וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב סמל דוד יהודה יצחק, לוחם סיירת אגוז, נפל במבצע בג'נין: "אובדן כבד"

4.7.2023 / 22:31

הלוחם, איש קבע בן 23 מבית אל, נורה בתקרית ליד בית החולים בעיר, בעת יציאת הכוחות ממחנה הפליטים. הוא פונה לבית החולים העמק שבעפולה, שם נקבע מותו. נבדקת אפשרות שהוא נפגע מירי של חייל אחר. הוא הותיר אחריו הורים ושישה אחים. "אדם מיוחד ולוחם מקצועי"

מבצע "בית וגן": צה''ל החל לסגת מג'נין/מערכת וואלה!

רב-סמל דוד יהודה יצחק, לוחם סיירת אגוז בן 23 מבית אל, נפל אתמול (שלישי) מירי במהלך מבצע "בית וגן" בג'נין. בזמן נסיגת הכוחות מהעיר. נבדקת אפשרות כי החייל נפגע מירי של לוחם אחר. הלוחם קיבל טיפול רפואי במקום והועבר על ידי הכוחות מחוץ למחנה הפליטים תוך מאמצים לייצב את מצבו. הוא פונה לבית החולים העמק שבעפולה, אך שם לבסוף נקבע מותו. הוא הותיר אחריו הורים ושישה אחים.

הלווייתו תיערך היום בשעה 16:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל. לבקשת המשפחה, היא תתקיים ללא סיקור תקשורתי. חברו לחדר במוצב, גלעד, ספד לו: "היה לוחם מקצועי. מרגיש כאילו אני מכיר אותך מילדות. זכיתי להכיר אדם מיוחד כמוך".

"תושבי בית אל מבכים על נפילתו של דוד יהודה יצחק הי"ד במהלך פעילות מבצעית בג'נין, לוחם סיירת אגוז, בן בכור למשה ואמונה ואח לשישה אחים ואחיות", ספד לו ראש המועצה המקומית בית אל, שי אלון. "ליבנו עם אובדנה הכבד מכל של משפחתו עם היוודע הבשורה המרה. 'הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום ונקם ישיב לצריו וכיפר אדמתו עמו'".

דוד יהודה יצחק, לוחם סיירת אגוז שנהרג בחילופי אש בג'נין. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הותיר אחריו הורים ושישה אחים. רב-סמל דוד יהודה יצחק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר מכן סיפר אלון בשיחה בתוכנית "שבע תשע" עם ענת דוידוב וגיא פלג ב-103FM: "קשה לפספס את דוד, כי הוא ילד מתוק שהתנדב בכל דבר שזז ברחבי היישוב. הוא היה מהמקימים של תנועת נוער לצרכים מיוחדים, בארץ קוראים לזה 'כנפיים של קרמבו'. הוא היה אובססיבי על תנועת הנוער הזאת, גם כמדריך, גם כרכז, וגם כשהוא למד עוד במכינה הקדם צבאית בעלי וגם כשהוא היה בצבא, הוא פקד את המקום הזה. הם היו מגייסים כספים בשביל תנועת הנוער הזו. אי אפשר לעמוד אדיש".

"דוד היה ילד שגדל בבית של שני הורים, האימא היא מחנכת בבית ספר יסודי וגם האבא הוא מחנך, זו משפחה מוכרת, משפחה שקטה ואצילית", המשיך אלון. "זה שקט חודר. הוא הילד הבכור, ילד מאוד דומיננטי בבית. לא סתם הוא המשיך גם להתנדב. באופן טבעי הוא המשיך להילחם, הוא הבין שזה מה שצריך לעשות. ילד מושלם. המכה הזאת וההחמצה הזאת של פעולה כזאת טובה של צה"ל, ודווקא בקרב האחרון שם בבית החולים, זו החמצה גדולה".

ראש המועצה המשיך לספר על היכרותו עם הלוחם. "זה ילד שהיה לו אהבת האדם, לא היו אצלו ימנים, שמאלנים, דתיים, חילונים. בן אדם מושלם", סיפר. "קיבלתי את הטלפון הראשון, לפני שהמשפחה יודעת ועכשיו אתה צריך להכווין את גורמי הצבא לתוך הבית ויש לו עוד שישה אחים. אתה צריך עכשיו ללקט אותם. יש לו אחות, קוראים לה אלירז היא בת 18, ילדה מתוקה והיא בצפון בטיול, ואתה שולח את הצוות שלך, את המדריכים שלך שמכירים אותה. תתחיל במרוץ נגד הזמן לפני שזה מתפרסם, ללכת לאתר אותה ולחבק אותה ברגע הנכון ולהביא אותה".

לוחמי הקומנדו בסמטאות ומסגד הטרור: תיעוד מיוחד ממחנה הפליטים בג'נין 04 ביולי 2023. אמיר בוחבוט, אתר רשמי
פעילות יחידת הקומנדו בג'נין, היום/אתר רשמי, אמיר בוחבוט

חילופי האש החלו ברקע היערכות צה"ל לנסיגה ממחנה הפליטים. אז כוחות של יחידת הקומנדו, בהם לוחמי יחידות אגוז, דובדבן ומגלן, הופתעו מירי חמושים שהגיע מתוך מבנה בעיר, והשיבו באש לעבר היורים. לאחר מכן החמושים עברו לבניין בית החולים הסמוך - וירו גם מתוכו.

כשאיתרו את מקור הירי, הלוחמים כיתרו את המבנה בהוראת מפקד חטיבת הקומנדו. במקביל, כלים אוויריים חגו מעל המבנה וצה"ל הזעיק סיוע של כלי טיס חמושים. לבסוף, צלף של יחידת אגוז הצליח לפגוע בשניים מהחמושים. לאחר מכן, החלו כוחות צה"ל לסגת ממחנה הפליטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully