וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגוף החרדי מ"ברזילי" פוסק גם בבית שמש

חברת "אתרא קדישא", שעמדה מאחורי פרשת העתקת חדר המיון הממוגן בביה"ח ברזילי, הוסמכה ע"י משרד השיכון להפסיק בנייה בבית שמש אם יימצאו קברים בפרוייקט בנייה. חדו"ש: "האם הארגון הזה תפס את מקומה של רשות העתיקות?"

על רקע פרשת העתקת חדר המיון הממוגן בבית החולים "ברזילי" באשקלון בשל הימצאות קברים עתיקים באתר המקורי, פרסמה היום (שלישי) עמותת חדו"ש העוסקת בחופש דתי ושוויון כי חברת "אתרא קדישא" שמובילה את מהלך העתקת חדר המיון בברזילי, הוסמכה לאחרונה על ידי משרד השיכון ועיריית בית שמש לעצור בנייה בשטח העיר.

בהודעת העמותה נמסר כי "משרד השיכון ועיריית בית שמש הסמיכו את הארגון החרדי אתרא קדישא לעצור את עבודות הפיתוח בשכונת רמת בית שמש ג' במקרה של גילוי או חשש לגילוי קברים". בשל כך פנה מנכ"ל עמותת חדו"ש הרב עו"ד אורי רגב לשר השיכון אריאל אטיאס וליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין בדרישה לבטל את העברת סמכויות הרשויות לחברה החרדית.

לטענת העמותה, יורם בצלאל, מנכ"ל חברת הבנייה 'הולניק' המנהלת את פרויקט רמת בית שמש ג' עבור משרד השיכון, הודיע לקבלנים המעוניינים בפרויקט על סדרי העבודה שיונהגו בו ועל הסמכות שהוענקה לארגון אתרא קדישא. "המדיניות עליה הודיע צוטטה מספר פעמים בימים האחרונים בתקשורת החרדית: 'אם נמצא קבר בשטח, אתם פונים לנציג אתרא קדישא שילווה את העבודה, ולא זזים מילימטר בלעדיו'". לדברי העמותה, בצלאל הוסיף, כי "בידי איש אתרא קדישא נתונה הסמכות לעצור את העבודה. הוא יכול להורות על בלימת העבודה ברדיוס של מאה מטרים, או להפסיק את העבודה במרחק קילומטר. הכול ייעשה על פי הנחיותיו".

רגב שאל במכתבו את שר השיכון אטיאס "האם ארגון אתרא קדישא תפס את מקומה של רשות העתיקות בכל הנוגע למתן היתרים לבניה באתרים בהם יש הערכה להמצאות עצמות עתיקות?", והוסיף לשאול, "האם פעולתו של ארגון אתרא קדישא, מטעם ובשם משרד השיכון, כולל את ההסמכה לעצור את עבודות הבנייה. היינו – האם התפרקה הממשלה מסמכויותיה ושיקול דעתה בנדון, והפקידה אותן בידי ארגון חרדי זה".

לטענת רגב, "אחרי שהממשלה החליטה לסכן חיי אדם ולקבור 120 מיליון באדמות אשקלון, היא רוצה להמשיך ולקבור מיליונים, ביחד עם שלטון החוק וסדרי המנהל התקין באדמות בית שמש. אם תימשך העברת הסמכויות המהירות של הממשלה לאתרא קדישא, אפשר יהיה תוך זמן קצר להחליף את שרי הממשלה בחברי מועצת גדולי התורה", אומר רגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully