וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 לוחמים מול עשרות מחבלים, בקרב של שעות: כך נמנעה כניסת מחבלים לקיבוץ ניר עם

עודכן לאחרונה: 29.10.2023 / 16:42

ניר עם הוא אחד הקיבוצים בעוטף שנמנעה בהם כניסה מסיבית של מחבלים, זאת בין היתר בשל גבורתם של לוחמי יחידת האופנועים של החטיבה הטקטית - שהוזעקו למקום ונלחמו ב-37 מחבלים, כשבידם תחמושת חלקית, תחת אש בלתי פוסקת. "נלחמנו בלי לחשוב על מה שקורה" | תיעוד

בווידאו: לוחמים מונעים כניסת המחבלים לניר עם/צילום: דוברות המשטרה

אנדריי, לוחם ביחידת האופנועים של החטיבה הטקטית, הוזעק כמו רבים בבוקר שבת ה-7 באוקטובר לעוטף עזה. "הבנתי שקורה משהו, אך לא את מימדיו", סיפר אודות הבוקר בו יצא מביתו ביקנעם על אופנוע לעבר אזור האש, יותר משעתיים נסיעה, במקביל לחבריו שהוזעקו יחד עמו.

"אנחנו מגיעים עם האופנועים לקיבוץ והשער האחורי סגור, אנחנו נכנסים ברגל לתוך ניר עם", סיפר על תחילת האירוע, עם ההגעה לקיבוץ, אז נאלצו לדחוות על היתקלות עם מחבלים. זמן קצר לאחר מכן, שומע אנדריי יריות - ומזהה פגיעות סמוך לו. "אני מרים את הראש ורואה שלושה לוחמים שלנו תחת אש", סיפר. "הם מודעים לנו שיש לנו פצועים. אנחנו מדלגים אליהם תחת אש, ובשטח פתוח אני מזהה שלושה לוחמים אחרים שלנו פצועים".

בנקודת זמן זו, אנדרי ושאר הלוחמים מבינים שהם חייבים לחלץ את הפצועים. אחד הלוחמים זוחל לעברם תוך ניסיון לסייע - ונורה בגבו. אנדריי מחלץ אותו אחורה, כל זאת תחת אש כבדה שלא פוסקת. "תפסנו מחסה אחרי רכב צבאי - ופתחנו במכת אש", סיפר אנדריי. "אז, דילגתי יחד עם שני לוחמים לעבר הפצועים. הצלחנו לחלץ אותם, תחת אש המחבלים שיורים עלינו ללא הפסקה".

אנדריי, לוחם ביחידת האופנועים של החטיבה הטקטית. 29 באוקטובר 2023. באדיבות המצולמים
"ממשיכים להילחם באותו רגע מבלי לחשוב על מה שקרה". אנדריי, לוחם ביחידה/באדיבות המצולמים

אנדריי לוקח מאחד הפצועים נשק נוסף, ואוסף מחסניות מהפצועים כי במקביל לאירועים - התחמושת אוזלת. "אני שומע צעקות, שיש עוד פצוע שנפגע בראשו, ורואה שזה אחד הלוחמים שלנו", סיפר. "צועקים לי שהוא במצב אנוש, ואנחנו מפנים אותו לרכב ביטחון".

במשך כשעה מנהלים הלוחמים קרב מול המחבלים, במהלכו הם מחלצים ארבעה פצועים מהקיבוץ עד להגעת כוחות נוספים למקום. בקרב נהרג רומן גנדל, מדריך לוט"ר ביחידה הטקטית של מג"ב. "כל מה שרץ בראש זה רק להציל את החברים שנפגעו", סיפר אנדריי. "אנחנו ממשיכים להילחם באותו רגע מבלי לחשוב על מה שקרה". בקרב הגבורה הצליחו למנוע חדירה לניר עם 13 לוחמים, ללא הרבה תחמושת, שנלחמו מול 37 מחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully