וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל כוכבי נחת במרוקו לביקור היסטורי ראשון, וייפגש מחר עם בכירי מערכת הביטחון

עודכן לאחרונה: 18.7.2022 / 18:07

רב אלוף כוכבי עתיד להיפגש מחר עם שר ההגנה ועם מקבילו, המפקח הכללי של צבא מרוקו. בישראל אומרים כי מטרת הביקור היא למידה ושיתוף ידע, כחלק מהמאץ להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי בין ישראל למדינות נוספות

כוכבי: "הכנת אופציה צבאית נגד הגרעין האיראני - צו הביטחון הלאומי"/אתר צה"ל

ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, נחת הערב במרוקו לביקור רשמי ראשון במדינה.

ביקורו יתחיל מחר במשמר כבוד. אחריו עתיד הרמטכ"ל להיפגש עם שר ההגנה עבד אל לטיף לודיי, המפקח הכללי של צבא מרוקו רא"ל בלח'יר אל-פארוק, ועם בכירים נוספים במערכת הביטחון.

זהו ביקור ראשון של רמטכ"ל ישראלי במרוקו. מצה"ל נמסר כי מטרתו היא למידה ושיתוף ידע, כחלק מהמאמץ להרחבת שיתוף הפעולה הצבאי של ישראל עם מדינות נוספות.

ביקור שר הבטחון בני גנץ במרוקו 24 בנובמבר 2021. -, לשכת העיתונות הממשלתית
"היחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק". בני גנץ בביקור במרוקו, 24 בנובמבר 2021/לשכת העיתונות הממשלתית, -

בין השאר אמור כוכבי לבקר בבסיסי הצבא, כולל בחטיבת הקומנדו, שם יקבל סקירה על פעילות הצבא במדבר סהרה.

בנובמבר האחרון חתמו ישראל ומרוקו על הסכם ביטחוני היסטורי, שמהווה מזכר הבנות לשיתוף פעולה שיסייע להידוק היחסים בין המדינות. על ההסכם חתמו שר הביטחון בני גנץ שביקר במדינה ומקבילו עבד אל-לטיף לודיי.

בהודעה שמסרה אז לשכת שר הביטחון נאמר כי ההסכם מספק מסגרת עבודה ליחסי הביטחון בין שתי המדינות, ומאפשר את תחילת שיתוף הפעולה הביטחוני הרשמי ביניהן. בין השאר, כלל ההסכם את הסדרת שיתוף הפעולה המודיעיני, ומאפשר קשרים בין התעשיות, רכש ביטחוני וקיום אימונים משותפים.

"זה דבר מאוד משמעותי שיאפשר לנו גם להחליף דעות, יאפשר להיכנס לפרויקטים משותפים, יאפשר ייצוא ישראלי לכאן", אמר גנץ לאחר החתימה. אני חושב שהיחסים בין מרוקו לישראל צריכים להמשיך ולהתהדק, להמשיך להתפתח ולהתרחב ואני שמח שיש לנו חלק בעניין הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully