וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "ניאלץ לשחרר מחבלים תמורת שליט"

הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי, העריך שלא ניתן לשחרר את החייל החטוף בלי לשחרר מחבלים. על דו"ח גולדסטון: "המסמך מתעלם מחמאס". על אירן: "כל האמצעים כשרים"

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי אמר היום (שני) כי על מנת להשיב את החייל החטוף גלעד שליט, תיאלץ ישראל לשחרר מחבלים. "אני לא חושב שאפשר להביא את גלעד בלי לשחרר מחבלים. זאת תהיה החלטה לא פשוטה ולא קלה לאף אחד. אנחנו עוצרים פלסטינים ומשחררים כל חודש. השאלה במי מדובר ובאיזה סוג של אנשים ובמה היקפם ומה הם עשו. לא נכון שנפרט את הכללים", אמר הרמטכ"ל בראיון לגלי צה"ל.

בהתייחסו לדו"ח גולדסטון, שבחן את פעילות צה"ל ברצועת עזה, אמר הרמטכ"ל כי הוא מוטה ולא מאוזן. לדברי אשכנזי, אף שהדו"ח האשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה ואף פצעים נגד האנושות, "מי שבחר לפעול מתוך האוכלוסייה ולהשתמש בה כמגן אנושי זה חמאס".

"פיזרנו כרוזים, התרענו מהאוכולוסייה להתרחק, אבל כשהיינו צריכים לפגוע בחוליה שעמדה לשגר גראד לשטח ישראל - פגענו בה. המסמך של האו"ם מתעלם מהעובדה שחמאס הטיל אימה במשך הרבה מאוד שנים על אזרחי מדינת ישראל".

אשכנזי התייחס גם לסוגיה האירנית, ואמר שהוא לא פוסל פעולה צבאית כנגד מתקניה הגרעיניים של אירן. לדבריו, "יש לישראל את הזכות להגן על עצמה וכל האופציות על השולחן", אמר אשכנזי.

לדבריו, האפשרות שטהרן תחזיק בנשק גרעיני היא "איום על העולם כולו". הוא אף קרא לקהילה הבינלאומית לפעול מול הרפובליקה האיסלמית. "הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הסוגיה היא על-ידי סנקציות. אם לא, כל האמצעים כשרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully