וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי עסקים בתל אביב: למה לא מגיעים לנו פיצויים?

6.8.2014 / 19:32

עם סיומו הקרוב של המבצע בעזה, שבו הלקוחות לפקוד את מקומות הבילוי שנותרו ריקים לאחרונה, אך בעלי העסקים מצפים לסיוע מהמדינה. "התמיכה לא צריכה להיקבע לפי מיקום גיאוגרפי"

מסעדת ליטל איטלי בתל אביב. באדיבות צוות ליטל איטלי,
"אנשים רוצים לחזור לרחובות". מסעדת "ליטל איטלי"/באדיבות צוות ליטל איטלי

בעקבות הפסקת האש שנשמרת במהלך היומיים האחרונים ועמה הסיום המסתמן של מבצע "צוק איתן", החלו תושבי תל אביב לשוב ולבלות את מקומות הבילוי, שמהם נעדרו בשל האזעקות והחשש מרקטות. בעלי העסקים בעיר סיפרו על חזרה מידית לשגרה, אך הביעו תקווה שהמדינה תפצה גם אותם, בשל ההפסדים הכספיים הכבדים שנגרמו להם במהלך החודש האחרון.

"מאתמול בצהריים הטלפון לא הפסיק לצלצל, והמקום אתמול היה מלא אפילו יותר מלפני המלחמה", סיפר סיפר דן ברק, מבעלי המסעדה 'ליטל איטלי' שבמתחם שרונה בתל אביב. "יש תחושה שאנשים רוצים לחזור לרחובות ולפצות על הזמן האבוד הזה של הקיץ. אתמול היו הרבה הזמנות ואירועים שנדחו בגלל המצב. אנחנו מאוד אופטימיים לגבי ההמשך". ברק טען כי התמיכה הכלכלית של המדינה צריכה להיקבע לפי היקף הפגיעה בעסק, ולא לפי מיקומו הגיאוגרפי. "גם אנחנו משלמים מסים וגם אנחנו צריכים להיות מגובים על ידי המדינה בתקופה הזאת".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
נתניהו ענה לבאן: "חמאס אשם בהרג האזרחים בעזה"
מגעים להפסקת אש בקהיר; אירופה תשוב למעבר רפיח?
מפקד "כיפת ברזל" בגוש דן: "עוברים להסתכל צפונה"

חדר מדרגות בתל אביב בזמן אזעקה, מבצע צוק איתן. דרור עינב
תושבים בתל אביב בזמן אזעקה שנשמעה במבצע "צוק איתן"/דרור עינב

לירן לוינוביץ', מבעלי בר "הפאטיו" וה"קאסה ורנדה" אמר כי "לאחר שהסתיימה המלחמה, בעלי העסקים מבינים מה גובה היקף הנזק שנגרם להם". הוא הוסיף כי "זה שהמלחמה נגמרה, לא אומר שהכול כבר מאחורינו וכי הנזק שנגרם אינו נזק של חודש בודד. באוגוסט לא תגיע כמות כפולה של תיירים, להיפך - הרבה תיירים ביטלו את חופשתם בחודש זה עקב מה שקרה. מרבית העסקים שקשורים במזון, משקאות ובידור מסתמכים על חודשי הקיץ, שמהווים כ-50% מכלל הרווחים בשנה. עסקים שעובדים רק בחודשי הקיץ, אצלם הנזק גדול אף יותר".

זה שהחליטו לא להגדיר את המבצע כמלחמה, רק כדי לא לפצות בעלי עסקים במרכז, זה ביזיון", התרעם לוינוביץ'. "לעומת 'עמוד ענן', תל אביב הייתה בצל איום הרקטות על בסיס יומי. האזעקות עשו את שלהן, והשאירו אנשים בביתם. לכן, אני שואל: אני, ששילמתי ממיטב כספי את כל המסים והתייצבתי למילואים בכל פעם שרק צייצו לכיווני, לא מגיע לי לקבל פיצויים?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
יירוט רקטה על ידי "כיפת ברזל" בשמי תל אביב. 2 באוגוסט 2014. בן קלמר
יירוט רקטה בשמי תל אביב/בן קלמר

"כשהחלו השיגורים אל תל אביב אנשים פחדו לצאת מהבית, והייתה ירידה של 30% בהכנסות", תיאר אסף סלוק, מבעלי בר 'הביר גארדן' שבכיכר דיזינגוף בעיר. "עם הכניסה הקרקעית לעזה, ניתן היה להרגיש את האווירה המדוכדכת בעקבות החיילים ההרוגים, והרבה מהלקוחות גויסו למילואים בצו 8. עם סיום המלחמה, התחלנו להרגיש שלאנשים בוער לחזור לשגרה. את הזמן האבוד ניצלנו בחידוש הבר, ואנו מנסים לנצל את החודש האחרון של הקיץ בצורה הטובה ביותר".

גם יניב בוטבקה, הבעלים של מסעדת "הילינקה" והשף שלה סיפר על ימי המלחמה שפגעו בעסקים. "אי אפשר לשכוח את היום שבו נהרגו שבעה חיילים או היום שבו חמאס הזהיר שהוא הולך לירות מטח כבד אל עבר המרכז. סגרנו את המקום בתשע וחצי במקום בחצות, מחשש לחיי אנשים. אלו מקרים שבהם נאלצנו להתמודד עם מציאות של מלחמה".

בוטבקה הוסיף כי "אנחנו מבינים שאת קהל הלקוחות הקבוע של התיירים הפסדנו, כי יש עדיין הדי מלחמה. אנחנו מאחלים לכל המסעדנים והעסקים שיצאו מהלופ הזה של המלחמה ויחזרו לשגרה, במיוחד העסקים בדרום שספגו פגיעה משמעותית. יחד עם זאת אנחנו מצפים שהמדינה תתמוך גם בעסקים במרכז, ותאשר הארכה של האשראי ותמיכה בדחיית המע"מ. המון עסקים היום תלויים במחזור היומי שלהם. באופן כללי אנו מאחלים לכל האנשים לחזור לבלות וליהנות משארית הקיץ, ולא לשכוח את כל אלו שנלחמו במלחמה כדי שאנחנו נחזור לשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully