וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "הסכם עם סוריה הוא בר השגה"

ראש הממשלה התייחס להמשך המשא ומתן עם דמשק: "השיחות בתיווכה של טורקיה סוללות את הדרך למו"מ ישיר עם סוריה". הוא גם עקץ את נתניהו: "אין שלום כלכלי ללא שלום מדיני"

"יש סיכוי להסכם שלום עם סוריה", כך אמר הערב (חמישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי בתל אביב. לדבריו, "הסכם עם סוריה הוא בר השגה. הוא יעניק יתרונות משמעותיים לישראל וינתק את הקשר בין אירן לסוריה".

אולמרט גם התייחס לנסיעתו הצפויה לטורקיה בשבוע הבא, שם ייפגש עם מקבילו הטורקי רג'פ טייפ ארדואן שמשמש כמתווך עקיף בין ישראל לסוריה, ואמר "השיחות שהחלטתי לנהל בתיווכה של טורקיה הן יסודיות וחשובות. הן סוללות את הדרך למשא ומתן ישיר. אולמרט התייחס לסיכון הכרוך במשא ומתן עם סוריה. "איך נדע אם לא ננסה? ואיך ננסה אם לא נהיה מוכנים לקחת כל סיכון?".

אולמרט עקץ בנאומו גם את תוכנית השלום הכלכלי שהציע יו"ר הליכוד ח"כ בנימין נתניהו. "השלום הכלכלי הוא עורבא ופרח". לדבריו, "אין שלום כלכלי ללא שלום מדיני. שלום כלכלי זוהי רק סיסמת בחירות". אולמרט אף ציטט את דבריו של זאב ז'בוטינסקי שאמר כי הוזה מי שחושב שערביי ישראל ימכרו את הפטריוטיות שלהם תמורת בצע כסף.

ההתנתקות לא היתה טעות

אולמרט סקר בדבריו את האיומים הביטחוניים הניצבים בפני ישראל ובראשם לתוכנית הגרעין האירנית. " ישראל לא תוכל להשלים עם אירן גרעינית", אמר אולמרט. "לישראל יש את היכולת להגן על עצמה, אך האיום מאירן הוא לא על ישראל בלבד אלא על העולם החופשי. אולמרט הוסיף כי "אין סיבה לסכסוך בין ישראל לאירן". לדבריו, "אין שום שנאה בין העם הישראלי ולעם האירני ואין בינינו גבול. בעבר ידעו שני המדינות שנים של ידידות ואני מקווה שתקופה זו תחזור תחת משטר אירני אחר".

בנוגע לפלסטינים אמר אולמרט כי "הסוגיה הפלסטינית היא ללא ספק הקשה ביותר". לדבריו, "ההתנתקות לא היתה טעות. היא היתה צעד חשוב מאין כמותו, צעד הכרחי והגיוני". לדבריו, "ללא ההתנתקות מצב תושבי הדרום היה חמור יותר. הזיכרון שלנו נוטה להיות קצר, אבל גם לפני ההתנתקות סבלו תושבי היישובים בעוטף עזה מירי פצצות מרגמה בלתי פוסק". אולמרט התייחס לחשיבות של הסדר שלום עם הפלסטינים, " הבעיה הדמוגרפית אינה דחליל. היא פצצת זמן שמעיבה על עתידה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully