הילד, רצחו אותו", קראה האם צאלה. "הדם שלך, שנשפך, צועק בשמיים. הם יקבלו את העונש שלהם – ירצחו אותם בכלא. אתה יכול לנוח היום, בני היקר", אמרה האם. בעלה משה אמר: "לפני חודש חלמתי על הרוצח והחבר שלו...הכרנו את הרוצח השפל הזה ולא ידענו שזה הוא. חשדנו בו שזה הוא עשה את זה על איזה מקרה של אופנוע מסריח...בחור בן 25 נגד ילד 16 הולם בו עם ברזל בראש. אני מקווה שהוא יקבל עונש רצח מדרגה ראשונה".

עורך הדין גיא פרידמן, סנגורו של טוויל, אמר בדיון: "נמתין בסבלנות עד להגשת כתב האישום. אני מאמין שביום חמישי נקבל את חומרי החקירה במלואם. הצהרת התובע היא בבחינת פגיעה באינטליגנציה: כל משפטן שנה א' יודע שרצח דורש כוונה תחילה. מכל החקירות עולה שלא מדובר באירוע מתוכנן, אלא על אירוע שקרה בקטטה, לא מעבר לכך. אני מציע להמתין בסבלנות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully