וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סרטן במפלגה": תומכת QAnon שמסעירה את הרפובליקנים

חברת הקונגרס הטרייה מרג'ורי טיילור גרין, המאמינה בתיאוריות קונספירציה קיצוניות, עומדת בפני ביקורת גוברת מתוך מפלגתה. "לא חיה במציאות", אמר מקונל. גרין, ששוחחה עם טראמפ לאחרונה, השיבה בחזרה: "הסרטן האמיתי - רפובליקנים חלשים"

בווידאו: הסנאט אישר לדחות את משפטו של טראמפ בשבועיים/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

חברת הקונגרס האמריקנית מרג'ורי טיילור גרין, הידועה כתומכת בתיאוריית הקונספירציה הימנית קיצונית QAnon, מעוררת סערה בתוך המפלגה הרפובליקנית. גרין, שתומכת בטענותיו השקריות של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ על כך שהבחירות נגנבו ממנו, סופגת זעם הולך וגובר בשל הרטוריקה הלוחמנית שלה.

מיץ' מקונל, מנהיג הרפובליקנים בסנאט, הזהיר כי אימוץ "שקרים משוגעים ותיאוריות קונספירציה" על ידי המחוקקת הטריה מג'ורג'יה, שנבחרה לקונגרס בנובמבר, הוא "סרטן למפלגה הרפובליקנית".

המפלגה כבר מפולגת ביחס לעתידה בעידן שאחרי טראמפ. "כל מי שטוען שייתכן שאף מטוס לא פגע בפנטגון ב-11 בספטמבר, שמעשי טבח מחרידים בבתי ספר היו מבוימים, ושהקלינטונים ריסקו את המטוס של JFK לא חי במציאות", אמר מקונל בהצהרה שמסר לאתר "דה היל".

הביקורת על גרין גברה בעקבות הפעילות שלה ברשתות החברתיות, כולל פרסום סרטון שלה מטרידה שורד של מסע ירי בבית ספר ולייקים שעשתה לפוסטים על הוצאה להורג של דמוקרטים בכירים, בהם יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי.

מרג'ורי טיילור גרין עוטה מסכה עם הכיתוב "טראמפ ניצח" במהלך טקס השבעתה בבית הנבחרים 3בינואר 2021. רויטרס
גרין בטקס השבעתה בקונגרס בחודש שעבר, כשהיא עוטה מסיכה שעליה כתוב "טראמפ ניצח"/רויטרס

לדברי מקונל, לדבריה של גרין "אין שום קשר לאתגרים שבפניהם עומדות משפחות אמריקניות או לדיונים הערים על מהות שיכולים לחזק את המפלגה שלנו".

גרין תקפה בחזרה במהירות. "הסרטן האמיתי במפלגה הרפובליקנית הוא רפובליקנים חלשים שרק יודעים אך להפסיד בחן", צייצה. "לכן אנחנו מפסידים את המדינה שלנו".

מקונל, שהתנער מטראמפ בדצמבר אחרי שהכיר בניצחון של ג'ו ביידן בבחירות וגינה אותו בחודש שעבר אחרי שתומכיו הסתערו על הקונגרס, לא הזכיר את גרין בהצהרתו. עם זאת, הגינוי החריף מבכיר הרפובליקנים בסנאט, פחות משבוע לפני משפטו של טראמפ, מצביע על כך שהוא מודאג מהנזק שגרין עלולה להסב למפלגה במאמציה לקחת בחזרה את השליטה על בית הנבחרים והסנאט בבחירות אמצע הכהונה ב-2022.

גרין טוענת שהיא זוכה לתמיכתו של טראפ, ובשבת היא אמרה שהם שוחחו בטלפון. היא הצהירה שהיא לא מתכוונת להתנצל על דבריה. השבוע היא אמורה להיפגש עם מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים, קווין מקארתי, שעומד בפני לחץ גובר לפעול נגדה.

הדמוקרטים, השולטים בבית הנבחרים, מאיימים לקיים השבוע הצבעה להדחתה מוועדת החינוך והעבודה ומוועדת התקציב, אם מקארתי לא יעשה זאת בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully