וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפריקים של מזג האוויר" נרגשים מהסערה: "זה יום חג"

19.2.2015 / 18:11

עבור חלק מהאנשים, הסערה היא לא עוד תירוץ להישאר מתחת לשמיכה, אלא שיגעון של ממש וסיבה טובה להתרגש. "זה יום שבשבילו אני מחכה שנים. הציפייה לשלג במקומות נמוכים, מזרימה אדרנלין ברמות שקשה להסביר"

צילום: חמד אלמקת, דוברות המועה האזורית גוש עציון, צילום גולשים – אילן הדר; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס

תושבים רבים אמנם מקבלים את המידע על מזג האוויר והסערה המתקרבת רק מהתחזיות בכלי התקשורת, כשהם מנסים להתחמם בבתיהם, אך יש מי שהפך את הסופות ואת מזג האוויר הקודר – לתחביב בפני עצמו. "יום חג", כך מגדיר נדב בהרב את 24 השעות הקרובות, שצפויות להיות סוערות במיוחד בכל רחבי הארץ. "זה יום שבשבילו אני מחכה שנים. עבודת החיזוי והציפייה לשלג במקומות נמוכים שבהם לא ירד שלג זמן רב, מזרימים אדרנלין שמגיע לרמות שקשה להסביר".

בהרב, בן 30 ממושב נוב שבדרום רמת הגולן, הוא רואה חשבון במקצועו. עם זאת, תחביב חיזוי מהזג האוויר ומדידת משקעים, תופסים חלק משמעותי בחייו. לדבריו, "ביום כזה אני מתפצל". האהבה לתחום, התעוררה כשהיה בן שבע, בחורף הסוער של שנת 1992. "החורף הזה הותיר בי שריטה", אמר. "אחרי אותו חורף, קניתי מדחום קטן ומד גשם והתחלתי להישאב לתוך התחום". מאז, האהבה לתחום רק התעצמה עבורו והיום הוא מנתח מפות סינופטיות ומעדכן בלוג שנקרא "הבלוג של נדב".

עוד ידיעות בוואלה חדשות:
סערת חורף: שלג החל בירושלים, המשטרה נערכת לסגירת הצירים
מני נפתלי יעיד נגד בני הזוג נתניהו בתמורה לחסינות
מרצ במאבק הישרדות ומעמידה במרכז את מתלבטי המרכז

שלג בהר בנטל. פברואר 2015. גבי סייח, תמונות גולשים
שלג בהר בנטל/תמונות גולשים, גבי סייח

מאז, נדב הפך למקור הידע בנושא מזג האוויר עבור בני משפחתו ומכריו. "עבור המשפחה והחברים אני מעין 'נכס' – כל הזמן שואלים אותי ונעזרים בי. גם עבור חקלאים וגופים שונים באזור, כמו מוסדות חינוך הפכתי כתובת בנושא חיזוי מזג אוויר. שואלים איפה ירד שלג ומבקשים לדעת על הקור הצפוי, מידע שחשוב בעיקר לבעלי חממות".

בתחנה המטאורולוגית של בהרב, הוא מודד גם משקעים ואוסף את הנתונים באמצעות שני מדי גשם. האחד, מעביר ישירות את הנתונים למחשב, והשני הוא מד דיגיטלי. לדבריו, מד גשם ידני הוא האמין והמדויק ביותר. כדי לתת את התמונה הכי מדויקת, משלים את התמונה תושב נוסף מיישוב נוב, אלי ברחי. ברחי מודד את המים בנוב כבר 30 שנה ומקפיד על מדידת המשקעים באמצעות מד גשם ידני ורשמי. לדבריו, "המדים החדשים פחות מדויקים והנתונים שהם מעבירים נקבעים על פי משקל. זה מאוד עדין, ואם יש קצת אבק, לדוגמה, זה משנה הכל. אני מאמין במד האמיתי". ברחי טוען כי הוא פחות מתעניין בחיזוי, ומעדיף לעסוק במדידת גשם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מזג אוויר בתל אביב, פברואר 2015. ראובן קסטרו
חורף פקוק בתל אביב/ראובן קסטרו

הנתונים שאוסף ברחי משמשים את חקלאי נוב. הוא עצמו חקלאי שמגדל הדסים והדרים ואת הנתונים הוא מפרסם בדף מידע שבועי. מי שמעוניין לקבל את הנתונים בזמן אמת, צריך להגיע בבוקר לבית הכנסת של המושב, לשם מגיע ברחי לאחר שכבר מדד את כמות המשקעים ביממה האחרונה. "אז ניגשים אלי בבית הכנסת, ומבקשים לדעת את תוצאות המדידה". כמו כן, מדי שבוע מתפרסמים הנתונים בדף המידע של המושב, ובאירועי גשם חריגים מפרסם ברחי את הנתונים בדואר האלקטרוני הישובי.

השנה, לצערו, אזור דרום רמת הגולן לא מצטיין בכמויות משקעים מבורכות. "האיזור שלנו קצת חלש בחורף הנוכחי. ירדו 366 מילמטרים, בעוד שהממוצע השנתי אצלנו עומד על 550 מילימטרים. אני מאמין בקדוש ברוך הוא ומאמין שעוד נגיע לזה". גם בהרב מקווה שהימים הקרובים "יחזירו את הכבוד האבוד של דרום רמת הגולן ושנזכה לראות זרימות יפות לכנרת". בינתיים, הוא נערך ללילה ללא שינה. "כל הלילה אשב מול המחשב וכשיתחיל לרדת שלג אסע למקומות המושלגים".

שלג בגוש עציון, פברואר 2015. דוברות מועצה אזורית גוש עציון, מערכת וואלה! NEWS
גוש עציון קודרת/מערכת וואלה! NEWS, דוברות מועצה אזורית גוש עציון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully