וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר והבריאות סיכמו: תקציב סל התרופות יוגדל ב-50 מיליון שקלים

29.12.2020 / 20:18

ועדת הסל תשלים את הדיונים לקראת השנה הבאה בהתאם למסגרת תקציב של 550 מיליון שקלים, אך צפויה להוציא את הדוח הסופי בעיכוב בשל השפעות המשבר. "הבטחתי שכל שקל שיושקע בקורונה יישאר במערכת הבריאות", בירך אדלשטיין, וכץ הצטרף: "בשורה חשובה לציבור"

בווידאו: נתניהו מכריז שישאף לחסן כמה שיותר אנשים במהירות/עריכה: עמית שמחה

תקציב סל התרופות לשנת 2021 יוגדל ל-550 מיליון שקלים - כך סיכמו היום (שלישי) שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר האוצר ישראל כץ. זו תהיה תוספת של 50 מיליון שקלים ביחס לשנה האחרונה. עם זאת, ועדת הסל שנמצאת לקראת סיום הדיונים על השנה הבאה צפויה להוציא את הדוח הסופי בעיכוב, בעקבות משבר הקורונה.

אדלשטיין בירך על ההסכמות. "הגדלת סל התרופות חשובה ביותר. למרות התקציבים הגבוהים שהושקעו בחודשים האחרונים במערכת הבריאות, הבטחתי עם כניסתי לתפקיד שכל שקל שיושקע בקורונה יישאר במערכת הבריאות גם לתקופה שאחרי", אמר. "כחלק מכך היה חשוב לי שתקציב סל התרופות יוגדל. אני מודה לשר האוצר על תמיכתו הבלתי מסויגת בהגדלת תקציב סל התרופות".

אדלשטיין: מתחסנים בקצב מטורף, נקבל עוד מיליוני חיסונים בקרוב
28.12.20. לשכת העיתונות הממשלתית
"כל שקל שיושקע בקורונה יישאר במערכת הבריאות גם לתקופה שאחרי". אדלשטיין/לשכת העיתונות הממשלתית

כץ הצטרף לדבריו. "זוהי בשורה חשובה מאוד לציבור ולמערכת הבריאות", הצהיר. "המענה למערכת הבריאות, במיוחד בתקופת הקורונה, עמד לנגד עיני מכניסתי לתפקיד גם בנושא חשוב זה. זאת חובתנו להעמיד את התקציב לטובת התרופות והטיפולים הנדרשים להצלת חיים של אזרחים רבים הזקוקים לכך. אני מודה לשר הבריאות על העבודה המשותפת למציאת פתרון בנושא חשוב זה".

בתחילת השנה דחתה ועדת סל התרופות 750 תוויות רפואיות, בהן עשרות טיפולים, טכנולוגיות ותרופות, ולעומתן אישרה את הכנסתן של 141 תוויות - בתקציב בסך חצי מיליון שקלים. בין התוויות שנזנחנו - טיפולים לסרטן, סוכרת, בריאות הנפש, גניקולוגיה ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully