וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

בפעם השנייה ברציפות: מרב מיכאלי נבחרה לראשות מפלגת העבודה

עודכן לאחרונה: 19.7.2022 / 12:22

יו"ר העבודה זכתה ברוב של 82.5% מהקולות, בשעה שמזכ"ל המפלגה ערן חרמוני שהתמודד מולה זכה ב-16.6% בלבד. בזכייתה זו מיכאלי הפכה ליו"ר המכהנת הראשונה שנבחרה לכהונה שנייה ולא הודחה בתום הקדנציה מאז הונהגה שיטת הפריימריז בתחילת שנות ה-90

בווידאו: מרב מיכאלי וערן חרמוני מצביעים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה/צילום: דוברות מפלגת העבודה

מרב מיכאלי נבחרה לראשות מפלגת העבודה בתום הפריימריז שהתקיימו היום (שני) במפלגה. היא זכתה ב-82.5% מקולות מתפקדי העבודה, ובכך נבחרה לכהונה שנייה. "העבודה בוחרת בהמשכיות, ביציבות - זה המשך של אותה יציבות שאיפיינה את סיעת העבודה בקואליציה", אמרה מיכאלי לאחר ההודעה על הזכייה.

"האמון האדיר שקיבלתי מכם הוא המשך של האמון שבנינו בשנה האחרונה", המשיכה מיכאלי. "הרי רק לפני שנה וחצי זה לא היה נראה אפשרי, ואני התעקשתי ונלחמתי והיום מפלגת העבודה בוחרת להמשיך בכל הכוח. בנינו את המפלגה מחדש הקמנו את ממשלת השינוי והתחלנו לקיים את ההבטחות שלנו. זו בחירה בנאמנות, לדרך ולהבטחות שרק התחלנו לקיים. המפלגה נתנה לנו מנדט להמשיך לייצר שינוי, יציבות, ביטחון כלכלי וחברתי".

לפי ועדת הבחירות המקדימות בראשות כב' השופט (בדימוס) יעקב שמעוני, בבחירות הפנימיות שנערכו היום השתתפו 15,070 חברי מפלגה, שהם 43% מכלל בעלי זכות ההצבעה. בכך גדל אחוז ההצבעה בכ-35% מהבחירות לראשות המפלגה אשתקד. מזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, שהתמודד גם הוא על ראשות המפלגה, קיבל 16.16% קולות, ו-1.37% מקולות נמנעו.

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי לאחר זכיתה בפריימריז לראשות המפלגה 18 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
נבחרה לכהונה שנייה. מיכאלי בהצהרה לאחר הזכייה, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

מיכאלי, שנבחרה לראשונה לראשות העבודה בפברואר אשתקד ונחשבת למי שחילצה את העבודה מסכנת אחוז החסימה, היא יו"ר המכהנת הראשונה של מפלגת העבודה, שנבחרה לכהונה שנייה ולא הודחה בתום הקדנציה - זאת מאז שהונהגה שיטת הפריימריז בתחילת שנות ה-90.

אחרי בחירת היו"ר, בעבודה יעברו להתמקד בפריימריז לרשימה, שיתקיימו בעוד כשלושה שבועות ב-9 באוגוסט. בפריימריז צפויים להתמודד כל השרים והח"כים המכהנים של העבודה, וכן מתמודדים חדשים, למרות שהסקרים הראשונים של הבחירות מבשרים שהעבודה נחלשת ומתחילה את הקמפיין עם 6-5 מנדטים.

בעקבות ההודעה על הזכייה בירך אותה ראש הממשלה יאיר לפיד בטוויטר: "‏מברך את שרת התחבורה מרב מיכאלי על הבחירה ליושבת ראש מפלגת העבודה. נמשיך לעבוד ביחד למען אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully