וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעולה הצבאית בה נפל גל איזנקוט: צה"ל השיב שתי גופות של חטופים ישראלים

עודכן לאחרונה: 12.12.2023 / 19:22

צה"ל הודיע כי השיב לישראל את גופותיהם של רס"ב זיו דדו שנהרג במתקפת הטרור ב-7 באוקטובר, ושל עדן זכריה שנחטפה מהמסיבה ברעים. בפעילות להשבת גופותיהם נפל בנו של הרמטכ"ל לשעבר, יחד עם רס"ר איל מאיר ברקוביץ'

בווידאו: "חוסל מחבל אחד בסמטה": תיעוד היתקלות לוחמי סיירת הנח״ל אל מול מחבלים בג'באליא 10.12.23/דו"צ

כוח מיוחד של צה"ל ביצע במהלך הלילה (שלישי) פעולה צבאית במהלכה הושבו גופותיהם של רס"ב זיו דדו ועדן זכריה. ממטה החטופים נמסר כי עדן נחטפה בעודה בחיים ונרצחה על ידי מחבלי חמאס בשבי. עוד נמסר כי במסגרת הפעולה להשבתם נפלו גל מאיר איזנקוט ואיל מאיר ברקוביץ'.

צה"ל הודיע כי בהתבסס על מידע מודיעיני, קיים מבצע להשבת גופותיהם של שני חטופים ישראלים מרצועת עזה. במבצע הושבו גופותיהם של רס"ב זיו דדו, בן 36 שנהרג ב-7 באוקטובר בעת שירותו כמנהל עבודה לוגיסטי בגדוד 51 של חטיבת גולני, ועדן זכריה, בת 27 שנחטפה בעודה נמלטת ממסיבת ה"נובה" ברעים. הגופות זוהו על ידי גורמי רפואה וההודעה נמסרה למשפחות.

עוד מסר צה"ל כי במסגרת הפעילות שאפשרה את איתור הגופות, נפלו רס"ר (מיל') גל מאיר איזנקוט, בנו של השר והרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ורס"ר איל מאיר ברקוביץ'. כמו כן, בפעולה זו נפצעו לוחמים נוספים.




.

משפחתה של החטופה עדן זכריה קיבלה הודעה על מותה 12 בדצמבר 2023. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
עדן זכריה/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות
רס"ב זיו דדו - שנרצח במהלך חרבות ברזל. דובר צה"ל
רס"ב זיו דדו/דובר צה"ל

עם קבלת ההודעה, נמסר ממטה משפחות החטופים כי הם משתתפים בצערם המשפחות זיו וזכריה. כמו כן, מסר המטה כי עדן נחטפה על ידי לוחמי חמאס בעודה בחיים, ונרצחה על ידיהם כשהיא בשבי. "בזמן הירי דיברה עם אביה בטלפון וסיפרה על המצב, כמו כן, נודע שנחטפה כשהיא פגועה בפלג גופה העליון", מסר המטה.

מוקדם יותר הערב, טרם הודעת צה"ל, פרסמה אורין זך גנץ, אמה של עדן זכריה, על מות בתה. האם פרסמה תמונה של עדן, ואליה מצורף הכיתוב "עדן אהובה שלי, יהי זכרך ברוך". על עדן סיפרו ממטה החטופים כי "הייתה מלאת שמחת חיים ואהבה לבלות במסיבות. היא נסעה למסיבה ברעים עם בן זוגה אופק קמחי שנרצח גם הוא במסיבה". עוד סופר כי גידלה שני כלבים שאהבה מאוד, והספיקה לבקש מאביה שישמור עליהם. כמו כן, סופר כי תכננה ללמוד שיווק דיגיטלי.

על זיו סופר כי היה נשוי לסתיו ואבא למיה בת 5 חודשים. "הוא אהב לעזור לכולם ובמיוחד לאוכלוסיות מוחלשות. במסגרת שירותו הצבאי, קיבל תעודות הצטיינות, היה אהוב על פקודיו ומפקדיו". עוד סופר כי אהב כלי רכב, בישול, ולהכין בשרים על האש.

צה״ל חילץ את גופותיהם של החטופים עדן זכריה ז״ל ורס״ב זיו דדו ז״ל
2023. דובר צה"ל
הבאת הגופות חזרה לישראל/דובר צה"ל

גל מאיר איזנקוט נפל ביום חמישי האחרון בקרב בצפון רצועת עזה. יחד איתו נפל גם איל מאיר ברקוביץ', בן 28 מירושלים. השניים היו לוחמי מילואים בגדוד 699, עוצבת 'חצי האש'.

בעת קבלת ההודעה על מותו, אביו של גל, גדי איזנקוט, היה בביקור באוגדה בדרום יחד עם השר בני גנץ, והוצא מהדיון כדי לשמוע את הבשורה הטראגית. עם פרוץ המלחמה, השר איזנקוט אמר כי ינהל את המערכה "כאילו הבת שלי חטופה והבן שלי בחזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully