וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון חיסלו מבוקשים בשכם; הפלסטינים: 11 נהרגו וכמאה נפצעו

עודכן לאחרונה: 22.2.2023 / 23:09

כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל כיתרו בית של מבוקשים מ"גוב האריות" והג'יהאד האסלאמי בעיר, שבין היתר היו מעורבים בפיגוע שבו נהרג החייל עידו ברוך. לפי גורמי רפואה פלסטיניים, בין ההרוגים גם בן 72. בחמאס מאיימים בתגובה: "הסבלנות אוזלת"

בווידאו: חילופי אש בין כוחות הביטחון לבין חמושים מגוב האריות בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כוחות הביטחון פשטו היום (רביעי) על שכם, והרגו כמה מחבלים מהג'יהאד האסלאמי ומ"גוב האריות" שהתבצרו במבנה. לפי משרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, 11 בני אדם נהרגו וכמאה איש נוספים נפצעו. לפי גורמי ביטחון, המחבלים שחוסלו היו תכננו פיגועים והיו מעורבים בין היתר בפיגוע שבו נהרג הלוחם עידו ברוך. לפי הג'יהאד האסלאמי, שניים מבכירי הארגון כותרו על ידי הכוחות וחמושים נוספים שהתקרבו לזירה חוסלו אף הם. גורמי רפואה פלסטיניים אמרו כי בין ההרוגים גבר בן 72 ונער בן 14.

הפשיטה על הבית יצאה לדרך בהמשך למידע שהעביר שב"כ, ובפעולה השתתפו כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל. גורם צבאי בכיר אמר כי יש היערכות לפיגועי נקמה ותגובה מעזה אחרי איומים של ארגוני הטרור הפלסטיניים.

"ההתנגדות בעזה צופה בפשעים המתגברים של האויב נגד עמנו בגדה המערבית, וסבלנותה אוזלת", אמר דובר הזרוע הצבאית של חמאס. הרשות הפלסטינית גינתה את הפשיטה. "אנחנו קוראים להפסקת ההתקפות הנמשכות נגד עמנו", אמר נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות אבו מאזן.

הלוויית אחד המחבלים שנהרג בפשיטה של כוחות הביטחון בשכם, 22 בפברואר 2023. רויטרס
הלויית אחד המחבלים שחוסלו בשכם, היום/רויטרס

בהודעה משותפת של המשטרה, שב"כ, וצה"ל נמסר כי הכוחות פעלו "בקסבה של שכם לטובת מעצר מבוקשים שמעורבים בתכנון וכוונה להוציא פיגועי ירי בטווח הזמן המידי, בפיגוע הירי שבו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ובפיגועים נוספים שבוצעו לעבר כוחותינו. בחילופי אש שהתפתחו במרחב הפעילות, נוטרלו המבוקשים וחמושים נוספים".

עוד נמסר כי עם הגעת הכוחות, "פתחו המבוקשים בירי לעבר כוחותינו שהגיבו בירי ונטרלו שני מבוקשים. מבוקש חמוש שיצא מתוך המבנה, נוטרל בירי על ידי הכוחות. כמו כן, זוהו פגיעות בחמושים נוספים במרחב שביצעו ירי, השלכת מטענים ובקבוקי תבערה לעבר הכוחות".

עוד בוואלה!

בין מטענים, למבצר שאיש לא העז להתקרב אליו, עם נשק קטלני: מאחורי חיסול "גוב האריות"

לכתבה המלאה
Palestinians take cover during clashes with Israeli forces amid a raid in Nablus in the Israeli-occupied West bank, February 22, 2023. REUTERS/Raneen Sawafta. רויטרס
תושבים בשכם משליכים אבנים לעבר כוחות הביטחון, היום/רויטרס

על פי ההודעה, שלושת המבוקשים שחוסלו הם חוסאם אסלים, בן 24, אחד מראשי "גוב האריות", שביצע פיגועי ירי ומטען וכן שלח את החולייה שהרגה את החייל עידו ברוך, שחבריה נעצרו בשבוע שעבר על ידי כוחות הביטחון.

בנוסף אליו, חוסל מוחמד עא פתאח, בן 24, פעיל ג'יהאד אסלאמי שביצע פיגועי ירי לעבר כוחות צבא בשטחים, ווליד דחיל, בן 24, מראשי "גוב האריות" שביצע אף הוא ירי לעבר כוחות צבא בגדה. בנוסף לכך, בחיפושים במבנה שבו התבצרו המחבלים אותרו שני כלי נשק ותחמושת.

  • עוד באותו נושא:
  • שכם
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully