וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט הודיע שלא יתמודד בבחירות הבאות, שקד תכהן כיו"ר ימינה

עודכן לאחרונה: 1.7.2022 / 10:22

בנט הצהיר: "אני משאיר אחריי מדינה משגשגת, חזקה ובטוחה, עשינו בשנה מה שממשלות אחרות לא עשו בקדנציה שלמה". שקד תוביל את ימינה, בנט יכהן כראש הממשלה החליפי. הוא הודיע על פרישה היום כדי לאפשר לח"כים במפלגה להתפצל. במצב כזה, שקד תישאר כמעט לבדה במפלגה

בווידאו: בנט מודיע שלא יתמודד בבחירות הקרובות ואיילת שקד תוביל את ימינה/צילום: קונטקט ויפעת רוזנברג

ראש הממשלה נפתלי בנט לא יתמודד בבחירות הבאות - כך הודיע הערב (רביעי) לחברי סיעת ימינה. הוא יכהן בתפקיד ראש הממשלה החליפי עד להרכבת הממשלה הבאה. שקד עודכנה על החלטת בנט מראש, היא תכנס את חברי הכנסת של ימינה ביממה הקרובה, וצפויה לערוך עם חברי הכנסת שיחות אישיות. בנט הודיע בהצהרה כי שקד תקבל לידיה את הנהגת מפלגת ימינה.

בנט הודיע על פרישה היום, עוד לפני פיזור הכנסת, כדי לאפשר לחברי כנסת במפלגה להתפצל, אם ירצו בכך. כדי להתפצל, יצטרכו שלושה ח"כים לקבל החלטה יחד וכך יוכלו לקבל את יחידות המימון של כל אחד מהם. חלק מהח"כים במפלגה שוקלים את האפשרות הזאת ויוכלו להחליט על כך עד לפיזור הכנסת לכל המאוחר. במצב כזה, שקד תישאר כמעט לבדה במפלגה ואם תרצה להתמודד בבחירות תצטרך לבנות את רשימת המפלגה מחדש.

הצהרת הפרישה של נפתלי בנט 29 ביוני 2022. --, פלאש 90
"מדינת ישראל היא אהבת חיי". בנט, הערב/פלאש 90, --

בנט הגיע להצהרה יחד עם חבריו למפלגה. "טובת המדינה וטובתה בלבד כנגד עיניי, כך היה תמיד וכך יהיה", אמר. "אני אשאר חייל נאמן של הארץ הזאת, אותה שירתתי כל חיי כלוחם, כקצין, כשר וכראש הממשלה", הבטיח. "מדינת ישראל היא אהבת חיי, לצד משפחתי. לשרת את המדינה זה הייעוד שלי. אני מסיים היום מעל שנה כראש הממשלה. אין עבודה קשה מזו אבל גם אין זכות גדולה מזו. ברוך השם אני משאיר אחריי מדינה משגשגת חזקה ובטוחה".

"מדינת ישראל חזרה להיות מנוהלת", המשיך. "הבאנו שקט לדרום, כזה שלא היה שנים, החזרנו מאות אלפי מובטלים לעבודה, התגברנו על שני גלי קורונה ללא סגרים, נלחמנו בנחישות מול גל טרור ויכולנו לו, העלינו את שכר החיילים האהובים שלנו, והבהרנו לאויבנו שמי ששולח מחבלים לתל אביב, ישלם את המחיר בביתו שלו".

נפתלי בנט. ראובן קסטרו
"אמשיך להיות חייל של המדינה". בנט/ראובן קסטרו

בנט קרא בהצהרתו לאיחוד העם. "ישראלים רבים הרגישו בשנה החולפת שחרב עליהם עולמם, שמעתי את הקולות ואני מכבד אותם וכואב לי כשלאזרחי ישראל כואב. אסור שחצי מהעם יהיה באבל כשהחצי השני מקים ממשלה. אפשר להניח וגם הכרחי להניח לעתים בצד ויכוחים אידאולוגיים ולדאוג לכלכלה ולביטחון. רק ביחד ננצח, אבל אם נהיה מפולגים, פשוט לא נהיה, ואם נהיה מאוחדים, אף אחד לא יוכל לנו".

הוא הזכיר כי "כל קבוצה בישראל תהיה לפעמים בקואליציה ולפעמים באופוזיציה" וקרא "ללמוד לקבל את זה. זה הסדר הנכון", אמר. "אסור שכל אחד מחצאי העם ירגיש באבל כשהחצי השני מקים ממשלה, והכי טוב בעת הזאת - ששני החצאים יקימו יחד ממשלה גדולה וטובה".

בימים האחרונים התלבט בנט אם להתמודד בבחירות הקרובות, וערך התייעצויות עם חלק מחברי מפלגתו ומקורביו על כך. לבסוף, החליט כי לא יתמודד. ההערכה היא כי שרת הפנים איילת שקד תוביל את ימינה, בהתאם להבטחת בנט בפגישה שערך עמה בתחילת השבוע. במצב שבו שקד תוביל את המפלגה, חלק מחברי ימינה ובראשם סגן השר מתן כהנא שנחשב מקורב מאד לבנט - עשויים לעזוב את הרשימה ולא להתמודד בה בבחירות הקרובות.

איילת שקד בכנס הרשויות המקומיות של לשכת רואי החשבון, 4 באפריל 2022. ניב אהרונסון
תוביל את ימינה לתמוך בנתניהו? שקד/ניב אהרונסון

בתוך המפלגה נרשמו חילוקי דעות סביב הקו המפלגתי בבחירות הקרובות. בעוד שקד מעוניינת לשמור על עמימות עד תמיכה בנתניהו, כהנא וחברי כנסת נוספים ביקשו להוביל קו אנטי-נתניהו.

בתחילת השבוע נפגשו בנט ושקד, אז הביעה בפניו את רצונה להוביל את מפלגת ימינה אם בנט יפרוש מהחיים הפוליטיים. עוד הוסיפה כי בהמשך היא מתכננת לחבור למפלגות נוספות - וזאת מבלי לפסול חבירה אפשרית לבנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully