וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה תושבים מול עשרות מחבלים: גיבורי הקרב בקיבוץ סופה משחזרים

13.10.2023 / 17:00

"אנחנו לא גיבורים, בסך הכל הגנו על הבית", אומרים חברי כיתת הכוננות של הקיבוץ, אבל הסיפורים מהשטח מראים תמונה אחרת. מהנטרול בשירותים ועד הקרב הארוך במטע - שחזור מצמרר מפיהם

בווידאו: תיעוד מהשתלטות שייטת 13 על מוצב סופה/צילום: דובר צה"ל

שישה תושבים עם נשקים ואקדחים - מול עשרות מחבלים. ככל שהימים חולפים, נחשפים סיפורי הגבורה של תושבים וחיילים ששהו ביישובי עטף עזה בזמן מתקפת הפתע הרצחנית.

כבר עם התראת הצבע האדום הראשונה, הבינו תושבי סופה כי משהו שונה ורע עומד לקרות. מיד אחרי שנשמעו האזעקות, נשמעו גם קולות של ירי. רבש"ץ הקיבוץ אליה לילינטל יצא החוצה מביתו וראה מולו ארבעה מחבלים. הוא נכנס הביתה במטרה להצטייד וראה את המחבלים דרך חלון השירותים הקטן. הוא חיסל שניים מהם דרך החלון, ואז נתקל בשניים נוספים שגם אותם הוא מחסל לאחר שהם זורקים לעברו רימונים.

כיתת הכוננות כבר הוקפצה והייתה בדרך למקום מפגש. חברי כיתת הכוננות היו עדו חוברה שנפל בקרב, אליה לילינטל, עודד לביא, מיכאל ברמן ויובל בלחסן כשברשותם 4 רובים ושני אקדחים. הם הבינו שהם לבד וחישבו כדור כדור.

דגל דאעש בקיבוץ סופה 12 באוקטובר 2023. דובר צה"ל
כיתת הכוננות גילתה אומץ ותושייה. דגל דעאש שהתגלה בקיבוץ סופה/דובר צה"ל

החברים החלו להתאסף יחד הגיעו לביתו של יובל והעבירו את אשתו ההריונית והילד לבית הוריו שבקיבוץ, בידיעה שיש מחבלים מסביב. התמונת מצב של החברים בשלב זה היא חוסר ודאות טוטלי, מסתבר שאילו אליה הרבשצ לא היה מחסל את החוליה הראשונה הטבח כבר היה מתחיל, ובשלב זה היינו בקצה השני של הקיבוץ, שמענו ערבית חזקה והתקדמו לעבר הרעשים וזיהינו עשרות מחבלים בתוך הקיבוץ ומחוצה לו כאשר הם מתקדמים עם האופנועים ומנסים להכין אותם לחטופים, ברגע זה התחלנו קרב קשה וארוך תוך תושיית נפש וחיסלנו עשרות מחבלים תוך כדי שהם מפנים מחבלים פצועים ע"ג האופנועים שזה קטע מוזר מאוד.

תוך כדי הקרב נפל עדו חוברה והמילים עוד קטנות מלתאר את גבורתו בקרב על הבית וגדולתו בחייו. ברגע זה הצטרף חבר נוסף - מיכה לאופר אשר סייע בחילוץ עדו חוברה והמשיך לתרום בלחימה.

"מחבלים החלו לאגף אותנו מאחור אך יצאתי לאיגוף נגדי וחיסלתי גם אותם. להערכתנו כיתת הכוננות חיסלה יותר 15 מחבלים", אמר בלחסן. "כל זה קורה בשש שעות עד שהכוח הצבאי הראשון מגיע לחילוץ. יחידה מסווגת ראשונה מגיעה לקיבוץ וחוברת אלינו".

"אני יוצא מהבית עם האקדח, ורואה מחבל מטפס על הגדר. אני עם אקדח מסתער עליו ומחסל אותו", מספר מיכאל לאופר, חבר כיתת הכוננות. "לאחר מכן התקבצו מחבלים מול הבית שלי, שממוקם מול המטע. כל הזמן יורים עלינו ומנסים לחדור לקיבוץ". קרב קשה וארוך של ארבע שעות של חילופי ירי, שבו נהרג עידו חוברה ז"ל, הסתיים כשכיתת הכוננות מצליחה לחסל מספר מחבלים.

"היינו חייבים למנוע את כניסתם לקיבוץ", אומר לאופר, "אני לא גיבור, פשוט הגנתי על הבית". אחרי כ-6 שעות, כוחות הביטחון הגיעו אל הקיבוץ. בסך הכל, 10 מחבלים נלכדו בתחומי הקיבוץ ועוד 20 חוסלו. "יש לנו רבש"ץ", אומר לאופר.

בקרב על סופה נרצחו 3 מתושבי הקיבוץ - עידו חוברה, ברנרד כהן ואופיר ארז ז"ל. יהי זכרם ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully