וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טובות הנאה ממנהל מכללה": ראש מועצת טובא זנגרייה חשוד בשחיתות

20.6.2020 / 13:43

מעצרו של ויסאם עומר הוארך יחד עם יתר 15 החשודים בפרשה במסגרתה כמה רשויות ברחבי הארץ הפריטו בתי ספר באמצעות רשת מוסדות החינוך טומשין. לבן ה-43 מיוחסות עבירות של שוחד. ביהמ"ש דחה את ערעורו לאיסור פרסום זהותו בטענה כי האינטרס הציבורי גובר על שאיפותיו

בווידאו: הארכת מעצר בחשד לשחיתות ברשויות המקומיות/עריכה: איתי עמרם

חשוד נוסף בפרשיית השוחד ברשויות המקומיות שמנהלת יאח"ה נגד רשת החינוך "טומשין" הוא ויסאם עומר, ראש המועצה המקומית טובא-זנגרייה שבצפון - כך הותר לפרסום. ביום שני פשטו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה לה"ב 433 על בתיהם של 16 חשודים במעורבות בפרשה, ערכה חיפושים בבתים ומשרדים, עצרה אותם והביאה אותם בפני בית משפט השלום בראשון לציון.

לעומר בן ה-43, עורך דין בהכשרתו, מיוחסות עבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים והלבנת הון. מעצר כל ה-16 הוארך. מעצרם של 12, בהם עומר, הוארך עד יום ראשון. בפרשה עצורים גם ראש המועצה המקומית כעביה-טבאש-חג'אג'רה, ראפע חג'אג'רה בן ה-61 וכן נאיף אבו עראר, ראש המועצה המקומית ערערה שבנגב בן ה-60.

"בתמצית יאמר כי מדובר בראש מועצת טובא זנגריה, שלפי החשד קיבל שוחד בדרכים שונות ממר שמואל טומשין, שבעצמו עומד בראש רשת חינוך שנתנה שירותים למועצה", ציין השופט גיא אבנון בהחלטתו.

ראש המועצה טובא זנגרייה, ויסאם עומר. המועצה המקומית טובא זנגרייה, צילום מסך
ראש המועצה טובא זנגרייה, ויסאם עומר/צילום מסך, המועצה המקומית טובא זנגרייה

ביאח"ה טוענים כי טובות ההנאה שקיבל ראש המועצה עומר שוות לקבלת כסף. "הראיות שנאספו עד כה בחקירה הסמויה מלמדות כי מחד טומשין לא בחל בפעולות על מנת לחדש או להמשיך פעולתו במועצות השונות ובטובא ומאידך החשוד שבפנינו לא בחל בלבקש עבור המשך העסקה טובות הנאה", טענו קציני יאח"ה, רפ"ק עודד אררה ורפ"ק עודד ראם, בבית המשפט.

סניגורו של ראש המועצה, עו"ד שרון נהרי, אמר כי לטענות אין בסיס. "הוא עו"ד מזה 16 שנה שעסק בנדל"ן מקרקעין, שגשג, הרוויח הרבה יותר ממה שמרוויח היום", אמר לשופט גיא אבנון. "הוא ירש את אותה התקשרות במכרז שזכה בו טומשין, שנעשתה עוד הרבה לפני שנבחר".

עו"ד נהרי הסביר את השתלשלות האירועים: "מה שקרה באפריל זה שהוא האריך להם את החוזה על ידי היועץ המשפטי נידל, משרד החינוך לא אישר את זה, אז אותו נידל פנה לטומשין ואמר שלעצרו לא מאפשרים לנו להאריך את החוזה ובוטל. לא עבר שבוע, יצא חוזר ממשרד החינוך שבגלל הקורונה יש הארכה אוטומטית לשנה, לא מכרז ולא שום דבר. יש פה טעות והם יודעים את זה. הוא מסר את זה. זה תיק סביב נושא של בדיקה של חידוש המכרז, לא חידוש המכרז". לדבריו, "המכרז היה לפני הרבה שנים, החידוש היה אוטומטי ובזה זה נגמר".

בעניין החשד להעסקת מקורבים, אמר כי "גם אם הוא ביקש מהמנהל להעסיק שתי עובדות והמנהל פנה לטומשין. אין כאן עבירה מכיוון שזה מכרז שכבר היה. שתי עובדות חד הוריות".

עוד בוואלה!

החשד לשחיתות ברשויות המקומיות: רשת חינוך שילמה כספים וזכתה במכרזים

לכתבה המלאה
להב 433. ראובן קסטרו
חוקריה פשטו על בתי החשודים. בניין להב 433/ראובן קסטרו

השופט אבנון דחה את בקשת עו"ד נהרי לאיסור הפרסום. הוא ציין, "אינני מתעלם כמובן מעיסוקו ומעבודתו הקודמת כעו"ד פעיל, אך מנגד לא שמעתי מפי החשוד, באמצעות בא כוחו, נימוקים בדבר נזק מיוחד שייגרם לו כהגדרתו בפסיקה, ודאי שלא שמעתי על קיומו של נזק מיוחד העולה בחומרתו על הצורך במתן פומבי לעבירות המיוחסות לחשוד".

עו"ד שרון נהרי ערער לבית המשפט המחוזי מרכז. שם עו"ד איתי בירן ורפ"ק עודד ראם טענו בשם יאח"ה כי "זכותו של הציבור לדעת מה מונח על הפרק". השופטת מיכל ברק נבו דחתה את הערעור. "גם בהתחשב בכך שמדובר במי ששימש עורך דין - האינטרס הציבורי בפרסום השם, כאשר עסקינן בנבחר ציבור, גובר על האינטרס של החשוד עצמו". היא הותירה את החלטת השופט על כנה, להתיר את הפרסום.

"מכחיש את החשד"

עו"ד נהרי אמר לוואלה!NEWS בתגובה: "מרשי מכחיש את החשד. אין זיקה בין רצונו לסייע לנשים חד הוריות במציאת עבודה לבין זכיית המכרז או חידוש החוזה עם טומשין".

גם מעצרו של מנהל בית ספר תיכון בטובא-זנגרייה, נאשד הייב בן ה-41 הוארך בשבוע. "הוא למעשה ידו הארוכה של ראש המועצה מצד אחד, ומאידך של מר טומשין מנהל הרשת, המשחד העיקרי לשיטתנו בפרשה הנוכחית", אמרו החוקרים לבית המשפט. לטענתם, "הראיות מלמדות שעסק בין היתר בהעסקת מקורביו של ראש המועצה, תכלית המשרתת את מטרותיו של טומשין ועשה כן תוך ציפייה לקבל טובת הנאה עת יפרוש בגמלאות". הם הדגישו שאיש לא טוען שהוא עצמו המשחד. בהסכמת עו"ד רשיד הייב המייצג אותו, השופט גיא אבנון האריך את מעצרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully