וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

שעות לסגירת הרשימות: נתניהו מתלבט אם לשריין את גל הירש או פעילה חברתית מהעדה האתיופית

עודכן לאחרונה: 14.9.2022 / 8:36

מזכירות הליכוד תתכנס הערב כדי לאשר את חמשת השריונים של היו"ר ברשימה לכנסת הבאה. במקום ה-14 וה-16 הוא ככל הנראה ישריין את ח"כ שיקלי ועידית סילמן, פליטי "ימינה". לגבי המקומות ה-28 וה-37, יש התלבטות בין תא"ל במיל' הירש לבין צגה מלקו, עיתונאית ופעילה חברתית

בווידאו: נתניהו מגיב לתוצאות הפריימריז בליכוד/צילום: דוברות הליכוד

מזכירות הליכוד תתכנס הערב (רביעי) ב-19:00 כדי לאשר את השריונים של היו"ר בנימין נתניהו ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. לנתניהו שמורים שריונים במקומות ה-14, 16, 28, 37 ו43.

במקום ה-14 וה-16 נתניהו מתכוון לשריין את ח"כ עמיחי שיקלי ועידית סילמן, פליטי מפלגת ימינה. לגבי המקום ה-28 וה-37 הוא מתלבט בין תא"ל במיל' גל הירש וד"ר צגה מלקו, עיתונאית ופעילה חברתית, בת העדה האתיופית.

מסע"ת | בנימין נתניהו 25 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
ממתינים לשיריוניו. נתניהו/ראובן קסטרו

הירש זוכה לפופולריות רבה בליכוד מאז החקירות שסיכלו את מינויו למפכ"ל, שהתעצמה לאור הסערה האחרונה סביב חשיפת זהות עד המדינה שהפליל אותו. מלקו, שעבדה במשך שנים כעיתונאית ברשות השידור, ניסתה בעבר להיבחר לכנסת, וב-2015 שובצה במקום השלישי ברשימת "כולנו" של משה כחלון, אך מועמדותה נפסלה מאחר שלא התפטרה בזמן מתפקידה ברשות השידור. כעת, שאין מניעה במועמדותה, נתניהו מעונין לשריין אותה ולתת ייצוג לעדה האתיופית, וכן לחזק את הייצוג הנשי ברשימה.

בפריימריז בליכוד נבחרו רק חמש נשים ב-30 המקומות ריאליים ברשימה, לעומת שמונה ח"כיות שכיהנו בכנסת היוצאת. הח"כיות שנפלטו ונדחקו למקומות לא ריאליים ברשימה הפעילו בשבועות האחרונים לחץ מהשטח והסניפים שקרא לנתניהו להשתמש בשריונים כדי לקדם את ותיקות הליכוד ברשימה. עם זאת, הוא העדיף שלא ליצור תקדים של מעקף לתוצאות הפריימריז ולחזק את הייצוג הנשי בפנים החדשות של סילמן ומלקו, במידה ואכן תשתריין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גדי יברקן מגיע לכינוס סיעת הליכוד במצודת זאב, תל אביב 17.06.21. ראובן קסטרו
התפטר מהכנסת לפני הפריימריז. יברקן/ראובן קסטרו

השריונים של נתניהו צפויים ליצור גם מתיחות מול ח"כים מגזריים נוספים שקיוו להשתדרג ברשימה כמו ח"כ פטין מולא וח"כ לשעבר גדי יברקן. יברקן התפטר מהכנסת לפני הפריימריז כדי שיוכל להתמודד מחדש במשבצת העולים שמשוריינת במקום ה-33, אך הפסיד למועמד חדש דן אילוז. יברקן לוחץ על נתניהו לקבל שריון כנציג העדה האתיופית, אך נראה שהוא מעדיף את מלקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully