וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: מחדלים חמורים בקבר בר יוחאי

לפי דו"ח מבקר המדינה, ניהול מתחם הקבר במירון הוא כישלון גורף המסכן את המתפללים ופוגע באתר. מדי שנה עולים לקבר מיליון וחצי איש

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס פירסם הבוקר (ראשון) חוות דעת חמורה על מצב קברו של רבי שמעון בר יוחאי (הרשב"י) בהר מירון. חוות הדעת של המבקר, שהוכנה על פי פניית הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת, מצביעה על כישלון גורף בניהול מתחם קבר הרשב"י – עד כדי פגיעה קשה ביותר בביטחון המתפללים, באתר ובסביבתו.

קבר הרשב"י הוא בעל חשיבות לאומית ודתית מן המעלה העליונה. הוא נחשב לאתר השני בקדושתו אחרי הכותל המערבי בירושלים ובמהלך השנה מבקרים בו כמיליון וחצי בני אדם. באירועי ל"ג בעומר בלבד מגיעים לאתר כ-400 אלף איש. מהדו"ח עולה, כי במצב הנוכחי יש פגיעה קשה בכבוד המקום במבנה ובסביבה ואף "סכנה לבריאותו ואפילו לשלומו וביטחונו של הציבור".

מממצאי הדו"ח עולה, כי מחלוקת ממושכת באשר לבעלות ולזכויות הניהול על חלקים שונים של המבנה מונעת הפעלה יעילה ותקינה של המתחם ומקשה את פיתוחו. רמת התחזוקה של מבנה רשב"י נמוכה ואינה הולמת את קדושת המקום. כמו כן, המועצה האזורית מרום הגליל אינה ממלאת את תפקידיה על פי חוק בכל הקשור למתחם רשב"י. מדיניותה המוצהרת להימנע מהתערבות בנעשה במתחם גורמת להזנחתו, להיעדר פיקוח ואכיפה על הבנייה הלא חוקית, להיעדר פעולות לתחזוקת המתחם ולפיתוח התשתיות בו ובסביבתו ופוגעת ביכולת להבטיח את שלומם ובריאותם של המבקרים בו.

עוד עולה מהדו"ח כי קיימים ליקויים במערך כיבוי האש ודרכי המילוט, המהווים סכנה לציבור. למרות זאת נתנו שירותי הכבאות בכל שנה אישור זמני לקיים את האירוע בל"ג בעומר. בנוסף, בל"ג בעומר האחרון, לא היה בדרכי הגישה למתחם רשב"י כדי לספק את צורכי כוחות ההצלה והביטחון במקרה של אירוע רב נפגעים. כמו כן, היה כשל במערך התחבורה למתחם.

המבקר חושף עוד, כי במבנה רשב"י ובסביבתו נעשות פעילויות הנוגדות את הוראות חוק השמירה על המקומות הקדושים ואת הוראות תקנות השמירה על מקומות קדושים האוסרות רוכלות, פשיטת יד, אכילה ולינה במקומות קדושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully