וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל עזיבות במשרד החינוך: סמנכ"לית התפטרה - אחרי חודשיים בתפקיד

עודכן לאחרונה: 28.9.2023 / 13:55

אחרי התפטרות מנכ"ל המשרד, גם ראש מינהל עובדי הוראה גלי נהרי עוזבת את תפקידה. במכתב לעובדים מתחה ביקורת על התנהלות המשרד: "פער עצום בין גודל המשימה המוטלת על כתפי לבין האקלים הארגוני". במקביל, פורשת מספר 2 שלה ביחידה האחראית על הטיפול במחסור במורים

בווידאו: פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בי"ס פאול קור פתח תקווה, 1 בספטמבר 2023/ראובן קסטרו

סמנכ"לית במשרד החינוך, גלי נהרי, התפטרה היום (חמישי) מתפקידה. נהרי, שנכנסה לתפקיד רשמית רק לפני חודשיים, עמדה בראש מינהל עובדי הוראה במשרד, האחראית בין השאר על הטיפול במחסור במורים. בכירה נוספת, הנחשבת שנייה במעמדה במינהל עובדי הוראה, מנהלת אגף ההכשרה וההתמחות איריס וולף, עזבה היום אף היא את המשרד, לאחר שהודיעה על פרישתה לפני כמה חודשים.

במכתב שהעבירה לעובדיה, נהרי מתחה ביקורת על ההתנהלות במשרד החינוך. "אני נאלצת להודיע הבוקר על סיום תפקידי כמנהלת המינהל. נכנסתי לתפקידי לפני כמעט שלושה חודשים, ומאז פעלתי לטיפול במצוקת חוסרי המורים ולשיפור מעמדם של עובדי ההוראה במערכת החינוך. שמחתי בהצלחתנו שאפשרה את פתיחת שנת הלימודים תשפ"ד תוך עבודה מאומצת של ימים ולילות", כתבה.

"לצערי הרב, אני חווה פער עצום בין גודל המשימה המוטלת על כתפי לבין האקלים הארגוני הקיים במשרד כיום אשר לא מאפשר לי לבצע משימה זו. כל הניסיונות שלי למנוע מצב זה, לא הועילו. לאור זאת, אני נאלצת לסיים את תפקידי", הסבירה. "צר לי שאלו הדברים וציפיתי מאוד להמשך העבודה המשותפת והעשייה יחד. בטוחה שמיד אחרי החג הדברים להמשך יתבהרו".

במשרד החינוך הגיבו להחלטתה של נהרי לפרוש מתפקידה: "נהרי מונתה בפועל לתפקיד סמנכ"לית מינהל עובדי הוראה, למשך שלושה חודשים. מצוקת חוסרי המורים ושיפור מעמד עובדי ההוראה נמצאים בראש סדר העדיפויות שהגדיר שר החינוך - וכך זה יישאר. המשרד מכבד את החלטתה ומאחל לה הצלחה רבה בהמשך דרכה".

עזיבתן של שתי הבכירות מגיעה על רקע התפטרותו של מנכ"ל המשרד לשעבר, אסף צלאל, לפני כחודשיים - זאת בעקבות המחלוקת הציבורית על המהפכה המשפטית. "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי - הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה", מסר. "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים".

הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בית ספר דוד ילין ת"א, 30 באוגוסט 2023. ראובן קסטרו
הכנות לפתיחת שנת הלימודים תשפ"ד, בית ספר דוד ילין ת"א, 30 באוגוסט 2023/ראובן קסטרו

"כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט - 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'", הוסיף המנכ"ל הפורש. "אני מודה לשר יואב קיש על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה, אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה אותה ישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך".

זמן קצר לאחר מכן, השר קיש הודה לצלאל על מילוי תפקידו. "אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור ומאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה. בחרתי במנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני, שהינו איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל". בהמשך, קבע כי ימנה את מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך כממלא מקומו של צלאל.

לפי גורמים במשרד, צלאל שקל את הצעד בתקופה האחרונה אך ההחלטה הסופית התקבלה סמוך להודעתו. עוד אתמול, נעשו שינויי לו"ז בפגישות שנקבעו לו לשבוע הבא. מקורבים לצלאל, שמשרת כתת-אלוף במילואים בחיל האוויר, סיפרו כי היה עליו לחץ כבד מאוד לפרוש מהתפקיד מצד חבריו לחיל ובקיבוץ, זאת למרות שבעבר "לא אמר מילה נגד המהפכה המשפטית". הם טענו: "אסף ושר החינוך מכירים במשך שנים מחיל האוויר, ויישארו חברים. מה שמדהים באיזה קלות שנאו אותו ועכשיו בקלות הופכים אותו לגיבור".

  • עוד באותו נושא:
  • חינוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully