וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

316 עולים מאתיופיה נחתו בישראל, נתניהו וגנץ קיבלו את פניהם

עודכן לאחרונה: 3.12.2020 / 11:35

אחרי המתנה של עשרות שנים, העולים שהגיעו במסגרת מבצע העלייה "צור ישראל" ירדו בהתרגשות מהמטוס, ואחד מהם תקע בשופר. נתניהו בטקס קבלת הפנים: "המתנתם זמן רב להתגשמות החלום, עלייתכם מזכירה לנו שצו השעה הוא אחדות". גנץ: "נדאג שרוח האחדות שלה אתם ראויים תישאר"

316 עולים מאתיופיה נחתו בישראל, נתניהו וגנץ קיבלו את פניהם/הסוכנות היהודית לארץ ישראל

כ-316 עולים מאתיופיה נחתו הבוקר (חמישי) במסגרת מבצע העלייה "צור ישראל". זאת, במסגרת החלטת הממשלה שהתקבלה בתחילת ספטמבר, לאפשר עלייה וקליטה של כ-2,000 בני משפחות הממתינים עשרות שנים במחנות המעבר. העולים נוחתים בישראל יחד עם שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, שמשלחת בראשותה נסעה במוצאי שבת למחנות. מאות העולים ירדו מהמטוס בהתרגשות, ואחד מהם תקע בשופר בתחילת האירוע. מאה עולים נוספים צפויים להגיע מחר.

בשל נגיף הקורונה, ייאלצו העולים להיכנס לבידוד מיד עם נחיתתם, ורק לאחר מכן יוכלו להתאחד עם בני משפחותיהם הממתינים לבואם בארץ ולהיקלט במרכזי קליטה בצפון. אולם, עוד לפני כן, העולים זכו לקבלת פנים חגיגית במיוחד בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי - שהגיעו בשיאו של המשבר הפוליטי.

"ברוכים הבאים לארץ ישראל ומדינת ישראל", בירך נתניהו את העולים החדשים. "ראיתי תמונות שלכם מחזיקים תמונות של קרובים שלכם בארץ ומייחלים להתאחד איתם. אתם המתנתם זמן רב לחלום הפרטי שלכם ולחלום הציוני שבמרכזו העלייה לארץ. אני מלווה את הקהילה שנים רבות, זו קהילה נפלאה ששמרה שנים על הגחלת היהידית. העלייה מאתיופיה הפכה מקילוח קל לשטף אדיר". הוא אמר להם כי עלייתם "מזכירה לנו שצו השעה הוא אחדות, וביום הזה כולנו מחבקים אתכם יחד".

טקס קבלת פנים למאות עולים ראשונים מאתיופיה שמגיעים ארצה במסגרת מבצע עלייה "צור ישראל" מאתיופיה., 3 בדצמבר 2020. איתן אלחדז/TPS, TPS
עלו אחרי מאבק מתמשך. הפגנה להעלאת יהודי אתיופיה בחודש שעבר/TPS, איתן אלחדז/TPS

"בכל שנה אנחנו מקיימים טקס מיוחד בהר הרצל לזכר האלפים שנספו בדרך", אמר נתניהו. "הסבל והקורבן היו עצומים, אבל יהודי אתיופיה לא ויתרו. הם התקדמו בנחישות מתוך אהבת ציון וארץ ישראל. לבסוף הם פגשו נציגים מעם ישראל שקיבלו את פניהם. משתתפי המסע לימדו מהי אהבת ציון ואהבת ישראל. כל בני ישראל ועם ישראל צריכים להכיר את הסיפור הזה". הוא ציין כי הורה לראש המל"ל לפעול כדי להחזיר את השבוי אברה מנגיסטו, שנמצא ברצועת עזה, במשך למעלה משש שנים.

"ממבצע משה ועד מבצע שלמה קהילת יהודי אתיופיה שבה שלב אחר שלב למולדת", הוסיף. "תהליך הקבלה ארצה לא היה קל, אבל אנחנו מפיקים לקחים והקמנו ועדה לעזרה ליהודי אתיופיה בהשתלבות בשוק התעסוקה ובשוויון הזדמנויות".

עוד בוואלה!

ביום הזיכרון לנספי העלייה מאתיופיה: 119 בני הפלשמורה עלו ארצה

לכתבה המלאה
טקס קבלת פנים למאות עולים ראשונים מאתיופיה שמגיעים ארצה במסגרת מבצע עלייה "צור ישראל" מאתיופיה., 3 בדצמבר 2020. איתן אלחדז/TPS, TPS
הטקס בנמל התעופה, היום/TPS, איתן אלחדז/TPS

ראש הממשלה החליפי אמר דברים ברוח דומה. "היום ראינו מצעד של ילדים ובני נוער שאנחנו חייבים לממש את השאיפות שלהם לקליטה, אנחנו חייבים לספר את סיפורם של אותם גיבורים. על המחיר הכבד מנשוא ששילמו אלפי משפחות שאיבדו את יקיריהם בדרך, וכן את סיפור הקליטה כפי שראינו גם השבוע עם יונתן היילו. עלינו מוטלת האחריות שלא רק בעלייה נעסוק אלא נמשיך במשימת הקליטה שנמשכת דורות אחרי דורות, היא לא מסתיימת", אמר גנץ.

"אני חש היום תחילה של סגירתו של מעגל, שמתחייב לסגור אותו: יחד אנחנו ממשיכים את החלום הציוני: קיבוץ גלויות בארץ ישראל. אתם יהדות אתיופיה, נושאים על גבכם היסטוריה יהודית של אלפי שנים. מגיעה לכם הזכות לקליטה ראויה", המשיך גנץ. "מדינת ישראל הוקמה כדי לשמש בית לעם היהודי ואסור שאיש יישאר מאחור. נדאג שרוח האחדות שלהם אתם ראויים תישאר".

טקס קבלת פנים למאות עולים ראשונים מאתיופיה שמגיעים ארצה במסגרת מבצע עלייה "צור ישראל" מאתיופיה., 3 בדצמבר 2020. איתן אלחדז/TPS, TPS
הטקס בנמל התעופה, היום/TPS, איתן אלחדז/TPS

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה בירכה אף היא את העולים, והתייחסה לקשיי העלייה של בני העדה. "אסור לחזור על טעויות העבר, ככל שזה תלוי בי, אדאג שתהליך הקליטה יבוצע באופן מיטבי", הבטיחה.

לברכות הצטרף גם יו"ר הסוכנות היהודית, בוז'י הרצוג. "שנים ארוכות של חלומות על ישראל ועל ירושלים, על המשפחה שממתינה בארץ, מגיעים היום למימוש. הנה אתם כאן במדינת ישראל, בארץ הקודש, במדינה שעליה חלמתם וערגתם. אתם הבאים היום בשערי מדינת ישראל, החלוצים של המשימה החשובה של מבצע צור ישראל", אמר.

מנגד, אורי פרדניק, יו"ר מאבק להעלאת יהודי אתיופיה אמר כי |השמחה הגדולה על המשפחות המתאחדות מהולה בעצב על אלו שנותרו מאחור". לדבריו, "כל יום שבו העלייה ממשיכה להתעכב ונשארים מאחור אלפי יהודים גוברת הסכנה הממשית למשבר הומניטרי בקרב הקהילה היהודית באדיס אבבה וגונדר. ממשלת ישראל חייבת לפעול בהקדם למימוש ההחלטה שקיבלה ב-2015 ולא - נצא למחאה גדולה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בטקס קבלת פנים למאות עולים ראשונים מאתיופיה שמגיעים ארצה במסגרת מבצע עלייה "צור ישראל" מאתיופיה., 3 בדצמבר 2020. עמוס בן גרשום / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
"קהילת יהודי אתיופיה שבה שלב אחר שלב למולדת". נתניהו בקבלת הפנים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום / לע"מ

כמו כן השתתפו באירוע גם שר האוצר ישראל כץ, סגן שר הפנים יואב צור, סגן השר לביטחון פנים גדי יברקן, יו"ר ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות דוד ביטן, ונשיאת הקרן לידידות יעל אקשטיין.

יממה לפני קליטת העולים, השרה תמנו-שטה קראה לבצע את קליטתם בהקדם. "תנאי המחייה הקשים בהם חיים הממתינים באתיופיה מלמדים אותי עד כמה פתרון הסוגייה הוא קריטי ודחוף", כתבה בפוסט שפרסמה בפייסבוק. "על ממשלת ישראל לאשר בהקדם את המתווה הכולל להעלאת הממתינים באתיופיה, ולאפשר להם להתאחד עם משפחותיהם שלא פגשו עשרות שנים ולחיות בכבוד בארץ ישראל", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully