וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים למותו של קצין המודיעין בכלא: "איבדנו ילד מהתנהלות ספק עבריינית"

עודכן לאחרונה: 19.5.2023 / 15:07

קרוביו של בן ה-24, ששמו עדיין אסור לפרסום, הגיעו לאזכרה בבית העלמין האזרחי שבו נטמן. בין היתר נכחו במקום גם מפקד 8200 וקצינים נוספים במדים. חזן צבאי שר "אל מלא רחמים". אביו ספד לו על הקבר: "הצער לא הולך לשום מקום, עדיין מרגיש אשם שאולי לא עשינו די למענך"

אזכרתו של קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי. 19 במאי 2023. יואב איתיאל
"הצער לא הולך לשום מקום". אזכרת קצין המודיעין, היום/יואב איתיאל

כמה עשרות בני אדם השתתפו היום (שישי) באזכרה שנערכה לזכרו של קצין המודיעין שמת בכלא צבאי לפני שנתיים, ששמו אסור עדיין לפרסום. האזכרה נערכה בבית העלמין האזרחי שבו נקבר.

במקום נכחו קרובים, חברים וקציני צה"ל במדים, בהם מפקד יחידה 8200. חזן צבאי שר בטקס אל מלא רחמים. ההורים ביקשו להדגיש כי עד כה טרם סיכמה הפרקליטות הצבאית את חוות הדעת לעניין חקירת נסיבות המוות, וכי טרם ברורות נסיבות מותו הטראגי.

"איבדנו ילד בן 24 בטרם עת, כתוצאה מהתנהלות לא תקינה, ספק עבריינית", אמר האב לצד הקבר. "היא החלה בהתעמרות בנפש עדינה ע"י מעצר ממושך וניתוק חברתי, המשיכה בטיפול רפואי לא מובן ולא שקוף שפגע כנראה בגוף, והסתיימה במוות שבוודאי לא היה מסיבות טבעיות".

מתקן הכליאה שבו הוחזק הקצין. דובר צה"ל
המתקן בו קצין המודיעין היה עצור/דובר צה"ל

"הצער לא הולך לשום מקום, גם לא תחושות ההחמצה והאשמה שאולי לא עשינו די למענך", אמר האב על קבר בנו. "לא לפני לכתך ולא עכשיו, כאשר עדיין לא חשפנו את כל כאב הלב והאכזבה מהטיפול הכושל באוצר האנושי שהפקדנו בידי צה"ל".

הקצין מת בכלא שבו ישב בשל חשד נגדו על פגיעה חמורה בביטחון המדינה. לדברי צה"ל הקצין פעל באופן עצמאי וביצע באופן מודע פעולות שפגעו בביטחון המדינה, ועשה זאת ממניעים אישיים, ולא אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. לדברי צה"ל, החקירה העלתה גם כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף פעל להסתירם. הוריו טוענים כי מותו נגרם ממחדל של צה"ל.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה"ל מחויב לשמור על שלומם ובריאותם של משרתיו, וחוקר ומתחקר באופן מעמיק כל מוות של חייל, תוך השקעת מלוא המשאבים, כדי להגיע לחקר האמת ולהפיק את הלקחים הנדרשים. כך נעשה גם במקרה זה. בעקבות מעצרו של הקצין, מינה ראש אמ"ן ועדה לבחינת היבטים למיון מועמדים והיבטים נוספים הנוגעים לשירותו הצבאי של הקצין, שממצאיה הוצגו בפני המשפחה. לאחר מות הקצין, מינה ר' אכ"א ועדה שעסקה במערך הכליאה בצה"ל, וממצאיה יוצגו בפני המשפחה בעתיד הקרוב.
במקביל, נערכה חקירה של היחידה לחקירות פנים לבירור נסיבות המוות. ממצאי החקירה נבחנו באופן חריג על-ידי צוות מייעץ של משטרת ישראל, שמצא, שאין אינדיקציה לכך שמותו של הקצין נגרם כתוצאה ממעשה מכוון של גורם כלשהו. הפרקליטות הצבאית עמדה בקשר הדוק עם המשפחה, והגם שהחקירה טרם הסתיימה, הציגה בפניהם ממצאי חקירה רבים".

"לאחר בחינת כלל הממצאים, ובשים לב להמלצות הצוות המשטרתי, נמצא כי יש מקום לבחון עריכת פעולות חקירה נוספות, שלא ניתן להרחיב על טיבן מטעמים ברורים, בכפוף להסכמת משפחת הקצין. הפרקליטות הצבאית פנתה אל המשפחה לקבלת עמדתה. לשם כך, ובאופן חריג ולפנים משורת הדין, הועמדו לעיון המשפחה חומרי חקירה רבים, לרבות מסמכים רפואיים. לאחר שתתקבל עמדת המשפחה, ניתן יהיה להשלים את החקירה ולהציג את מלוא הממצאים בפניהם בשקיפות ובפתיחות", לשון התגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • 8200

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully