וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב בצה"ל: טילי קרקע-קרקע חדשים ותותח עתידני

המטה הכללי מגבש תוכנית רב שנתית חדשה לפיה יוצמדו לאוגדות של חיל היבשה מזל"טים על מנת לספק להן אוטונומיה. כמו כן יתחמש צה"ל בטילי קרקע קרקע וחימוש מדוייק

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, יפרסם בשבוע הבא את הכרעות המטה הכללי בעיצוב התוכנית הרב שנתית (התר"ש) הבאה של צה"ל. אחת ההחלטות החשובות במסגרת התוכנית היא העצמת כוחה של זרוע היבשה לקראת מלחמה במספר חזיתות. בין היתר עומדת על הפרק רכישת תותח עתידי לצה"ל, טילי קרקע קרקע, הרחבת החימוש המדויק בחיל התותחנים ורכישה מאסיבית של כלי טיס לא מאוישים.

ההנחה העומדת בבסיס התוכנית גורסת כי מטרת המטה הכללי היא להיערך למלחמה במספר חזיתות כשחיל האוויר יתמקד במטרות מעבר לרדיוס של חמישים קילומטר, וכוחות היבשה יידרשו להשמיד מטרות ברדיוס של עד כחמישים קילומטר. על בסיס רעיון זה, מפקדי זרוע היבשה בפיקודו של האלוף סמי תורג'מן הפעילו לחצים על המטה הכללי להעניק יכולות אוטונומיות במספר רב של תחומים לחילות היבשה.

תורג'מן מקדם תוכניות מהפכניות שכוללות הצמדת כלי טיס לא מאויש לכל אוגדה ומזל"ט לכל חטיבה מתמרנת. כמו כן, יחידה מטאורולוגית שנמצאת בהקמה והתרחבות, תספק נתונים שיסייעו בהכנות לקרב ובמהלכו. בנוסף, הלחץ של קצינים בכירים בזרוע היבשה עשה את שלו ומסתמן שכבר בשבוע הבא יודיע גנץ על התותח העתידי של צה"ל שיחליף את התותחים הישנים בעלי וותק של עשרות שנים. התותח החדש שיבחר מבין ההצעות של חברת 'סולתם' הישראלית או חברה גרמנית, יגביר את העוצמה וקצב האש של התותחים ויצמצם את כוח האדם המפעיל אותו. התותח של 'סולתם' גם יהיה נייד.

עוד על התחמשות צה"ל:
חיל התותחנים חושף: היתרון של צה"ל במלחמה הבאה
דיווח: "גרמניה תעביר לישראל צוללת שישית"

תקציב רחב לחימוש מדויק

בנוסף, יידרש צה"ל לממן טיל קרקע קרקע או רקטות מונחות הנושאות ראש קרבי כבד שיופעלו ברמת האוגדות. המטרה היא להיערך לאפשרות שבסיסי חיל האוויר יפגעו, וכוחות היבשה יצטרכו להטיל בכוחות עצמם תחמושת במשקל של לפחות 100 ק"ג על מטרות אויב.

מפקד חיל התותחנים, תא"ל דוד סויסה, העריך אתמול שהתוכנית הבאה תכלול תקציב רחב לחימוש מונחה ומדויק שמופעל על ידי חיל התותחנים כדי להפחית את התלות בחיל האוויר. לדבריו, בזמן שחיל האוויר יעסוק במטרות רחוקות על פי הנחיית המטה הכללי לחיל התותחנים כמו לשאר חילות השדה יעמדו מספר יעדים מרכזיים, ביניהם: שיתוק והשמדת האויב בכל עומק שדה הקרב היבשתי.

קצינים בזרוע היבשה, טוענים כי שילוב הכוחות בין חיל האוויר לחילות היבשה, עליו דובר רבות אחרי מלחמת לבנון השנייה ויושם הלכה למעשה במבצע עופרת יצוקה, לא יעמוד במבחן מלחמה רבת עצימות במספר חזיתות כשבסיסי חיל האוויר מופצצים על ידי טילים מסוגים שונים. אחד הקצינים הבכירים, אמר אתמול בשיחה עם וואלה! חדשות כי "במלחמה בה צה"ל יידרש להפגין גמישות והתמודדות עם מטרות עמוקות מאוד לא יהיה זמן לכוחות המתמרנים להמתין לחיל האוויר. מפקדי האוגדות והחטיבות יידרשו תגובות באופן מהיר. יהיה ניתן לייצר את זה אם כוחות היבשה יהיו בעלי יכולות אוטונומיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully