וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האח המצלם" מתל השומר זוכה מעבירות אונס

גלעד גרוסמן

9.7.2012 / 9:10

גדי לומלסקי הורשע ב-15 מקרים של ביצוע מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות, לאחר שצילם בעירום מטופלות, אולם זוכה מאישומי האונס. השופטת: "תכלית המעשים - צילום והנצחה"

בית המשפט המחוזי בתל אביב זיכה לאחרונה את גדי לומלסקי, אח בבית החולים שיבא בתל השומר, מארבעה אישומים של אונס ומאישום נוסף של ניסיון אונס. עם זאת, הוא הורשע ב-15 מקרים של ביצוע מעשים מגונים ופגיעה בפרטיות, לאחר שצילם מטופלות בעירום. הוא זוכה מהאונס לאחר שהשופטים קבעו כי לא ניתן לקבוע כי בתמונות אותן צילם, ובהן הוא נראה נוגע באיבר מינן של מטופלות, מתקיים אונס.

בחודש אוגוסט, הוגש כתב אישום נגד לומלסקי, תושב מודיעין בן 40, בגין שורה ארוכה של מקרי אונס וביצוע מעשים מגונים בנשים עליהן השגיח במסגרת תפקידו כאח בבית החולים בתל השומר, שם עבד במשך כ-20 שנים. בנוסף, הוא נאשם שצילם את איבריהן המוצנעים של מטופלות ללא ידיעתן באמצעות מכשיר טלפון סלולרי. לומלסקי היה אח אחראי במחלקת אף, אוזן וגרון ואח במחלקה לניתוחים פלסטיים, וכחלק מתפקידו, הוא טיפל במטופלים ומטופלות שעברו ניתוחים פלסטיים ונשארו לאשפוז לילה לאחר הניתוח. מכתב האישום עלה, כי הוא ניצל את היותן של המטופלות רדומות ותחת השפעת משככי כאבים כדי לאנוס אותן ולבצע בהן מעשים מגונים.

גדי לומלסקי, האח שחשוד בצילום מטופלות בעירום, יולי 2011. אורי לנץ
לומלסקי בבית המשפט/אורי לנץ

מכתב האישום עלה עוד, כי הוא לא הסתפק רק בניצול נשים רדומות, אלא גם צילם מטופלות בזמן שהתקלחו. בנוסף, באחד המקרים, נתן לאחת המטופלות תרופה שטשטשה אותה ולאחר מכן ביצע בה מעשה מגונה. גופן של חלק מהנשים צולם, וכך הצליחה הפרקליטות לברר את זהותן. כמו כן, הוא נאשם בכ-20 מקרים בהם צילם נשים ללא ידיעתן מתחת לחצאיתן בבית החולים ובמקומות ציבוריים נוספים. לומלסקי הודה כי צילם את הנשים ואף ביצע בהן מעשים מגונים, אולם טען כי מעולם לא אנס אותן. לדבריו, הוא נגע באיבר מינן של חלק מהנשים רק לצורכי צילום.

"לא בכל יום מזוכים מאונס ונשארים עצובים"

השופטת מרים דיסקין בחנה את התמונות שצילם לומלסקי, והגיעה למסקנה כי לא מדובר באונס. "לכאורה, ניתן היה להעריך כי כאשר מוצג לבית המשפט צילום המתעד את האירוע באופן הגרפי והברור ביותר, אזי הדיון התיאורטי מתייתר", כתבה השופטת בהכרעת הדין. "דא עקא, שבענייננו, בשונה מתחושה ראשונית וטבעית זו, דווקא אותו תיעוד נדיר מחדד את שאלת הגבולות של יסוד החדירה ומחזירנו לדיון מהותי ביסודות עבירת האונס".

השופטת הסבירה כי לומלסקי אמנם נגע באיבר מינן של הנשים בתמונות, אולם לא ביצע שום חדירה, וגם לא התכוון לעשות זאת. "צפייה בתמונות יוצרת אצל הצופה תחושה קשה, שכן מטבע הדברים, התיעוד החזותי מחדד את הכיעור והחומרה של המעשים, אך דומני, כי בד בבד עם תחושת אי-הנוחות, מתגבשת אצל הצופה גם ההבנה כי תכליתם של המעשים, בזויים ככל שיהיו, היא צילום והנצחה אך לא מעבר לכך", הבהירה.

לומלסקי גם זוכה מעבירה של מתן תרופה מטשטשת לאחת המטופלות, אולם הורשע בביצוע 15 עבירות של מעשים מגונים בנסיבות אונס ובפגיעה בפרטיות. פרקליטו, עו"ד בנצי קבלר, טען כי אין מקום להרשיעו בשתי העבירות מכיוון שמדובר בכפילות מיותרת, ושעבירת הפגיעה בפרטיות "נבלעת" בעבירות המין, אולם טענה זו נדחתה.

"חומרת מעשיו של הנאשם, על כל שלביהם, ראויים לקבל מקום של ממש בכתב האישום, ואין לטעון כי מעשי הצילום מתבטלים לאור העובדה שהנאשם ביצע בקורבנות מעשים מיניים שונים", הבהירה השופטת.

"לא בכל יום מקבלים זיכוי מחמישה מקרי אונס ונשארים עצובים", אמר עו"ד קבלר. "האמפתיה של הנאשם וצערו נתונים למי שנפגעו מהמעשים, ואחת לנו כיצד יכונו משפטית. עם זאת, בית המשפט למעשה קיבל במלואו את קו ההגנה של הנאשם, הן בפן העובדתי והן בפן המשפטי, ורענן ואולי אף חידש את קווי הגבולות של עבירת האונס".

עוד בנושא:
אישום: אח ב"שיבא" אנס מטופלות בעת שהיו מורדמות
האח שצילם מטופלות חשוד גם באונס: "זה חזק ממנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully