וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלוב ורפה": ארדן תוקף את האו"ם על הגינוי המאוחר של מעשי האונס

עודכן לאחרונה: 2.12.2023 / 17:12

השגריר הישראלי הגיב לגינוי המאוחר של ארגון הנשים של האו"ם למעשי האונס והתקיפות המיניות שהתרחשו ב-7 באוקטובר. "בהתקפות אחרות האו"ם לא חשב שצריך קודם 'לחקור' את המסקנות, רק כשמדובר בנשים ישראליות פתאום הומצא התירוץ העלוב הזה"

בווידאו: גלעד ארדן בלוס אנג'לס/מערכת וואלה!

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן הגיב היום (שבת) להצהרה שפרסם ארגון הנשים של האו"ם בו הוא מגנה את מעשי האונס שביצע חמאס ב-7 באוקטובר. "בכל טבח אחר הארגון גינה באופן מיידי, אבל כשמדובר בנשים ישראליות האו"ם מטיל ספק", תקף ארדן.

מוקדם יותר היום, התייחס לראשונה הארגון לעדויות על האלימות, האונס ופשעי המלחמה נגד נשים במתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. "אנחנו מודאגות מאינספור העדויות על זוועות ואלימות מינית בזמן המתקפה", נכתב בהצהרה. "אנחנו תומכות בחקירת המקרים ומדגישות שכל הנשים - ישראליות ופלסטיניות - זכאיות לחיים בטוחים", נמסר.

הצהרת ארגון הנשים של האום

ארדן הגיב להצהרת ארגון הנשים של האו"ם ותקף את העובדה שהגיעה לאחר זמן כה רב. "לקח לארגון הנשים של האו"ם חודשיים עד שתחת לחץ עולמי של נשים נפגעות וזועמות ובצדק - הוא נזכר 'לגנות' באופן עלוב, רפה ומעורר ספק את פשעי האלימות המינית שביצע חמאס בשבעה באוקטובר", תקף ארדן, "בכל טבח אחר בעבר בו אירעו פשעים מזעזעים כאלה, הארגון גינה באופן מיידי וברור, אבל כשמדובר בנשים ישראליות, ארגון הנשים של האו"ם מטיל ספק ומפנה לחקירת הנושא על ידי גורם אנטישמי ומוטה שהוקם על ידי 'מועצת זכויות האדם'".

"בהתקפות טרור אחרות בעולם, האו"ם מעולם לא חשב שצריך קודם 'לחקור' את מסקנות המדינה המותקפת", הוסיף ארדן ואמר ,"רק כשמדובר בנשים ישראליות פתאום הומצא התירוץ העלוב הזה, כדי שלא להטיל אחריות ברורה וחדה על רוצחי החמאס הברבריים". עוד הוסיף ארד ותקף את העובדה כי בניגוד לטענות הישראליות, את טענות החמאס ומשרד הבריאות של עזה מקבלת האו"ם כעובדה ולא טורח לחקור. "'הגינוי' הוא חרפה נוספת לאו"ם ולארגוניו שאיבדו כל תוקף מוסרי", מסר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
עדות גלעד ארדן בתיקי האלפים, 15 במאי 2023. אורן בן חקון/פלאש 90, עיבוד תמונה
"כשמדובר בנשים ישראליות, האו״ם מטיל ספק"/עיבוד תמונה, אורן בן חקון/פלאש 90

ארדן המשיך ואמר כי "ארגון הנשים בסך הכל מנסה לכפר על השתיקה הצורמת והחמורה שלו בחודשיים האחרונים למרות ההוכחות הברורות שהציגה מדינת ישראל לביצוע פשעי אלימות מינית בנשים ישראליות על ידי חמאס בשבעה באוקטובר".

לבסוף, הזמין השגריר הישראלי את ארגון הנשים של האו"ם לכנס שיקיים, בו יציג עדויות וממצאים שמוכיחים כי חמאס ביצע פשעי אלימות מינית. "אני מזמין את ארגון הנשים להגיע ולקחת חלק. גם אם הם רוצים להמשיך להתעלם מהאמת ולהפקיר את הנשים הישראליות - אנחנו נדאג שהעולם כולו ייחשף לזוועות הנוראיות שביצע חמאס דאעש", מסר.

שר החוץ אלי כהן בעצרת האו"ם. ללא, אתר רשמי
"התנהלות הארגון מחפירה", אלי כהן/אתר רשמי, ללא

אל הגינוי הצטרף גם שר החוץ הישראלי, אלי כהן. "ההתנהלות של ארגון זכויות הנשים של האו"ם, כמו גם מזכ"ל האו"ם וסוכנויות או"ם נוספות, מאז טבח השבעה באוקטובר היא מחפירה" מסר כהן, "ההודעה ששוחררה רופסת ומאוחרת, כשבאה לאחר כמעט חודשיים של שתיקה והתעלמות מפשעי המלחמה, הפשעים נגד האנושות והפשעים המיניים שביצע ארגון הטרור חמאס".

עוד התייחס כהן להצעה להעביר את החקירה בנושא מעשי התקיפה המינית ב-7 באוקטובר ל-COI, הוועדת לחקירת נושא ישראל ופלסטין. "מדובר בהוספת חטא על פשע. הועדה מורכבת מקבוצה של אנטישמיים ידועים לשמצה. חקירה כזו צריכה להתבצע על ידי גוף נייטרלי ואוביקטיבי ולא על ידי שונאי ישראל ואנטישמיים". לבסוף, קרא כהן לנשיאת ארגון זכויות הנשים של האו"ם להתפטר מתפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully