וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

יריב לוין: "בשביל כמה סיגרים היה אפשר לפנות לוועדת האתיקה"

ח"כ לוין טען בריאיון באולפן וואלה כי "אסור היה" שמשפט נתניהו ייפתח וכי עסקת טיעון "לא נמצאת על הפרק". בתגובה לדברי רגב על עצירת משפט נתניהו בתקופת הבחירות, אמר: "כל העיסוק בדבר הזה מיותר". עוד קרא לסמוטריץ' ולבן גביר לרוץ יחד: "לא יעלה על הדעת שלא יתאחדו"

בווידאו: ח"כ יריב לוין בריאיון לטל שלו ויקי אדמקר באולפן וואלה!/צילום סטילס: ראובן קסטרו

ח"כ יריב לוין (ליכוד) אומר בראיון באולפן וואלה שמשפט ראש הממשלה בנימין נתניהו, "אסור היה שייפתח", שתיקי האלפים הם "תיקים פוליטיים", וש"אם יש למישהו טענה שאסור לקבל כמה סיגרים לכל היותר היה אפשר לפנות לוועדת האתיקה, בשביל זה יש הליכים אתיים. הניסיון להלביש לזה לבוש פלילי - פסול מהיסוד".

לדברי לוין, עסקת טיעון של נתניהו כבר "לא נמצאת על הפרק, חד משמעית. ככל שאני יודע נתניהו לא מעלה בדעתו ללכת היום לעסקת טיעון. יש לו מטרה ברורה - לנצח בבחירות לקבל את אמון הציבור וליצור מצב שהניסיון הזה להדיח רה"מ בדרך פסולה כזאת לא יצליח".

לוין, עד תביעה בעצמו בתיק 2000, אמר בהתייחס למגעים שנתניהו ניהל בשנה שעברה עם הפרקליטות בנושא, כי "יש לכל אדם, וגם נתניהו הוא בסוף בן אדם, נקודה שהוא שואל את עצמו האם נכון לשים לסבל הזה שהוא ומשפחתו עוברים סוף. כשהגיע לרגע האמת, בו היה ברור לו שאם הוא הולך לעסקת טיעון הוא נותן ניצחון ענק למי שלא ביקשו לעשות צדק או לברר עובדות, אלא להדיח אותו מהשלטון. ברגע שהדבר הזה עמד למול עיניו הוא קיבל החלטה חדה וברורה".

יריב לוין בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
עסקת טיעון של נתניהו? "לא נמצאת על הפרק, חד משמעית". לוין/ראובן קסטרו

בהתייחס לדבריה של חברת מפלגתו, מירי רגב, שבראיון באולפן וואלה אמרה שאם זה היה תלוי בה - אפשר היה לעצור את משפט נתניהו בתקופת הבחירות, לוין אמר: "כל העיסוק בדבר הזה הוא מיותר לחלוטין. בכל יום שעובר במשפט הזה הציבור נחשף לכך שמדובר בתיק פוליטי, דברים תקדימיים שלא היו כמוהם מעולם, חקירות שהתנהלו באופן פסול תוך הדלפות בלתי פוסקות, בהגשת כתב אישום חסר כל בסיס. כל עד שעולה על דוכן העדים מביא לכך שיותר ויותר אנשים מבינים שמדובר בלא כלום ולכן זה אני לא חושב שזה משנה משהו בתקופת הבחירות".

לוין, שכבר שנים קורא לרפורמות מרחיקות לכת במערכת המשפט, התנער בריאיון מחלק מהקריאות במפלגתו להדחת היועצת המשפטית לממשלה ואמר כי הוא "בכלל לא נמצא בעולם של הדחות, לא חושב שזה הדבר שצריך לעשות. השינוי צריך להיות מערכתי - שינוי עמוק של כל השיטה - שינוי שיטת בחירות השופטים ומינוי שופטים בהליך תקין ושקוף באופן שמייצג קשת של דעות, קידום חוק יסוד חקיקה שיסדיר את היחסים בין הרשויות, זה יביא לתיקון יותר משמעותי מהזזת אדם כזה או אחר".

יריב לוין בראיון באולפן וואלה 24 ביולי 2022. ראובן קסטרו
"אני בכלל לא נמצא בעולם של הדחות". לוין/ראובן קסטרו

הוא הודה שגם נתניהו מנע בעבר קידום רפורמות במערכת המשפט. "צריך להגיד ביושר גם לבנימין נתניהו לקח זמן עד שהצלחתי לשכנע אותו ולהראות לו שהדברים שדרושים פה. אבל הבעיה שלנו לאורך השנים לא הייתה נתניהו, אלא שכל פעם היה גורם בקואליציה שמנע את קידום המהלכים ולא היה הרוב הדרוש. יש לנו הזדמנות היסטורית לעשות את זה הפעם. צריך לעשות בשום שכל, לא מדובר במהלך שנועד להרוס את המערכת מהיסוד, אלא כן צריך שינויים מערכתיים והכרחיים".

לוין, שנחשב לאדריכל הפוליטי המקורב ביותר לנתניהו, התייחס לקרבות בצמרת הציונות הדתית ועוצמה יהודית, בין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר. "בסוף לא יעלה על הדעת שהציונות הדתית לא תתאחד לרשימה אחת", קבע. "ריצה בשני ראשים מעמידה את שניהם בסכנה גדולה ואת היכולת שלנו כולנו לנצח בבחירות בסכנה עצומה, ואני מאמין ומקווה שהאחריות תגבר". על הסקרים שמראים שהובלה של בן גביר מניבה יותר מנדטים מאשר רשימה בראשות סמוטריץ', אמר: "אני מציע לא להתרשם מהסקרים ומסקרים מגמתיים שנועדו לנפח מועמדים כדי ליצור מחלוקות ולהעלות אנשים על עצים עם דרישת מופרזות".

שרת הפנים, איילת שקד במהלך הצהרה בה הציגה את המדיניות החדשה עבור כניסת אזרחים אוקראינים לישראל 8 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
"אדריכלית ממשלת השמאל". שקד/פלאש 90, יונתן זינדל

לוין תקף בחריפות גם את יו"ר ימינה, שרת הפנים איילת שקד, ומתח ביקורת על כך שלא התפטרה מתפקידה בממשלה. "היא הייתה אדריכלית ממשלת השמאל שקמה ובלעדיה לא הייתה קמה הממשלה הרעה הזו והיא החזיקה את הממשלה הזו במידה רבה. הייתי מצליח להביא לפירוק הממשלה והחלפתה הרבה יותר מהר, אלמלא התפקיד שמילאה שקד בשמירה על הממשלה וחיזוקה. עד הרגע האחרון, כולל עכשיו, היא יושבת תחת לפיד ואפילו עכשיו עדיין לא מצאה לנכון להתפטר. אם היה לה גרם של כנות היא הייתה עושה את זה, אבל עובדה שזה לא קורה".

בהתייחס לאפשרות ששקד תשלים לבלוק הימין-חרדים את המנדט ה-61 ותהיה שותפה בממשלה הבאה, לוין אמר "אנחנו לא פוסלים אף אחד, אנחנו לא מחנה החרם כמו הצד השני, ואני לא מאמין בפסילות אבל מי שרוצה ממשלת ימין שיצביע לגוש הימין ובראשן הליכוד. מי שיצביע לשקד מסתכן שהיא תקים ממשלה עם השמאל כמו מה שקרה עד עכשיו. אם שקד תעבור את אחוז החסימה ואם בוחרי הימין יהיו מספיק נבונים הם לא יצביעו למי שיכול לעבור לצד השני באופן שאנחנו נשיג רוב. אני לא סוגר את הדלת בפני אף אחד. אם היא הגורם שיכריע נהיה בבעיה קשה מאוד כי אנחנו יודעים לאן היא הלכה עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully