וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מדיני: בנט ומקרון סיכמו לשים את משבר NSO בצד "ולהסתכל קדימה"

המנהיגים נועדו בשולי ועידת האקלים בגלזגו, והביאו לסיומו מו"מ חשאי בין המדינות שהתקיים מאז פרוץ הפרשה במסגרתה עלו דיווחים על פריצה לנייד של נשיא צרפת ובכירים נוספים. הגרום הבכיר הוסיף כי השניים החליטו כי "הנושא יהיה מטופל באופן דיסקרטי, וברוח של שקיפות"

בווידאו: פגישת בנט ומקרון בשולי ועידת האקלים/צילום: לע"מ

ישראל וצרפת סיכמו על סיום המשבר בין המדינות שנוצר סביב פרשת ה-NSO - כך אמר היום (שני) גורם מדיני בכיר. הגורם אמר כי בסיום פגישת ראש הממשלה נפתלי בנט עם נשיא צרפת עמנואל מקרון הוסכם כי שתי המדינות ישימו את המשבר בעניין NSO מאחוריהן "ויסתכלו קדימה".

עם זאת, הגורם הוסיף כי "סוכם בין המנהיגים כי הנושא ימשיך להיות מטופל באופן דיסקרטי ומקצועי, וברוח של שקיפות בין הצדדים. סוכם בין המנהיגים לחזק את שיתופי הפעולה בין המדינות ולהסתכל קדימה".

המשבר בין ישראל לצרפת פרץ סביב החשד לשימוש בתוכנת הסייבר של החברה הישראלית לפריצת מכשיר הטלפון הנייד של מקרון ובכירים צרפתים נוספים. הפרסום יצר משבר דיפלומטי בין ישראל לצרפת. נשיא צרפת מקרון התקשר אז לראש הממשלה נפתלי בנט וביקש הבהרות בנושא והאחרון התחייב לבצע חקירה. בהמשך שר הביטחון בני גנץ אף טס לפריז והציג לשרת ההגנה של צרפת ממצאים ראשוניים.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפגישה עם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, בוועידת האו"ם לשינוי אקלים 1 בנובמבר 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מקרון ובנט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

בשבוע שעבר, ראש המל"ל איל חולתא שניהל מו"מ חשאי בנושא עם צרפת בחודשים האחרונים, ביקר בחשאי בפריז ונפגש בארמון האליזה עם מקבילו הצרפתי עמנואל בון, כשבמרכז פגישתם עמד המשבר - כך אמרו בכירים ישראלים.

בחודש יולי חשף ארגון התחקירנים הבינלאומי כי שורה של מדינות שרכשו את תוכנת "פגסוס" של חברת NSO עשו בה שימוש כדי לפרוץ למכשירי טלפון חכמים של עיתונאים, אנשי אופוזיציה ופעילי זכויות אדם ולא רק לצורך סיכול פיגועי טרור ולחימה בפשיעה. מלבד צרפת, בין המדינות הללו היו הודו, הונגריה, מקסיקו, סעודיה ומרוקו. לפי הפרסום מרוקו עשתה שימוש בתוכנה לשם פריצה למכשיר הטלפון של מקרון ובכירים צרפתים נוספים.

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת
  • NSO
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully