וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות 2022

הורוביץ הודיע: לא אתמודד על ראשות מרצ, אמשיך לכנסת הבאה

עודכן לאחרונה: 26.7.2022 / 11:43

אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר, הורוביץ הודיע כי לא יתמודד בפריימריז אך אמר יישאר ברשימה. "קורא למי שרואה עצמו ראוי להציג מועמדות", אמר. החלטתו מגיעה ברקע הסקרים האחרונים בהם מרצ לא עוברת או עוברת בקושי את אחוז החסימה. גורמים במפלגה: החלטתו תגביר לחץ על גלאון

בווידאו: הורוביץ מודיע שלא יתמודד על ראשות מרצ/צילום: דוברות מרצ

יו"ר מרצ ניצן הורוביץ הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות הקרובות על ראשות המפלגה. הורוביץ לא פורש מהחיים הפוליטיים, ואמר כי ימשיך ברשימה לכנסת הבאה. החלטתו של הורוביץ מגיעה ברקע הסקרים האחרונים בהם מרצ לא עוברת או עוברת בקושי את אחוז החסימה.

"אנחנו צועדים לבחירות, ובנקודת הזמן הזו, אחרי יותר משלוש שנים כיו"ר מרצ, בהן הובלתי את המפלגה בשלוש מערכות בחירות וגם הכנסתי אותה לממשלת השינוי... החלטתי לא להתמודד הפעם על ראשות מרצ", כתב הורוביץ בהודעתו.

"אני לא פורש ואני לא עוזב את החיים הפוליטיים. אתמודד ברשימה לכנסת הבאה, ובוודאי שאמשיך בכהונתי כשר הבריאות, ויש הרבה עבודה לפנינו. מרצ היא תנועה דמוקרטית, תנועה של חברים, של רעיון, לא של איש אחד. מנהיגי המפלגה, נבחרים על ידי חברי התנועה, ממלאים את תפקידם בנאמנות, ומתחלפים". המשיך.

הורוביץ המכהן כשר הבריאות קרא למועמדים איכותיים להתמודד על ראשות המפלגה ואמר כי יסייע בקמפיין הבחירות לכנסת הבאה. "אנחנו מקימים עכשיו את מטה הבחירות ומסתערים על הקמפיין, ואני אתמוך ואסייע לכל מי שייבחר במרצ. אהיה חלק מהרשימה, אתרום מנסיוני ואחזק. אין לי ספק שתהיה נבחרת מעולה, ונגיע לבחירות בראש מורם", המשיך.

יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ
 במהלך ישיבת סיעתו 27 ביוני 2022. ראובן קסטרו
לא יתמודד על הובלת מרצ. הורוביץ/ראובן קסטרו

הפרישה של הורוביץ מראשות מרצ מותירה נכון לעכשיו רק את סגן השר יאיר גולן שהצהיר על התמודדותו לראשות המפלגה בשבוע שעבר. יש קריאות במפלגה גם להתמודדות של השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שכיהנה כיו"ר לפני הורוביץ. בנוסף, ישנן פניות ליו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון לשוב לעמוד בהנהגת המפלגה אך נכון לעכשיו היא מסרבת.

סגן שרת הכלכלה גולן אמר בתגובה להחלטת הורוביץ כי הוא "מאחל לחברי ניצן הורוביץ הצלחה רבה. ניצן תרם רבות למרצ, למשרד הבריאות ולמדינת ישראל. משוכנע שנמשיך לפעול יחד למען שמאל גדול וחזק".

גורמים במפלגה מעריכים כי הפרישה של הורוביץ תגביר את הלחץ על זהבה גלאון לשוב לעמוד בראשות המפלגה. עם זאת, גלאון הבהירה בשיחות כי היא אינה מעוניינת להתמודד על ראשות מרצ אלא רק להתמנות בהסכמה של כל חברי המפלגה וגולן כבר הבהיר שהוא לא יוותר על ההתמודדות.

עוד בוואלה!

שקד ומרצ לא עוברות את אחוז החסימה, נתניהו מקבל את המנדט ה-61

לכתבה המלאה
יאיר גולן הכריז על התמודדות לראשות מרצ. בית ציוני אמריקה, ת"א, 6 ביולי 2022. ראובן קסטרו
הכריז על התמודדות על ראשות המפלגה. יאיר גולן/ראובן קסטרו

השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג', שהודיע לאחרונה כי לא יתמודד בבחירות הבאות, הודה להורוביץ על "האחריות שגילה בהחלטתו שלא להתמודד על הנהגת מרצ". פריג' כתב: "זה הזמן של כולנו לקרוא לזהבה גלאון לחזור ולהוביל את מרצ".

פריג' קרא להורוביץ להתפטר כבר בשבוע שעבר לאחר שהודיע על פרישתו מהפוליטיקה והוא מהקולות הבולטים שקוראים להצבתה של גלאון בראש הרשימה ללא בחירות.

הלויתו של משה נגבי , ינואר 2018. ניב אהרונסון
זהבה גלאון/ניב אהרונסון

ח"כ מוסי רז הודה היום להורוביץ על כהונתו "בשלוש מערכות בחירות קשות", ואמר כי הוא הביא את המפלגה "לממשלה עם שלושה שרים ושישה מנדטים. ניצן הוא אחד משרי הבריאות הטובים בתולדות ישראל ולמען אזרחיות ואזרחי ישראל אני מקווה שימשיך בתפקידו זה גם בממשלה הבאה".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) צייצה: "מצרה על הודעתו של חברי ‎ניצן הורוביץ שלא להתמודד שוב לראשות המפלגה. הוא הוביל אותנו במערכות בחירות תכופות וקשות והביא אותנו להנהגת המדינה לאחר שנים רבות. אני גאה במנהיגותו ובהישגיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully