וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה בנתב"ג נמנעה: עובדי רשות שדות התעופה והאוצר הגיעו להסכמה

לאחר שתכננו להשבית עשרות ההמראות במהלך סוף השבוע במחאה על החלטת משרד האוצר למשוך כשני מיליארד שקל מקופת הרשות, הגיעו הצדדים להבנה. הם ישובו ויפגשו בימים הקרובים במטרה להגיע לסיכום הסופי

צילום: טל אנגלברג, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין.

ראשי ההסתדרות, האוצר ורשות שדות התעופה הגיעו אמש (חמישי) להתקדמות בדיונים, שהביאה למניעת השביתה של עובדי רשות שדות התעופה שתוכננה להתחיל מחר. הצדדים ישובו ויפגשו בימים הקרובים במטרה להגיע לסיכום הסופי בליווי היועצים המשפטיים.

בדיונים שהתקיימו בלשכתו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נועדו יו"ר ועד רשות שדות התעופה, פנחס עידן, וראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי. כמו כן, נכחו במקום מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, הממונה על השכר באוצר, יוסי כהן, מנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות ויו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

עוד בוואלה! NEWS:
הכנסת אישרה: שידורי התאגיד הציבורי יחלו באפריל 2017
תיעוד: צה"ל הרס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע במתחם שרונה בת"א
חשד לטרור: אישה נהרגה וחמישה נפצעו מדקירות במרכז לונדון

טרם הושג ההסדר, עובדי רשות שדות התעופה הודיעו כי ישביתו החל ממחר בערב את ההמראות מנמל התעופה בן גוריון למשך כל השבת. זאת, במחאה על החלטת משרד האוצר למשוך כשני מיליארד שקלים מקופת הרשות.

בכיר בוועד עובדי הרשות הסביר כי ההחלטה לשבות הגיעה עקב מצוקה מההחלטה. "ברור לנו שמשיכת הכסף תגרום לגרעונות בקופת הרשות ותביא לפיטורי עובדים המוניים", אמר הבכיר, והוסיף: "משרד האוצר מבקש לממן מכספי הרשות את ההסכמים הקואליציוניים של הממשלה".

היום העמוס בשנה בנתב"ג, 13 באוגוסט 2015. מגד גוזני
נוסעים בנמל התעופה בן גוריון/מגד גוזני

בשלב הראשון של השביתה תכננו העובדים לשבש רק את ההמראות ולא לפגוע בנחיתת מטוסים בישראל. עם זאת, הם הודיעו כי אם צעד זה לא יספק את התוצאות הרצויות למחאה, הם ערוכים להאריך את השיבושים למשך הימים הקרובים.

מהוועד נמסר מוקדם יותר כי "רשות שדות התעופה היא לא הפרה החולבת למימון ההסכמים הקואליציוניים. אם יש כסף מוטב שיקלטו את אלפי עובדי הקבלן ברשות, המועסקים בתנאים משפילים".

חודשי הקיץ נחשבים לעמוסים ביותר בנמל התעופה בן גוריון ועשרות אלפי נוסעים יוצאים את הארץ לחופשות מדי יום. חודש אוגוסט נחשב לעמוס במיוחד, ובשנה שעברה נשברו שיאי כל הזמנים בנמל התעופה ועברו בו יותר משני מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully