וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: היו סימנים מעידים לפני המתקפה - אך לא התראה מודיעינית

עודכן לאחרונה: 27.11.2023 / 17:19

דובר צה"ל מסר כי בין 1,000 ל-2,000 מחבלים נהרגו מאז שבת, וכי נמסרה עד כה הודעה למשפחות של 81 חטופים ועל 220 לוחמים שנפלו. לדבריו, התקיפות הלילה ברצועה התמקדו בכוחות הקומנדו של חמאס, כתוצאה ממידע שהתקבל משבויים

בווידאו: דובר צה"ל מתייחס לסוגיית החטופים ולהודעת פיקוד העורף על הצטיידות במזון ומים/צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, מסר הבוקר (חמישי) בתדרוך לכתבים כי היו סימנים מקדימים למתקפה בדרום - אך לא התראה מודיעינית.

"לא היתה התראה מודיעינית", הבהיר. "הסימנים שעלו בשעות שלפני, שזה נשען על סימנים מודיעינים מסוגים שונים... האם היתה בידינו הבנה בסדר גודל שכזה? לא הייתה. היו סימנים. אבל איך פירשנו... ניסינו להבין משהו בלילה לפני... נתחקר באופן הכי משמעותי, הכי נוקב. [את] זה לצד [בחינה של] תפיסת ההגנה שלנו".

על התקיפות בעזה הסביר דובר צה"ל כי היא נועדה לפגוע בתשתיות של חמאס, כארגון טרור וכריבון ברצועה. "אנחנו תופסים את המערכת של חמאס כמכלול אחד. סינואר עם הגורמים המבצעים, מרואן עיסא ומוחמד דף; כל השליטה הריבונית נפגעת לצד הצבאי, היכולת של חמאס לתפקד כריבון, דרך המנגנונים האזרחיים - חוטפת מכה קשה מאוד. יש מאות אלפים, מאות אלפים במחסות, הסיפור של המים, החשמל והמעברים סגורים גם ברפיח, נדע להסביר גם את זה, ואת הפעולות שלנו בעניין הזה", אמר. "הציבור הישראלי רוצה לראות עוד, אבל אנחנו לא ברברים, אנחנו תוקפים על בסיס מודיעין. יש מודיעין בתקיפות. אין תקיפה שאין בה בסיס מודיעיני כלשהו. בוודאי שמפנים אוכלוסיה אזרחית. אבל כשמתחבאים בתוך בניין, אנחנו מודיעים ותוקפים".

קיבוץ בארי. רויטרס
קיבוץ בארי/רויטרס

מוקד התקיפות הלילה, לדבריו, נגע לכוחות הקומנדו של חמאס, יחידת נוחבה. אלו, הסביר, נשענו על מידע שנאסף מהשבויים שנתפסו. "[היה] בסיס מידע מודיעיני מוקדם לאורך כל הרצועה אבל הוא נשען על מודיעין מחקירות שבויים של לוחמי נוחבה בארץ. הוצאנו מידע מודיעיני ונמשיך. נו'חבה זה כוח קומנדו של חמאס, הוא אחד הכוחות המרכזיים בהתקפה ביום שבת. תקפנו עשרות מטרות שלהם ועוד מעשרות מטרות: מנהרות, מחסני אמל"ח, נקודות כינוס. נסגור חשבון עם כל מי שהיה מעורב במלחמה. אנחנו לוקחים את כל הסרטונים הזוועתיים שעולים ברשתות, מצליבים פנים של כל המחבלים ויש לנו יכולות גבוהות. דוגמה לזה: חיסלנו בלילה שבין שלישי לרביעי את מוסטפא שאנין, פעיל חמאס רצחני שמתעד זוועות במהלך המסע הברברי מהרשת שלו - הוא חוסל. חוסל בכיר בכוח הימי, מוחמד אבו שמאלה, אחסן אמצעי לחימה תת ימיים בביתו לממש מבצעים מיוחדים. פגיעה בבכירים נמצאת במקום עליון. חמאס מתקשה להבין את היקף הנזק והיקף המחבלים ההרוגים. לכן העדכון שלנו על מי נהרג ומי לא. חמאס כריבון נמצא באנדרלמוסיה ובמצב קשה מאוד כתוצאה מההתקפות".

דובר צה"ל אמר כי יש עוד היתקלויות בודדות עם מחבלים בשטחי ישראל, וכי כוחות גדולים מגנים כעת על עשרות הפרצות הרבות בגבול שנוצרו ביום שבת. "כיום יש לנו עשרות טנקים לאורך הגדר. בכל פרצה יש כעת סוללת עפר וכוחות יהל"ם עובדים על הפרצות. זו חסימה באש ומכשול. מדיניות האש ברורה: כל מי שמתקרב לגדר יהרג". הוא אמר גם כי צה"ל נערך לתמרון יבשתי אם הדרג המדיני יחליט על כך.

עוד בוואלה!

צה"ל תקף מטרות ברצועה לאורך הלילה; ביידן: הבהרתי לאיראנים - היזהרו

לכתבה המלאה

לגבי ההתרעות של אתמול בערב, שכללו חשד לפלישה של כלי טיס מצפון וגם התרעה לכל תושבי הארץ שנשלחה בטעות, והסביר כי כל מיני חשדות "הולידו איום שלא היה" וכי "לאחר מכן היו החלטות מפקדים ושגיאות של חלק מהפקודים וזה יצר אירוע רחב יותר, שזה הגיע עד למרכז הארץ ואז לכל המדינה. זו לא תקלה טכנולוגית ולא התקפת סייבר. זו פרשנות לא נכונה, הערכות לא נכונות. נלמד בזמן אמת ונסביר את זה לציבור"

תא"ל הגרי עדכן כי מתחילת המלחמה מסרו הרשויות הודעה ל-220 משפחות נוספות של חללים, ול-81 משפחות של חטופים.

הוא הוסיף כי בין אלף ל-2,000 גופות של מחבלים נהרגו באזור הדרום. "כנראה חלקם כנראה רובם מצוידים בציוד תקני מלא ויש עוד שנחשפים בשטח. האם נגיע לעוד עשרות או מאות... ממשיכים לאסוף גופות ונדע להגיד כמה מחבלים חדרו, כמה, ויש כאלה שחזרו לרצועה. מדובר פה במעלה מאלף עד 2,000".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully