וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 33 שנים: פיני בדש פורש מהישוב העשיר של הנגב

6.7.2023 / 14:13

פיני בדש ראש מועצת עומר המיתולוגי פורש מהפוליטיקה ומשאיר את המאבק על ראשות המועצה לארז בדש, אחיינו, וסימה כחלון מי שהיתה גזברית עיריית דימונה. "הגיע הרגע להניח בצד את העשייה המוניציפלית ולהקדיש את הזמן למשפחתי ולטיולים בארץ ובחו"ל"

פיני בדש, בפתיחת קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, בית סוקולוב, 20 בינואר 2019. ראובן קסטרו
פיני בדש, בפתיחת קמפיין הבחירות של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן, בית סוקולוב, 20 בינואר 2019/ראובן קסטרו

אחרי שלושה עשורים כראש מועצת עומר, הסמוכה לבאר שבע ונחשבת הסביון של הדרום. הודיע פיני בדש כי לא יתמודד לקדנציה נוספת ויפרוש אחרי 33 שנים.

בהודעה מרגשת שפרסם כתב: "זהו. לאחר למעלה מ - 33 שנים בהן זכיתי באמונכם פעם אחר פעם, החלטתי, כי לא אתמודד שוב לראשות המועצה. האמת היא, שאני מתרגש לא פחות מכל אותן הפעמים בהן כן התמודדתי, משום שגם הפרידה מתפקיד שזורם בעורקי, הינה מרגשת.השקעתי בעומר את כולי, את מרצי ואת מירב שנותיי והיא תישאר לנצח מפעל חיי. אני מביט לאחור בגאווה אדירה, ויכול לומר לכם בלב שלם: הייתה לי הזכות לשרת אתכם ויחדיו הפכנו חלומות שנראו דמיוניים - למציאות.

כשהתחלתי את כהונתי, עומר הייתה ישוב שרבים לא הכיריהו. כיום, אני מסיים את תפקידי כשעומר מדורגת באשכול סוציואקונומי 10 והוכרזה כרשות איתנה בחוק, כשהיא בעלת חוסן כלכלי ונחשבת לאחד היישובים המובילים בארץ".

הצטרפו לקבוצת העדכונים בוואטסאפ של וואלה! בחירות 2023 הכתבות, האיטמים הכי חמים, הסקרים, ישירות אליכם לפני כולם

"במהלך השנים קידמנו פרויקטים רבים שהצעידו וימשיכו להצעיד גם בעתיד את עומר. בין הפרויקטים הללו היה פינוי שבט טארבין שהתיישב בשטחה המוניציפלי של עומר ומנע כל אפשרות להרחבתה. כדרכי, לא נמנעתי מעימותים ולא חששתי מאיומים, וגם בקרב הזה עמדתי איתן תוך סיכון חיי וחיי אשתי וילדיי - והכל לטובת עומר, לפיתוחה ולהמשך צמיחתה! המגרשים החדשים שנוספו לישוב שווקו באחריות תוך מדיניות ברורה על מנת ולשמור על צביונו של הישוב.

החינוך תמיד היה עיקרון מנחה עליו ביססנו את היישוב, אני גאה שהצלחנו להקים ולהשריש מערכת חינוך מובילה וחדשנית מגיל 7 חודשים ועד כיתה י"ב, וזאת לצד בניית בית ספר תיכון מהיפים והמובילים בישראל חרף העובדה שעומר לא עמדה באף אחד מן הקריטריונים הכמותיים המזכים בתקציב לבניית תיכון עצמאי ולמרות התנגדותן של הרשויות השכנות. הרחבנו את פעילויות התרבות לכל מגוון הגילאים . הוספנו מרכזי ספורט, חוגים, תנועות נוער, מפגשים קהילתיים והגדלנו את הפעילות של בית דפנה לגיל השלישי.

הקמנו את פארק ההייטק הראשון בדרום בו עובדים כ-4,000 איש. הפארק אשר מהווה כיום כ-40% מההכנסות המועצה, הפך למנוע כלכלי אדיר שאפשר את צמיחת היישוב ויצר את חוסנו הכלכלי. כולי אמונה כי הפארק ימשיך להתפתח ולהיות אחד המובילים בישראל. אני גאה על הקמת מכון הטיהור מהמתקדמים ביותר בישראל הממחזר מים ברמת שתיה אקראית ומעניק לנו מים להשקיית כל הגינון ביישוב. הצבע הירוק שולט בעומר בזכות כך.

השטחים שהתפנו מפינוי שבט טראבין אפשרו את הרחבת היישוב מ-4,000 ל-9,000 תושבים, ויחד עם החוסן הכלכלי שייצרו פארק התעשיה, מערכת החינוך העצמאית ומכון טיהור המים, נתנו לי את הכלים להתנגד למהלכים הרסניים שאיימו על עתיד היישוב - ובכך מנעתי לפני כעשור שנים את החלטת משרד הפנים על איחוד עומר עם באר שבע".

"כן אני יודע, 33 שנים זוהי תקופה ארוכה, במהלכה לא תמיד כולם הסכימו איתי או עם עמדותיי, עד לפני כמה שנים היו שסברו כי הן קיצוניות, אך לצערי תחזיותיי הפכו למציאות חיינו בנגב. חרף האיומים, במשך השנים ניצלתי כל במה שניתנה לי בכדי להתריע על אובדן המשילות בנגב, על הפשיעה ועל היעדר אכיפה. אני שמח שלאחר תקופה ארוכה בה נלחמתי יחד עם אחרים, להעלאת הנושא על סדר היום המדיני - הנושא נמצא ברשימת סדרי העדיפות הלאומיים.

דעו כי בכל יום קמתי לעבודתי מתוך אהבה ותחושת שליחות. מעולם לא התפשרתי על ערכיי, ופעלתי בניקיון כפיים כשדרך הישר וטובת היישוב בלבד לנגד עיני.

עכשיו, אחרי למעלה מ - 33 שנים של עשייה ברוכה לטובת עומר והנגב, בכוונתי לעשות מעט גם עבור עצמי - ובעיקר בשביל משפחתי האהובה, ילדי, נכדי ובשביל יונה אשתי שבזכות הוויתורים שלה לאורך השנים, הרוח הגבית, תמיכתה המוחלטת והאופן בו ניהלה את הבית בהיעדרי שעות רבות כל כך - יכולתי להיות בעיקר עבורכם.

הגיע הרגע להניח בצד את העשייה המוניציפלית ולהקדיש את הזמן למשפחתי ולטיולים בארץ ובחו"ל. בד בבד בכוונתי כמובן להמשיך ולהשקיע בקידום פרויקטים לאומיים בנגב, בהקמת יישוביים יהודיים חדשים, להשפיע במוסדות התכנון ובחיזוק הביטחון והמשילות. היה לי כבוד גדול וזכות להיות ראש מועצה במשך שנים רבות, כמו גם את הזכות לראות יחד איתכם את הפלא המדברי הקרוי עומר מתפתח ומכה שורשים עמוקים בקרקע, כאלו שלא יעקרו לעולם.

עומר הייתה למפעל חיי וכך תישאר בליבי לעד - וכך כל אחת ואחד מכם!"

  • עוד באותו נושא:
  • פיני בדש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully