וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה נתניהו: "טענות מני נפתלי נועדו להכפיש את שמי"

רעיית ראש הממשלה הגישה תצהיר רשמי, כמעט זהה לזה שהודלף בשבוע שעבר, בתביעת אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה. לדבריה, העובדה שנפתלי היה מעוניין להמשיך ולעבוד בביתה רק אם יימצא לו תקן קבוע, מלמדת כי כל טענותיו בטלות

צילום מסך

(מני נפתלי פנה לגולשים ברשת בבקשה לעזרה כספית במשפטו)

רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, הגישה היום (ראשון) באמצעות הפרקליטות תצהיר רשמי לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בנוגע לתביעת אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי. בתצהיר, הזהה כמעט לחלוטין לתצהיר שהודלף בשבוע שעבר, נכתב בנוגע לטענות נפתלי: "מדובר בטענות חסרות בסיס שנועדו להכפיש את שמי".

בתצהיר טענה נתניהו כי "התובע התעקש החל מיום תחילת העסקתו ועד ממש סמוך למועד סיומה, לקבל תקן של עובד מדינה מהשורה. העובדה שהתובע היה מעוניין להמשיך ולעבוד בבית ראש הממשלה ולבד שיימצא לו תקן קבוע, מלמדת אף היא, כי כל טענותיו באשר להתנכלויות אין בהן כל ממש".

עוד בנושא:
מני נפתלי: כך הגיע לידיי התצהיר הגנוז של שרה נתניהו
ההסבר של נפתלי על הדלפת תצהיר שרה נתניהו יוגש בסודיות
נפתלי נדרש להסביר כיצד דלף לידיו התצהיר הגנוז של שרה נתניהו

שרה נתניהו יושבת ליד ניצול השואה והסופר, אלי ויזל, בקונגרס בנאומו של נתניהו. מרץ 2015. רויטרס
מכחישה את האשמות נפתלי. שרה נתניהו/רויטרס

בנוגע לטענה של נפתלי כי נתניהו גערה בו ואמרה "אנחנו אירופים, עדינים, לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים (...) אתה מפטם אותנו ואחר כך כשמצלמים אותנו בחו"ל, אנחנו נראים שמנים", נכתב בתצהיר: "כל שביקשתי וחזרתי וביקשתי מהתובע בהקשר זה הוא שיצמצם את כמות הארוחות".

עןד הוסיפה נתניהו "החל מיום עבודתו הראשון במעון ראש הממשלה הצהיר התובע בריש גלי: 'אני היפראקטיבי, אני רוצה לעבוד קשה ולהיות פעיל. עבודתי כמאבטח לא סיפקה אותי והיתה משעממת, שכן נאלצתי להעביר שעות רבות מבלי לעשות כלום'".

בתצהיר הסבירה נתניהו כי השילוב של מקום עבודה עם מקום מגורים יוצר, מטבע הדברים, סביבת עבודה ייחודית ומורכבת, אשר אינה דומה לסביבות העבודה שאליהן מורגלים שאר עובדי המדינה. "התובע ידע זאת טרם שהחל בתפקידו במעון ראש הממשלה", הוסיפה.

עוזרים למני נפתלי. ניב אהרונסון, צילום מסך
"ביקשתי שיצמצם את כמות הארוחות". נפתלי/צילום מסך, ניב אהרונסון

פרקליטותיו של נפתלי, עו"ד נעמי לנדאו ועו"ד נאוה פינצו'ק-אלכסנדר, מסרו בתגובה: "התצהיר של גברת נתניהו שהוגש מטעם המדינה מלמד שהפרקליטות מגנה ללא כל שיקול דעת על העסקה פוגענית ובלתי חוקית במעון ראש הממשלה, וחמור מכך, נותנת יד להשתלחות שלוחת רסן וחסרת כל יסוד של גברת נתניהו בעובד מוחלש שנאבק על זכויותיו. כמו כן, אנו מבקשות לדעת מדוע לא הוגש גם תצהיר מטעם הנתבע בנימין נתניהו".

אריק רוזנטל, יועץ התקשורת שמלווה את מני נפתלי, מסר: "נוהל הכחשה והכפשה של משפחת נתניהו לא יעמוד להם בבית הדין לעבודה, עת יידרשו להסביר כיצד ייתכן שכל כך הרבה עובדים, שלא תמיד מכירים אחד את השני, טוענים כלפיהם טענות דומות להפליא, שחוזרות על עצמן במהלך השנים, ורק שם העובד משתנה".

בשבוע שעבר חייב בית הדין את נתניהו להגיש תצהיר עד היום, 15 במרץ, לאחר שהפרקליטות החליטה להימנע מכך. בית המשפט אף מתח ביקורת על המדינה ואמר: "החלטת בית הדין אינה בגדר המלצה".

במקביל, בית הדין האזורי לעבודה בירושלים אישר היום לפרסם את התצהיר שהגיש נפתלי בנוגע לנסיבות שבהן הגיע לידיו התצהיר הלא חתום של נתניהו. עם זאת, השופטת דיתה פרוז'ינין קבעה כי התצהיר, שנערך לכאורה ב-9 במרץ במשרד עורכי הדין יוסי כהן, יפורסם תוך הסתרת שמות של צדדים שלישיים שאינם קשורים להליך. כהן הוא ידידה של משפחת נתניהו, אולם המדינה היא המייצגת את נתניהו בהליך זה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ארח את חוג התנ"ך, במעון הרשמי בירושלים. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
ראש הממשלה ורעייתו/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

"ב-10 במרץ בשעות הערב קיבלתי הצעת חברות בפייסבוק", נכתב בתצהירו של נפתלי. "הצעת החברות לוותה בהודעה אישית שכותרתה 'כל התצהירים שהוגשו שקריים'. להלן תוכן ההודעה שקיבלתי לפי מיטב זכרוני: 'אני רוצה למסור לך מידע שיעזור לך. אני מכירה מקרוב את עו"ד יוסי כהן, אני יודעת כי כל התצהירים שקריים. שמעתי את גב' נתניהו מדברת איתו לא פעם אחת לגבי עובדים שהתלוננו נגדה ושהוא יציל אותה מהם'. להודעה צורף קובץ שעליו נרשם 'תצהיר שרה נתניהו'".

למחרת, על פי התצהיר, נערכה בין נפתלי למוסרת המידע שיחת טלפון. "היא סיפרה כי עו"ד כהן כותב עבור גב' נתניהו כתבי שמירת סודיות לעובדים שהועסקו במעון ראש הממשלה", צוין בתצהיר. "'היו כמה תביעות נגד גב' נתניהו שנסגרו בפשרה על ידי המשרד', אמרה לי ושלחה את התכתובת בין לשכתה של גב' נתניהו לבין משרדו של כהן, כדי שאראה שיש כל הזמן קשר ביניהם. הסתכלתי על התכתובת. נכתב שם: 'הבחור שהתלונן על הגניבה של מני נפתלי נחקר במשטרה'. כל העניין נראה לי חשוד, פחדתי שמנסים להפליל אותי".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully