וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "להתייחס לאחמדינג'ד כמו להיטלר"

הרמטכ"ל לשעבר אמר כי אם ישראל לא תצליח לעצור את אירן באמצעים מדיניים וכלכליים, לא יהיה מנוס מעימות צבאי

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר בצהרים (ראשון) כי עימות צבאי עם אירן הוא בלתי נמנע. לדבריו "הקהילה הבינלאומית צריכה להתייחס לנשיא אירן כפי שהתייחסו לאדולף היטלר". בראיון לגלי צה"ל אמר יעלון כי "אנחנו במערב נמצאים כיום באותו מצב של חוסר נחישות מפני איום שהוא לא פחות חמור מהאיום שהציג אדולף היטלר. העימות הוא בלתי נמנע, עוד ניתן לעצור את אירן באמצעים כלכליים ומדיניים, אבל במידה ולא נצליח לא תהיה ברירה מעימות צבאי".

גם הבוקר המשיך נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לתקוף את ישראל ואמר במהלך מצעד צבאי שהתקיים בארצו, כי כוחה הצבאי של אירן "ישבור את ידי" הפולשים, במידה ומישהו יעז לתקוף אותה. לדבריו, "אם מישהו ירשה לעצמו לפלוש לשטח אירן ולפגוע באינטרסים שלה, כוחותינו המזויינים יישברו את ידיו לפני שיספיק ללחוץ על ההדק". דבריו של אחמדיניג'ד שודרו בשידור ישיר בטלוויזיה הממלכתית של אירן. הוא הוסיף כי "ארצנו מחפשת ידידות ושלום... אך בימים אלה, היא לא בעמדה שהיא יכולה להרשות לעצמה להראות גמישות כלפי אויביה המתעמרים".

יעלון התייחס גם לממשיכו בתפקיד הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ וכינה את כהונתו כטרגדיה. "אי אפשר לנהל צבא בעריצות מחשבתית". יעלון השווה את מלחמת לבנון השנייה למלחמת יום הכיפורים ואמר כי בשני המקרים ההנהגה כשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully