וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלף חרדים הפגינו נגד הקרנת סרטים בשכונה חילונית בשבת בירושלים

תושביה החרדים של קריית יובל מחו על פרויקט חילוני שביקש להקרין סרטים בתשלום באחד המרכזים הקהילתיים בשכונה. מולם הפגינו עשרות חילונים. לפני שבועיים ראש העירייה ניר ברקת מינה צוות מיוחד שיבחן את הסוגיה

צילום: דניאל אליאור עריכה: מתן חדד

יותר מאלף חרדים הפגינו הערב (שישי) בשכונת קריית יובל בירושלים במחאה על הקרנת סרטים בשבת באחד המתנ"סים בשכונה. החרדים רואים בכך הפרה חמורה של הסטטוס-קוו בעיר, והם אף התלוננו על כך בפני ראש העיר ניר ברקת, שמינה לפני שבועיים צוות מיוחד שיבחן את הסוגיה ויקבל החלטה בעניין.

עד שתתקבל החלטה סופית, החליטו חלק מהתושבים החרדים בשכונה למחות על קיומן של ההקרנות, המתרחשות במתנ"ס בית טיילור, הנמצא לא רחוק ממקום ההפגנה. מול הפגנת החרדים מתקיימת הפגנת נגד חילונית שבה משתתפים כמה עשרות בני אדם.

עוד בוואלה! NEWS:
ניסיון פיגוע דריסה בבנימין: מחבלת דהרה לעבר לוחמים - וחוסלה
אוטובוס של "שוברים שתיקה" נרגם באבנים בגדה; שלוש פעילות נפצעו קל
אחרי התפרצות שפעת החזירים: אלפים הגיעו להתחסן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת הנגד החילונית, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק על צביונה של קריית יובל, שבשנים האחרונות הופכת ליותר ויותר חרדית, ידע ימים קשים, אך אפילו עבורה מדובר בשיא חדש. רוב ההפגנות שהתקיימו בה עד כה היו של חילונים שמחו על ניסיונות החרדים להצר את צעדיהם ולכפות עליה אופי דתי. אחד מהמאבקים המפורסמים שאירעו בשכונה הוא המאבק נגד חוטי העירוב שאותם הציבו החרדים, שנועדו ליצור "תחום שבת" עבור האוכלוסייה הדתית. החילונים טענו בזמנו כי אלו הוצבו בשכונה ללא היתרים ובניגוד לחוק. אותו מאבק הסתיים בהחלטתו של היועץ המשפטי בעירייה, לפיה עמודי העירוב הוקמו שלא כחוק. מאז נשמר הסטטוס קוו בשכונה, אולם היה זה רק עניין של זמן עד שהאיזון העדין בשכונה המעורבת יופר מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully