וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות בצפון גוברת: צה"ל ירה לעבר סירה לבנונית

כארבעה ימים לאחר חילופי האש הקשים בין צה"ל לצבא לבנון, אתמול לפנות בוקר ביצע כוח של צה"ל ירי הרתעתי לעבר סירת דיג לבנונית. צה"ל: הסירה חרגה מהאזור המותר. לבנון: ישראל ממשיכה להפר את החלטה 1701. לא דווח על נפגעים בתקרית

התלקחות נוספת בגבול הצפון? צבא לבנון הודיע אמש (שבת) כי ישראל פתחה באש לעבר המים הטריטוריאליים של לבנון לפנות בוקר בין שישי לשבת. בצה"ל מסבירים כי הירי בוצע לכיוון סירת דיג שיצאה לכיוון ישראל מהמים הטריטוריאליים של לבנון. בצה"ל מדגישים כי מדובר ב"ירי הרתעתי", שנועד להחזיר את הסירה על עקבותיה. לא דווח על נפגעים בתקרית.

התקרית אירעה כארבעה ימים לאחר חילופי האש הקשים באזור קו הגבול בין ישראל ללבנון, במהלכה נהרגו קצין צה"ל במילואים בדרגת סגן אלוף וארבעה לבנונים. בהודעת צבא לבנון, נכתב כי "בהמשך להפרת החלטה 1701, פתחה ספינת מלחמה ישראלית באש לעבר המים הטריטוריאליים של לבנון ושיגרה מספר יריות בשעה 04:00 לפנות בוקר". בהודעה לא דווח על נפגעים. מצה"ל נמסר בתגובה כי בשעות הבוקר בין שישי לשבת, בוצע לעבר סירת דיג לבנונית ירי הרתעתי, "משלא נענתה להוראות כוחות חיל הים לחזור ולדוג באזור המותר". בהמשך לדיווח הלבנוני, גורמים בצה"ל מסרו כי לא היו פגיעות בנפש.

מוקדם יותר אתמול ביקר נשיא לבנון מישל סלימאן בבסיס של צבא לבנון הנמצא בכפר עדייסה הסמוך למקום התקרית שאירעה ביום שלישי. במהלך הביקור נפגש סלימאן עם חיילי צבא לבנון המוצבים במקום, שיבח אותם ואמר להם כי עליהם "להמשיך ולהילחם בכל הפרה מצד האויב הישראלי וכן להמשיך ולתאם את פעולותיהם עם כוחות יוניפי"ל, בהתאם להחלטה 1701 של האו"ם. המדינה תמשיך לחמש את צבא לבנון כדי שלא תישאר חלשה אל מול האמצעים המבהילים של האויב".

בחילופי האש בין צה"ל לצבא לבנון ביום שלישי נהרג דב הררי, קצין צה"ל במילואים בדרגת סגן אלוף. הררי בן 45, אב לארבעה, התגורר בנתניה ושירת כמפקד גדוד החי"ר 920 שהוצב בגזרה. כמו כן, בתקרית נפצע באורח קשה גם סרן עזרא לקיה מכפר הרי"ף ששימש כמפקד פלוגה בגדוד. מצה"ל נמסר כי כוח לבנוני שמנה כ-15 חיילים פתח באש לעבר כוח ישראלי בעת שהאחרון ביצע פעילות אבטחה של חישוף שיחים, שנעשתה בתיאום עם יוניפי"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully