וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "חיילים השחיתו ציוד בפינוי מאחז בשבת"

תושבי המאחז חומש, שהוקם על חורבות ההתנחלות שפונתה ב-2005, טוענים כי חיילים שבאו לפנותם, החרימו מהם מזון זמן קצר לפני כניסת השבת. צה"ל: "הכל היה תקין, הטענות - פרובוקציה"

ועדת המשנה לענייני יהודה ושומרון של ועדת החוץ והביטחון בכנסת, תדון בתלונות שהגישו אנשי ימין בדבר "ונדליזם, החרמת ציוד ושפיכת מי שתיה", שביצעו לכאורה חיילי צה"ל. יו"ר ועדת המשנה, חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד), הודיע אתמול (ראשון) כי יעלה את הנושא בוועדה, לאחר תלונות שהתקבלו בנושא מצד תושבי המאחז חומש. לטענת המתנחלים, חיילים מחטיבת השומרון ביצעו ביום שבת את המעשים האמורים, בעת ניסיון לפנותם מהמקום.

"כאזרחים, אנו מלאי בושה מול צורת ההתנהלות של מי שאמור לייצג את מערכות השלטון במדינה", אמרו בארגון "חומש תחילה". לדברי אנשי הארגון, "ונדליזם המלווה בשפיכת מים על הרצפה במזיד, כדי שלאנשים לא יהיו מים בשבת, וחוצפה בדמות החרמת מזון ללא כל צו - שמבחינת החוק מוגדרת כגניבה לכל דבר - במטרה ברורה להרעיב אזרחים - כל אלה נובעים מאותה השחתה בנפש של רוח הגירוש". הם ביקשו להדגיש כי "חוקיות השהות במקום עדיין נמצאת בערכאות משפטיות".

חומש הייתה התנחלות קטנה, צפונית מערבית לשכם. היא הוקמה בסוף שנות השמונים, ופונתה מתושביו בתכנית ההתנתקות. בתיה נהרסו, ותושביה מנסים לשוב אליה מאז פעמים רבות. בחלק מהמקרים, הם זכו לתמיכה מצד כמה חיילים. בעבר, נשפטו והודחו חיילים מצה"ל, לאחר שסירבו להשתתף בפינוי המאחז.

ח"כ אלקין, שהתארח בשבת בהתנחלות הדתית שבי שומרון הסמוכה לחומש, הביע זעם בעקבות מה שהגדיר "האירוע החמור". הוא הודיע כי הנושא ייחקר, ואמר כי הוא רואה את ההתנהלות האמורה בחומרה. "מדובר בהפרת הסיכום שהושג בנושא בוועדה. פניתי ללשכת שר הביטחון, ודרשתי לקבל הסברים. אם ההסברים לא יהיו מספקים, נקיים בדחיפות עוד דיון בוועדה".

בסיעת האיחוד הלאומי העדיפו להפנות אצבע מאשימה דווקא לכיוונו של ראש הממשלה. לדברי חבר הכנסת מיכאל בן ארי, "בנימין נתניהו ממשיך להתנכל להתיישבות ביהודה ושומרון. אכזריות דוגמת שפיכת מזון ומים מלמדת שההפקרות של ראש הממשלה אינה רק מדינית אלא גם הפקרות אנושית".

דובר צה"ל מסר בתגובה: "ביום שישי בשעות הצהריים, זוהו כמה אזרחים ישראלים בתחום היישוב המפונה חומש. כוח של צה"ל ומשמר הגבול החרים את הציוד שהיה ברשות האזרחים במקום, והעבירו לחטיבה המרחבית על מנת שיוחזר לבעליו החוקיים על פי דרישה, כל זאת על פי הנהלים המקובלים.

"יש לציין כי הפעולה נעשתה על מנת לשמור על הסדר והביטחון באזור, באמצעות אכיפת החוק ליישום תכנית ההתנתקות שנחקק על ידי הכנסת בשנת 2005, לפיו שהייתם של אזרחים ישראלים באזור חומש אסורה ומהווה עבירה פלילית תוך סיכון עצמי. הפעולה נועדה ליצור פרובוקציה אל מול הכוחות לפני כניסת השבת".

עוד בנושא:
מתנחלים: צה"ל פינה באלימות מתיישבים בחומש
מרד בחטיבת כפיר: מחאה נגד פינוי חומש
סירבו לפנות התנחלויות ויקבלו פרס כספי

(עדכון ראשון: 23:47, 07.08.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully