וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף התבטאויות קלמן ליבסקינד - בהנהלת התאגיד לא יעשו דבר

עודכן לאחרונה: 25.2.2024 / 9:17

חופש ביטוי או רפיסות ניהולית? בסוף השבוע כתב מגיש תוכנית הבוקר של כאן רשת ב על תכניות בכאן כי "חצי מהחברה הישראלית נדרשת לשלם על תעמולה שמציגה אותה כאסון", והניח מלכודת בפני ההנהלה. בכאן הוחלט להכיל את האירוע ולא להגיב

קלמן ליבסקינד, גולן יוכפז. Creative Commons
קלמן ליבסקינד, גולן יוכפז/Creative Commons

חרף ההתבטאויות חסרות התקדים של עובד התאגיד כלפי ההנהלה - בתאגיד השידור אין כל כוונה להשעות, לנזוף או להעיר למגיש תוכנית הבוקר של כאן רשת ב קלמן ליבסקינד על טור שכתב בסוף השבוע במעריב.

בטור תחת הכותרת "זהו זה ודוח רולניק מלעיגות ומסיתות נגד מי שהוא 'אחר' - גם אם הוא חצי מהמדינה" כתב והסביר ליבסקינד כי "אין שום סיבה שנממן את "זהו זה" ואת "דוח רולניק", סדרות שמייצר תאגיד השידור הציבורי וכל עניינן להסית, לבזות וללעוג לימניים, לדתיים, למזרחיים, למתנחלים, לתומכי נתניהו ולכל מי שלא בקבוצה 'הנכונה'. חצי מהחברה הישראלית נדרשת לשלם על תעמולה שמציגה אותה כאסון".

את הטור שיתף גם שר התקשורת שלמה קרעי, שלא מסתיר את שאיפותיו להחליש את התאגיד ולפגוע בו. "נכון להיום, כנראה אין רוב בקואליציה להפרטת התאגיד. יש ח"כים ושרים שמתנגדים לכך, גם אם יאמרו לכם אחרת. ישנה הלימה כמעט מוחלטת בין אלו שהתנגדו לרפורמה המשפטית לבין אלו שמתנגדים או מצקצקים בנושא הפרטת התאגיד.

"אני לא מחליט על זה, אין לי סמכות בנושא. אפילו תקציב התאגיד קבוע בחוק ולא זקוק לאישור ממני. וגם בו ניסיתי לקצץ ממש לאחרונה ושר האוצר מתגאה שהוא עצר זאת. יחד עם זאת, הצעות חוק של חברי כנסת בעניין הפסקת מימון ציבורי לתאגיד או צמצומו, יזכו לתמיכה חד משמעית ממני".

ליבסקינד הציב בפני המנכ"ל גולן יוכפז מעין מלכודת: אם יגיב, ייתפס כ"שמאלן". אם לא יגיב - ייתפס כרופס

הדעה שהציג ליבסקינד בוודאי חוסה תחת חופש הביטוי, אך היא גם הציבה בפני הנהלת התאגיד והמנכ"ל גולן יוכפז מעין מלכודת: אם יגיב, יספק את "הסחורה" לקולות הברורים בממשלה נגד התאגיד וייתפס כ"שמאלן וסותם פיות". אם לא יגיב - ייתפס כרופס. לבסוף הוחלט בתאגיד לבחור באופציה השנייה.

בתאגיד נתלים בעובדה שברמה המשפטית, כך (טוענים בהנהלת התאגיד), אין שום נוהל שאוסר ביקורת כזו. אלא שקשה להתעלם מהקו המקשר בין היעדר ההיחס לביקורת שמושמעת כלפיי תוכניתה של אילה חסון על מסך כאן שמציגה לא אחת עמדות ושיח שמשרת באופן מובהק את ממשלת נתניהו, לבין השתיקה הרועמת גם במקרה הזה.

באי-התגובה לדברים, באופן שנתפס כפחד מפני הממשלה, ישנו גם מסר בעייתי שנשלח פנימה כלפיי עובדי הארגון, חלקם אף התבטאו בנושא ברשתות החברתיות. "האם מעתה מותר לנו להשמיע את מה שאנחנו חושבים באופן פומבי על רצועת 19:00 של התאגיד?", אמר לוואלה! ברנז'ה עובד בכיר בארגון.

מתאגיד השידור נמסר: "כאן, תאגיד השידור הישראלי מקפיד להביא בשידוריו את כל הקולות בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully