וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל הודיעה למצרים שהיא מתכננת מבצע להשתלטות על ציר פילדלפי

עודכן לאחרונה: 13.1.2024 / 17:15

הוול סטריט ג'ורנל דיווח על הכוונה של ישראל להוציא לפועל מבצע צבאי, ולהחליף את הגורמים הפלסטיניים במעברי הגבול בחיילים ישראלים. מבצע כזה ינחיל לחמאס מכה קשה, יאפשר את אטימת המנהרות וימנע הברחת נשק. הבעיה: מצרים עלולה לראות בו הפרה של חוזה השלום

תושבים עזתים בציר פילדלפי/ללא קרדיט

הוול סטריט ג'ורנל דיווח היום (שבת) כי ישראל הודיעה למצרים על כוונה להוציא לפועל מבצע צבאי לאורך ציר פילדלפי בדרום הרצועה. על פי ההערכה, במבצע יפונו הגורמים הפלסטיניים ממעברי הגבול בין עזה למצרים, ויוחלפו בכוחות ישראליים.

העיתון מסביר שפעולה כזאת תהווה מכה אסטרטגית לחמאס, ותאפשר לישראל לחסום את המנהרות של הארגון באזור. היא תצמצם את הברחות הנשק לתוך הרצועה, ותמנע בריחה של פעילי חמאס מתוך עזה. שליטה ישראלית בציר פילדלפי תשנה את האופן שבו התנהלו סידורי הביטחון ברצועה בעשרים השנים האחרונות, תחזק את האחיזה הישראלית ברצועה ותהווה גם מכה נוספת לסמלי השלטון של חמאס. בדיווח נאמר כמו כן שההנהגה בישראל עדיין לא העניקה את האישור למבצע, ומועד פתיחתו תלוי במגעים עם ממשלת מצרים, השותפה לניסיונות התיווך בעסקת חטופים חדשה.

ציר פילדלפי. דובר צה"ל
ציר פילדלפי/דובר צה"ל
עקורים פלסטינים, רפיח, רצועת עזה, 31 בדצמבר 2023. רויטרס
עקורים פלסטינים ברפיח/רויטרס

העיתון מצטט את אל"מ (מיל') מיכאל מילשטיין, לשעבר ראש הזירה הפלסטינית באגף המודיעין בצה"ל, שאמר כי "אין סיכוי שנאפשר למעבר הזה לפעול כפי שהוא פעל קודם לכן", אבל הוסיף שמדובר במצב מורכב מאוד. זאת בין השאר משום שמצרים חוששת שפעולה ישראלית תפגע בתנאי הסכם השלום בין המדינות, המגביל את מספר החיילים שניתן להציב על הגבול. כמו כן, מבצע צבאי באזור עלול לגרום לנזקים בצד המצרי. הוא מסביר שמצרים דחתה הצעה ישראלית להציב אנשי ביטחון ישראלים בצד המצרי של הגבול, בטענה שזה יפר את הריבונות המצרית.

עוד נאמר בכתבה, שמצרים הבטיחה לישראל שהיא מתגברת את המחסומים ומתקינה מגדלי שמירה נוספים, אולם סירבה לחלוק עם ישראל את שידורי מצלמות האבטחה. סיבה נוספת שמבצע צבאי באזור יהיה מורכב היא העובדה שבאזור מתרכזים כמיליון פליטים פלסטינים מצפון הרצועה וחלקים אחרים שלה, שעזבו את בתיהם בגלל המתקפה הישראלית. רבים מהם נמצאים כעת במאהלים מאולתרים באזור רפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully