וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ארגון גוב האריות מחמוד אל-בנא הסגיר עצמו למנגנון הביטחון הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 27.10.2022 / 7:17

יומיים לאחר המבצע בשכם שבו חוסל מנהיג הקבוצה, אל-בנא הסגיר עצמו מחשש שיחוסל על ידי צה"ל. בפוסט שפורסם לאחר המעצר הסביר את מעשיו: "נתנו מה שיכולנו, אבל הסכמנו בינינו שנסגיר עצמנו כדי להגן עלינו מהכובש". עוד זעם על היחס ברחוב הפלסטיני: "צועקים מאחורי מסכים"

המבצע נגד גוב האריות בשכם: תיעוד מפעילות הלוחמים/דובר צה"ל

מחמוד אל-בנא, מראשי ארגון גוב האריות, הסגיר את עצמו הלילה (חמישי) למנגנוני הביטחון הפלסטיניים מחשש שיחוסל על ידי צה"ל. ביחד איתו הסגירו את עצמם עוד שלושה פעילים. על פי ההערכות של גורמי ביטחון, המבצע בקסבה של שכם יצר לחץ על השטח, וייתכן שגורמים נוספים יצטרפו למהלך.

לאחר שנעצר, פורסם בדף הפייסבוק שלו פוסט שבו הוא מסביר את מעשיו: "הייתי מבוקש ע"י הכיבוש, חבר לדרך של שהידים ואסירים. עשיתי לכובש מה שיכולתי, חברים שלי נפלו לצדי, נפצעתי כמה פעמים ואפילו הכריזו על מותי יותר מפעם אחת, אבל תודה לאל אני בחיים".

"ביקשנו את השהאדה ונתנו מה שיכולנו, אבל היום אחרי התייעצות עם חבריי למאבק הוסכם עם אחינו במנגנון הביטחון שנסגיר את עצמנו כדי להגן עלינו מהכובש, שהפר את כל החוקים בעולם ועשה מאמצים לחיסול המוני בו נפל חברי לדרך אחי ודיע אל-חוח", נכתב בפוסט.

עוד התייחס ליחס אל הקבוצה ברחוב הפלסטיני: "מכאן אני רוצה לומר למי שיושב בבית עם משפחתו וילדיו ומשתמש בבימת הרשת החברתית (ויש ברשותו נשק), איפה היית ומה עשית כשהיינו מכותרים, איפה היה הרובה שלך?, לא ביקשנו ממך להתפלל ולא ביקשנו ממך לפרסם את התמונה שלנו ולכתוב 'אללה ישמור עליכם'. אבל מה אתה עשית? חיכית לבוקר לתלות את הרובה על הכתף ולצאת לירות באוויר לאות אבל עלינו בהלוויה, והיום מאחורי המסכים אתה צועק עלינו. זה לא הזמן המתאים".

מחמוד אל-בנא, בכיר בארגון "גוב האריות". דיווחים על מותו בפעילות צה"ל בשכם ב-25 באוקטובר 2022. לפי סעיף 27א', אתר רשמי
פעילים חוששים שהשב"כ יחסוף את מקום המסתור שלהם. מחמוד אל-בנא/אתר רשמי, לפי סעיף 27א'

במבצע של הימ"מ והשב"כ בשכם נהרגו חמישה מחבלים, ובהם מפקד גוב האריות. 22 פלסטינים נפצעו. מעריכים כי פעילים בכירים נמלטו מהאזור על רקע החשש שהשב"כ יחשוף את מקום המסתור שלהם ויוביל למעצרם או חיסולם.

אתמול בלילה נעצרו שלושה מאנשי הארגון במסגרת המבצע. זאת יממה אחרי הפשיטה על מעבדת הארגון בשכם, שבה נהרגו אחד ממנהיגיו הבולטים, ודיע אל-חוח, ופעילים נוספים. בין העצורים אתמול היה גם איאד נבולסי, אסיר משוחרר ואחיו של איברהים נבולסי, אחד ממייסדי גוב האריות, שנהרג על ידי כוחות הביטחון לפני כמה חודשים. במהלך הכניסה הלילית לשכם נפתחה אש כבדה לעבר כוחות צה"ל. לא היו נפגעים.

בסך הכול, נעצרו אתמול בלילה יותר מעשרה חשודים בטרור ברחבי יהודה ושומרון, בתקוע, בבית לחם ובמוקדים נוספים. עצור נוסף הלילה משורות גוב האריות הוא כרים קאדוס, שהיה מעורב בפיגוע ירי בתקופה האחרונה.

עוד בוואלה!

המאבק בגוב האריות: צה"ל עצר 3 מאנשי הארגון, בהם את אחיו של נבולסי

לכתבה המלאה
הלווייתו של וודיע אל-חוח, ממנהיגי גוב האריות שחוסל על ידי ישראל, בשכם. 25 באוקטובר 2022. רויטרס
הלווייתו של בכיר הארגון ודיע אל-חוח/רויטרס

המבצע הנרחב נגד גוב האריות בלילה שבין שני לשלישי החל בעקבות מידע מודיעני שהתקבל בשב"כ ולאחר שהתקבל אישור סופי לתחילתו על ידי שר הביטחון בני גנץ. "אין ולא יהיו ערי מקלט לטרוריסטים. נמשיך לפעול מול כל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן שיידרש", אמר גנץ.

במבצע שבו נהרג אל-חוח פשטו כוחות צה"ל, שב"כ וימ"מ על דירת מסתור בקסבה, ששימשה מעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של גוב האריות. מצה"ל נמסר כי במהלך הפעילות נורו כמה חמושים והמעבדה פוצצה. כמו כן, רכב החבלה של גוב האריות התפוצץ. לא היו נפגעים לכוחות הביטחון. חמישה נהרגו בתקרית, ועוד 22 נפצעו, בהם ארבעה במצב קשה.

לפי צה"ל, ארגון גוב האריות אחראי בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך. הוא שלח מחבל לפיגוע בתל אביב, שנמנע, ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים. בנוסף, הארגון ניסה להניח מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד. כמו כן הוא אחראי להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully