וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל חוששים מעיכוב בסיוע לחמאס, ונערכים להידרדרות ביטחונית ברצועה

15.6.2020 / 13:20

למרות הדיווח על אישור ישראל להעברת הכסף הקטארי לעזה, העיכוב בהעברתו מעורר חשש לאפשרות של חידוש המתיחות בגבול הדרום. טרם ברור אם העלייה בהפרחת בלוני התבערה לשטח ישראל קשורה ישירות לחמאס, אך בפיקוד הדרום מגבשים המלצות לתגובה אפשרית

עריכה: אסף דרורי

בצה"ל מודאגים מגרירת הרגליים של קטאר בהעברת הכסף לחמאס. זאת, על רקע הדיווחים על אישור העברתם של עשרות מיליוני הדולרים לאחר העיכוב שחל בשבועות האחרונים. לוואלה! NEWS נודע כי הכסף המיועד לידי חמאס אמור לעבור בימים הקרובים או בשבוע הבא, כשעדיין לא ברור אם מדובר בפעימה של 25 מיליון או של 50 מיליון דולר.

בשבוע הראשון לכניסתו של בני גנץ לתפקיד שר הביטחון, הוא עודכן על ידי גורמים במשרד הביטחון על נוהל העברת הכסף במזוודות. במסגרת נוהל זה, ישראל מאשרת העברת סכומים, שלרוב נעים בין 25 ל-50 מיליון דולר, לחשבונות הבנק של שמות ידועים מראש של פלסטינים ברצועת עזה. מערכת הביטחון מבצעת בקרה על ההעברה כדי לוודא שהכספים מגיעים לידיים שאליהן היו מיועדים מלכתחילה - ולא לידי פעילי טרור.

פלסטינים בתור לחלוקת כספים של קטאר ברצועת עזה 9 בנובמבר 2018. רויטרס
הפעימה הבאה צפויה לעבור בימים הקרובים. פלסטינים בתור לחלוקת הכספים בעזה/רויטרס

הסיבות לעיכוב בהעברת הכספים שחל בשבועות האחרונים עדיין לא ברורות, וגם גורמים מדיניים בירושלים ביררו מה מתרחש מאחורי הקלעים. הקטארים טענו כי העיכוב נגרם מחשש להידבקות בקורונה, אך גורמים בצה"ל העריכו כי הסיבה היא מתיחות הקיימת בין הקטארים, חמאס והרשות הפלסטינית.

בימים האחרונים, התגברו הפרחות בלוני התבערה לשטחי הנגב המערבי, כולל בלונים שנחתו במושב תדהר. כמו כן, פרצו כמה שריפות, ואזרחים דיווחו על שמיעת פיצוצים, ככל הנראה כתוצאה מהפרחת הבלונים מעזה.

גורמים בפיקוד הדרום אמרו כי עדיין לא ברור אם הפרחות הבלונים מהווים אירוע נקודתי, או תהליך שקשור לעיכוב בהעברת הכספים. בהתאם לכך, צה"ל יידרש להעביר המלצות לתגובה אפשרית אם תחול הסלמה. הבוקר, אוגדת עזה בפיקודו של תת-אלוף אליעזר טולדנו תרגלה תרחיש של הידרדרות ביטחונית לאורך הגבול.

עוד בוואלה!

דיווח: ישראל הסכימה להעברת 50 מיליון דולר מקטאר לחמאס

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקרים גוברים בשבועות האחרונים. הפרחת בלונים לכיוון עוטף עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הדיווח בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, המקורב לחיזבאללה, ישראל אישרה את העברת הכסף בשתי פעימות בתוך שבוע, ובתמורה חמאס הסכים לעצור את שיגורי הבלונים מהרצועה. על פי הדיווח, ההסכמה בישראל להעברת הכסף הושגה בתיווכו של שליח קטאר לרצועת עזה, מוחמד אל-עמאדי, וכן שליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב. הסכום שאושר יכלול מענקים לפלסטינים ברצועה וכן פרויקטים נוספים של ממשלת קטאר.

עם זאת, בדיווח הובאו דבריו של חבר בוועדה המארגנת את תהלוכות השיבה, שטען כי חידוש שיגורי בלוני הנפץ אינו קשור בהחלטה שהתקבלה בישראל. לדבריו, הבלונים ששוגרו הם פרי יוזמה עצמאית, שלא על דעת הוועדה והפלגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully