וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתמודד עם סערות המילואים ופיטורי גלנט: דובר צה"ל החדש נכנס לתפקיד

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 17:03

תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל ה-30, יחליף היום באופן רשמי את תת אלוף רן כוכב. הוא ייכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת שבה הצבא נמצא בלב הסערה הפוליטית עם חקיקת המהפכה המשפטית, התמודדות עם קולות סרבנות, מחאות מילואימניקים ועוד. "מכיר את צה"ל לאורך ולרוחב"

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון
תא"ל דניאל הגרי, דובר צה"ל המיועד. דובר צה"ל, אתר רשמי
תא"ל דניאל הגרי/אתר רשמי, דובר צה"ל

תת אלוף דניאל הגרי ייכנס היום (רביעי) רשמית לתפקידו כדובר צה"ל, ויחליף את תת אלוף רן כוכב שיחתום שנתיים בתפקיד. הגרי, ששימש בעבר כראש הלשכה של הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ ועוזר הרמטכ"ל לשעבר של גדי איזנקוט, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת שבה נמצא צה"ל בלב סערה פוליטית וציבורית סביב חקיקת המהפכה המשפטית, פיטורים של שר ביטחון, התמודדות עם קולות סרבנות בצבא, מחאות מילואימניקים ועוד.

הגרי החל את שירותו הצבאי בשנת 1995 כלוחם משיט בשייטת 13. במהלך האינתיפאדה השנייה לקח חלק בלחימה נגד קני הטרור הפלסטינים. היה סגן מפקד גדס"ר הנח"ל ומונה למספר תפקידי פיקוד בקומנדו הימי כולל תפקיד סגן מפקד שייטת 13. בשנת 2011 מונה לרל"ש של גנץ בעת כהונתו כרמטכ"ל, ובהמשך הועלה לדרגת אל"מ ומונה לעוזרו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט.

בשנת 2019 מונה למפקד שייטת 13 ותחת פיקודו היא יצאה לסדרת מבצעים בים האדום עליהם קיבלה יחידת הקומנדו הימי אות הערכה מהרמטכ"ל, פרס הרמטכ"ל ליחידות מצטיינות וצל"ש רמטכ"ל. בשנת 2021 הועלה לדרגת תא"ל ומונה לראש מספן ים.

תת-אלוף רן כוכב, ימונה לדובר צה"ל. דובר צה"ל
דובר צה"ל היוצא רן כוכב/דובר צה"ל

בחודש דצמבר 2022 קיים רא"ל הרצי הלוי טרם כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל, סבב התייעצויות ובחר בתא"ל הגרי לדובר צה"ל הבא. הבחירה בתא"ל הגרי היממה את צמרת חיל הים בפרט וצה"ל בכלל, מאחר ומדובר היה בקצין מהעולם המבצעי ללא רקע וניסיון בעולם התקשורת.

ברגע שתא"ל הגרי הביע הסכמה בפני הרמטכ"ל לקחת על עצמו את האתגר המורכב, בעת הסוערת של מדינת ישראל בפן החברתי, פוליטי, כלכלי, מדיני וביטחוני, מונה לו מחליף והוא יצא באופן מידי לתהליך חפיפה מעמיק.

בכיר במטכ"ל בדרגת אלוף אמר לוואלה! כי "הגרי לא היה דובר מעולם והוא נכנס בתקופה מאוד מאתגרת בה צה"ל מתבונן בעיקר החוצה ולא רק פנימה, אבל הוא מגיע לתפקיד עם עבר מבצעי עשיר וניסיון פיקודי מוכח, וכמובן סולם ערכים גבוה".

"הגרי מכיר את צה"ל לאורך ולרוחב בגלל תפקידיו המגוונים בעבר, ולא פחות חשוב זוכה לאמון הרמטכ"ל הרצי הלוי. מי שסל הערכים שלו גבוה ורוח צה"ל טבועה בו - לא צריך לחשוש מאף אתגר", המשיך הקצין הבכיר.

בתוך כך, קציני מילואים של חטיבת דובר צה"ל טוענים כי תא"ל הגרי נכנס בתקופה קשה בה האתגר הראשון שלו יהיה בתחום כוח אדם. אחד הקצינים אמר כי "דובר צה"ל לא שונה משאר יחידות הצבא המגוונות בנושא משבר הקצונה הצעירה. אנחנו שומעים בכוונתו לגייס לשורות החטיבה קצינים מיחידות שונות. יש ציפיה ממנו במטכ"ל לחולל שינוי בתמהיל כוח האדם, המבנה הארגוני".

קציני מילואים שחלקם ממלא תפקידים גם בימים אלו טוענים כי האתגרים המרכזיים של הגרי כדובר צה"ל הנכנס יכללו את העיסוק הדוברותי במוכנות הצבא למלחמה, למבצעים ובהתמודדות עם המחאות בתוך צה"ל נגד המהפכה המשפטית. כמו כן הוא יתמודד ככל הנראה עם כניסתו של שר ביטחון חדש לאחר פיטורי גלנט, וההתכנות לשינוי "מדיניות ההכלה" שבה תמך האחרון בעניין היעדרות משירות מילואים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully