וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוסקבה תחלק תלושים למי שיצביע במשאל העם על עתיד פוטין

בכיר בעיריה אמר כי שוברים בגובה עשרה מיליארד רובל יחולקו למי שיגיע לקלפיות בסוף החודש, ואלו ישמשו אותם במסעדות ולקניות בעיר. בקרמלין רוצים להגדיל את שיעור ההצבעה במשאל שיאפשר לפוטין לשלוט עד 2036

רויטרס

(בווידאו: פוטין על השינויים בחוקה המאפשרים את הארכת כהונתו)

עיריית מוסקבה תחלק שני מיליון תלושים למי שיגיע להצביע במשאל העם שיאפשר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין להישאר בשלטון עד 2036. באופוזיציה אמרו כי מדובר בטריק זול שנועד להגדיל את שיעור ההשתפות בהצבעה בתחילת החודש הבא.

"התלושים יהיו זמינים רק בשירותי הצרכנות, המסעדות וחברות המסחר במוסקבה", אמר אתמול אלכסיי נמריוק, בכיר בעירייה, שצוטט על ידי סוכנות הידיעות אינטרפקס. לדבריו, כל מי שיצביע "יקבל קוד, ואז תיערך הגרלה של נקודות". לדבריו, שווי השוברים הוא עשרה מיליארד רובל - 144 מיליון דולר) - והם יעזרו להחיות את הצריכה שנפגעה בעקבות הסגר שהוטל לבלימת נגיף הקורונה, והוסר ברובו במהלך השבוע.

ולדימיר פוטין ביום רוסיה במוסקבה. 12 ביוני 2020.. רויטרס
רוצה למשוך מצביעים. פוטין, היום/רויטרס

מוסקבה, שבה גרים כ-12.5 מיליון איש, הייתה בסגר במשך שבועות והיא אחד ממוקדי ההתפרצות החמורים ביותר ברוסיה. חלוקת השבורים עשויה להגדיל את שיעור ההשתפות במשאל העם, שבמסגרתו יעברו שינויים בחוקה כך שרצף הכהונות של פוטין יתאפס והוא יוכל להחזיק בשתיים נוספים אחרי שזו הנוכחית, הרביעית במספר, תסתיים ב-2024.

ההצבעה הייתה אמורה להתקיים ב-22 באפריל, אולם היא נדחתה על ידי הקרמלין בשל התפרצות הקורונה. היא אמורה להתקיים באופן רשמי ב-1 ביולי, אך ניתן יהיה להצביע במוסקבה ובמקומות אחרים כבר ב-25 ביוני, דרך פתקים אלקטרוניים. השבוע אמרו הרשויות ברוסיה כי הן שלחו גורמים רשמיים לאיסוף פתקי הצבעה מוקדמת מהמקומות הנידחים ביותר במדינה, כולל מרועי צבאים, דייגים וכורים בסיביר.

באופוזיציה המוחלשת ברוסיה רואים במשאל העם הפיכה חוקתית במסווה, והם חוששים מזיופי קולות. מתנגדיו של פוטין, שנמצא בשלטון מאז 1999, מתכננים להחרים את ההצבעה והם סבורים שתוצאותיה מכורות מראש.

המדרחוב התיירותי Ulitsa Arbat, מוסקבה. ShutterStock
שוברים למסעדות וקניות. מתחם בילויים במוסקבה/ShutterStock

מפלגת השלטון "רוסיה מאוחדת" מריצה קמפיין נרחב לפני משאל העם, הכולל ידוענים מקומיים וכלי תקשורת פרו-ממשלתיים מפצירים באזרחים להצביע למען הרפורמות החוקתיות. מוקדם יותר השבוע דיווחו כלי תקשורת ברוסיה שתושבי מחוז קרסניורקס שבסיביר יוכלו להשיג טפסי הגרלה בקלפיות שבאמצעותם יוכלו להשיג דירות, סמרטפונים ומכוניות בחינם.

מתנגדיו של פוטין ציינו כי בעוד שהקרמלין מנסה למשוך מצביעים לקלפיות, עסקים קטנים רבים מתלוננים על הסיוע הכלכלי המועט שקיבלו מהממשלה בזמן הסגר הממושך.

"איזו עזות מצח מדהימה מצדו", אמר גאורגי אלבורוב, בעל בריתו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני, על ראש עיריית מוסקבה, כשהוא מציין את אותן תלונות של בתי עסק. "הוא יכול למצוא המון כסף אם הוא צריך לפתות אנשים ל'קלפיות הצבעה' עבור הצאר פוטין".

סקר שפורסם בחודש שעבר הראה כי 66% מהנשאלים צפויים לצאת ולהשתתף במשאל העם. מתוכם, 55% מתכננים להצביע בעד השינויים בחוקה, בעוד שרק 19% יתנגדו להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully