וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים במשפט נתניהו לפרקליטות: תתקשו להוכיח שוחד בתיק 4,000

22.6.2023 / 20:32

מקור שהיה נוכח בשיחה בין השופטים לבין הסנגורים של רה"מ והפרקליטות אמר כי השופטים הבהירו לתביעה כי יהיה לה קשה להוכיח את האישום החמור ביותר בתיק. המקור ציין כי השופטים לא שוחחו על ניסיונות להגיע לגישור או להסדר טיעון. מהפרקליטות נמסר לוואלה: לא נגיב

שופטי הרכב משפט נתניהו אמרו לפרקליטות בשיחה סגורה כי יתקשו להוכיח את רכיב השוחד בתיק 4,000 - כך אמר היום (חמישי) מקור שהיה נוכח בשיחה לוואלה!. המקור ציין כי השופטים התייחסו בשיחה לתיק 4,000 בלבד וכי הם לא שוחחו על ניסיונות להגיע לגישור או להסדר טיעון. הדיווח פורסם לראשונה בחדשות 13.

השיחה נערכה ביום מתן עדותו של אבנר בורוכוב, עורך בכיר לשעבר בוואלה!, שסיפר בעדותו על שאירע באתר בתקופתו. בהפסקת הצהריים ביום עדותו, אמרו השופטים לפרקליטות כי לאחר שמיעת מרבית עדי התביעה בתיק היא תתקשה להוכיח את רכיב השוחד בתיק.

השיחה של השופטים ערב מתן עדותו של מילצ'ן מהווה רמז עבה לשני הצדדים להגיע להסדר טיעון.
בעוד הפרקליטות לא תצליח ככל הנראה להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4,000, עדותו של מילצ'ן עשויה לסייע בהוכחת מרמה והפרת אמונים בתיק 1,000 - דבר העשוי לשמש כזרז להגיע להסדר טיעון בין הצדדים.

בנימין נתניהו. יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו/עיבוד תמונה, יונתן זינדל פלאש 90

מהפרקליטות נמסר לוואלה!: "לא נגיב".

שרי הליכוד, בהם שר התקשורת שלמה קרעי ושר התרבות והספורט מיקי זוהר, הגיבו על הפרסום: "לא יהיה כלום כי לא היה כלום". שר המשפטים יריב לוין כתב בפייסבוק שלו, "הרדיפה הפוליטית והמשפטית החמורה בתולדות המדינה קורסת. אי אפשר שלא להזדעזע נוכח כל מה שהתרחש עד עכשיו, ונוכח מה שמתגלה שלב אחר שלב. גם אם זה לוקח שנים - האמת חייבת לצאת לאור".

גם שר המשפטים לשעבר גדעון סער התייחס לפרסום בחשבון הטוויטר שלו, והביע תמיכה בהסדר טיעון. "במשך תקופת כהונתי כשר המשפטים נמנעתי מהתייחסות לאפשרות הסדר טיעון במשפט נתניהו. זאת, מתוך כבוד לעצמאות התביעה הכללית בנושאים המסורים לשיקול דעתה המקצועי". סער הוסיף כי "עמדתי היתה זה מכבר כי נכון, בהתחשב במכלול השיקולים, לסיים את משפט נתניהו בהסדר טיעון. עתה מן הראוי שהתביעה תטה אוזן למסרים של בית המשפט ותגלה נכונות למו"מ כזה. האינטרס הציבורי במובנו הרחב הוא סיום הסאגה ארוכת השנים הזאת בהסדר טיעון".

תיק 4000, פרשת בזק-וואלה!, עוסק בהטבות רגולטוריות בשווי מאות מיליוני שקלים, שנתניהו העניק לכאורה לאלוביץ'. בתמורה, על פי האישום, פעל אלוביץ' להטות את הסיקור באתר וואלה!, שהיה בשליטתו. בתיק זה נתניהו נאשם בשוחד.

שאול אלוביץ', בעל השליטה בקבוצת יורוקום שבאמצעותה החזיק בשליטה במספר חברות ציבוריות, ביניהן קבוצת בזק ואתר וואלה! מואשם לציד רעייתו איריס אלוביץ' במתן שוחד ושיבוש מהלכי משפט בתיק 4000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully