וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בחיפה: "אסון בסדר גודל בינלאומי"

2.12.2010 / 21:40

ראש הממשלה הגיע לחדר הפיקוד הקדמי בעיר ואמר שכעת יש להתרכז בהצלת חיים ובכיבוי האש המשתוללת בכרמל. הוא הוסיף כי סיוע בינלאומי עושה דרכו לישראל

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע הערב (חמישי) לחפ"ק המיוחד שהוקם בחיפה נוכח השריפה המשתוללת בכרמל ואמר כי חייבים להציל חיי אדם ולכבות את השריפה. "נגדיל את זמן ההתראה לפינוי אנשים", אמר ראש הממשלה, "אני קורא לכולם שלא להיכנס לשטח, גם לסקרנים מהתקשורת. נפנה אנשים בהתאם לצורך, אני מעדיף שמישהו לא ישן לילה אחד במיטתו אבל יחיה עד סוף חייו".

ראש הממשלה קיבל במקום עדכון מראשי המשטרה, הצבא והשר לביטחון פנים. "זו שריפה בקנה מידה בינלאומי, שוחחתי עם ראש הממשלות של קפריסין, יוון וספרד. עשרה כלי טיס בדרכם לישראל, ארבעה מיוון, ארבעה מספרד ומסוק אחד מקפריסין", אמר. הוא הוסיף כי הוא צפוי לשוחח עם ראש ממשלת רוסיה ולדימיר פוטין שישלח מטוסים נוספים. "גם כשיגיעו המטוסים האש לא תיכבה מיד", אמר נתניהו, "זה אירוע לאומי, אסון גדול, אך אנו משתלטים עליו יחד".

ראש הממשלה אמר כי כלל המאמצים ירוכזו במאמצי הפינוי והשיקום וכל מה שידרשו ראשי הערים שנפגעו בכדי לטפל באסון. לאחר מכן פנה נתניהו לנציגי העדה הדרוזית במקום ואמר: "אחינו הדרוזים ספגו מהלומה קשה מאוד ואנשים טובים גילו כאן תעצומת נפש וגבורה. אנשים הקריבו עצמם כדי להציל אחרים". הוא חיזק את ידי המשפחות השכולות והביע תמיכה במשפחות הכבאים והשוטרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
האוטובוס שהתהפך עם צוערי קורס קצינים של השב"ס שנלכדו היום בשריפת הענק בכרמל, דצמבר 2010. שלומי גבאי
האוטובוס שהתהפך/שלומי גבאי

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' אמר במסיבת העיתונאים כי "הכוחות היום נספו בניסיון להציל חיים". לדבריו, "רוב תושבי מרכז הכרמל פונו. סרקנו את השטח כמה פעמים ונסרוק שוב בבוקר. המשימה כעת היא להציל חיים. אני מבקש מהציבור להישמע להוראותינו. זה ייקח כמה ימים, ולכן צריך סבלנות וקורת רוח. אנחנו שולטים במצב".

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן אמר כי "התכלית האסטרטגית שלנו היא הצלת חיים. המטרה היא כיבוי במינימום זמן. פינינו את כל היישובים שבסכנת חיים, ופינינו שכונות בטירת הכרמל ועוספיה. מהציבור נדרש להישמע להוראות ולסייע לכוחות בשטח".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בחפ"ק שהוקם באוניברסיטת חיפה בעקבות שריפת הענק ביערות הכרמל, דצמבר 2010. יובל בן אבו, ג'יליס
"שריפה בקנה מידה בינלאומי". נתניהו בחפ"ק הערב/ג'יליס, יובל בן אבו

בתוך כך, הודיעה המשטרה הצבאית על פינוי בית הסוהר הצבאי כלא 6 והשב"ס החל בפינוי כלא כרמל. במשטרה נערכים לפינוי קיבוץ החותרים ומושב מגדים הסמוכים לעתלית. עד כה פונו מתושביהם הקיבוצים בית אורן וניר עציון וכן המושבים עין הוד ועין חוד שלמרגלות הכרמל. גם חלק מתושבי השכונות המזרחיות מטירת הכרמל מפונות מתושביהן.

מבחינת מספר הנפגעים באירועי היום, ישנם 40 הרוגים מהתהפכות האוטובוס שהסיע צוערים של שירות בתי הסוהר לחילוץ האסירים מכלא דמון. כמו כן, בבתי החולים מאושפזים ארבעה פצועים, שלושה מהם במצב קשה מאוד, ביניהם מפקדת משטרת חיפה, נצ"מ אהובה תומר, ופצוע נוסף במצב קל. עד כה לא נוצר קשר עם שני שוטרים שמוגדרים כנעדרים.

הרמטכ"ל גבי אשכנזי בחפ"ק שהוקם באוניברסיטת חיפה בעקבות שריפת הענק ביערות הכרמל, דצמבר 2010. יובל בן אבו, ג'יליס
הרמטכ"ל אשכנזי בח"פק/ג'יליס, יובל בן אבו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully