וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים צועדים ברגל מתל אביב לירושלים: "נבנה את האומה מחדש"

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 4:41

הצעדה יצאה הערב מרחוב קפלן והיא צפויה להגיע לכנסת ביום שבת. מובילי המחאה קראו למפגינים להצטרף: "אל מול ממשלה דורסנית והרסנית נהיה אנחנו אחד עבור השנייה, ועבור כל שומרי הסף שידרשו לקבל בתקופה הקרובה את ההחלטות הנכונות"

המונים מפגינים ברכבות: תחנות השלום, בנימינה וחוף הכרמל נסגרו/ניב אהרונסון

מאות מפגינים יצאו הערב (שלישי) במסע מרחוב קפלן שבתל אביב לירושלים כאקט מחאה נוסף נגד כוונותיה של הקואליציה לאשר בקריאה שניה ושלישית את החוק לביטול עילת הסבירות.

המסע יימשך ארבעה ימים ובשיאו, יגיעו המוחים לירושלים, מחוץ למשכן הכנסת. מטרתו של המסע, כך לפי מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית, היא לייצר לחץ שובר שוויון נגד "הכוונות הדיקטטוריות" של הממשלה, שצפויה להביא להצבעה בכנסת את "חוק הדיקטטורה הראשון" כבר בתחילת השבוע הבא.

את הצעדה יזמו פרופסור שקמה ברסלר ומשה רדמן, ממובילי המחאה, יחד עם מובילים נוספים במאבק וביניהם: רן הר נבו, מייסד מייזם 'תקווה', ועמי דרור, ממובילי מחאת ההייטקיסטים.

שקמה ברסלר, הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן תל אביב, 8 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"אל מול ממשלה שקורעת במזיד את העם, נבנה מתוך השבר האדיר הזה, אומה מחדש. אין לנו ברירה". ברסלר/ראובן קסטרו

"מדינת ישראל נכנסה לסחרור, אז אנחנו אמרנו שנחזור לבייסיק של העם היהודי - עלייה לרגל", אמר רדמן רגעים לפני שיצאה הצעדה לכיוון הבירה. "לא ניתן לממשלה מטורפת לסיים את החוזה שלה עם החברה הישראלית", הוסיף הר נבו.

מוקדם יותר היום, כשהכריזה על קיום הצעדה, פרופסור שקמה ברסלר אמרה: "אל מול התקדמות החקיקה, הגיע הזמן לייצר מהלך שובר שיוויון".

"בואו איתנו, נעלה ברגל לירושלים", קראה ברסלר למפגינים. "ערב תשעה באב, עם ישראל, אנחנו - חוזרים למקורות. אל מול ממשלה שקורעת במזיד את העם, נבנה מתוך השבר האדיר הזה, אומה מחדש. אין לנו ברירה", הוסיפה.

"זה ייקח מספר ימים, אנחנו זקוקים לכם וזקוקים לעזרתכם", גרסה. "תתארגנו ותצטרפו כבר הערב או מחר בבוקר או בכל זמן אחר, לכל המסע או לחלק ממנו. אל מול ממשלה דורסנית והרסנית נהיה אנחנו אחד עבור השנייה, ועבור כל שומרי הסף שידרשו לקבל בתקופה הקרובה את ההחלטות הנכונות. יוצאים לדרך, ננצח", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully