וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפרת שלום הציבור": אישום נגד צעירים שקראו "שמע ישראל" בהר הבית

על פי כתב האישום, כשעברו הצעירים מול כיפת הסלע הם השתטחו, קראו "שמע ישראל" וצעקו, עד שמתפללים מוסלמים התאספו סביבם. "זהו כתב אישום חריג ושערורייתי - המשטרה מעלימה עין מהפרות של ערבים", אמר סנגורו של אחד מהם. המשטרה: כתבי אישום כאלה הוגשו גם בעבר

קרדיט: רדיו 90FM

כתב אישום הוגש נגד שלושה צעירים שהשתטחו וקראו "שמע ישראל" בהר הבית לפני כשנה. השלושה מואשמים בעבירות של התנהגות העלולה להפר את שלום הציבור ובהפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו.

לפי כתב האישום שהוגש בחודש שעבר, שלושת הצעירים - תושבי בית שמש, לוד ומועצה אזורית הר חברון - הגיעו בספטמבר 2018 לבקר בהר הבית. השלושה עברו תדרוך בנוגע לכללים, אך לפי האישום, כשעברו מול כיפת הסלע, השתטחו בזה אחר זה וקראו "שמע ישראל". בעקבות זאת, ביקשו מהם השוטרים להתלוות אליהם מחוץ למתחם. בכתב האישום נכתב כי השלושה האטו במכוון את הליכתם, ו"כאשר הגיעו לרחבת אל-אקצא קראו הנאשמים 'שמע ישראל' וצעקו בקול רם, עד כי מתפללים מוסלמים שנכחו ברחבת המסגד החלו להיאסף סביבם וסביב השוטרים שעיכבו אותם, והחלו בקריאות נגד יהודים".

על פי האישום, הם התנהגו במקום ציבורי "באופן העלול להפר את שלום הציבור וכן הפריעו לשוטר בזמן מילוי תפקידו כדין". על פי החוק, העונש על התנהגות פסולה במקום ציבורי הוא עד שישה חודשי מאסר והעונש המקסימלי על הפרעה לשוטר הוא שלוש שנות מאסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"הנערים בסך הכל קראו שמע ישראל בהר הבית". מתפללים יהודים בהר הבית, ט' באב האחרון/מערכת וואלה, צילום מסך

מבקרים שאינם מוסלמים רשאים לעלות בשעות מסוימות להר הבית דרך שער המוגרבים, אך בהתאם להסכמות מאז 67' נאסר עליהם להתפלל. בהתאם לכך נותנים השוטרים למגיעים תדרוך בכניסה על הנהלים במקום. לרוב, מי שמפר את הנהלים מוצא ממתחם הר הבית ולעתים מעוכב על ידי המשטרה ומורחק לתקופה מסוימת מהאזור. אך כתב אישום בגין מעשים אלו הוא חריג.

"זהו כתב אישום חריג ושערורייתי. המשטרה לא מגישה כתבי אישום במקרים ברורים של הפרות סדר, אלא אם מדובר במקרים חמורים ביותר שכללו אלימות חריגה. הנערים בסך הכל קראו שמע ישראל בהר הבית", אמר משה פולסקי מארגון "חוננו" המייצג את אחד הנאשמים. "משטרת ישראל מעלימה עין מהפרות סדר חמורות שמבוצעות כמעט מדי יום מצדם של הערבים, ואילו כשנערים קוראים שמע ישראל, בשל חשש כי הדבר יגרום להתפרעות מצדם של הערבים, המשטרה מעדיפה להיות תקיפה כנגד יהודים. מדובר בכתב אישום שניתן לכנותו מביש, האם באמת סבור מאן דהו במדינת ישראל של שנת 2019 שקריאת 'שמע ישראל' תהווה עבירה פלילית?".

מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
מהומות עם מתפללים מוסלמים בהר הבית, תשעה באב האחרון/רויטרס

בתקופה האחרונה גברה המתיחות סביב הר הבית, לאחר שהותר ליהודים לעלות למתחם ב-ט' באב שחל במקביל לחג הקורבן. במקום פרצו עימותים, וכמה שוטרים ומתפללים מוסלמים נפצעו. הצעד עורר ביקורת קשה ברשות הפלסטינית ובירדן שטענו לפגיעה בסטטוס-קוו. כמו כן, כמה ימים לאחר מכן, שני נערים מאל-עזרייה דקרו ופצעו בינוני שוטר ביציאתם מהר הבית. אחד מהם נורה למוות והשני נפצע באורח אנוש.

מהומות בהר הבית , 11 באוגוסט 2019. רויטרס
בתקופה האחרונה גברה המתיחות סביב הר הבית. מהומות של מוסלמים בהר הבית, ט' באב האחרון/רויטרס

מהמשטרה נמסר: "המשטרה פועלת כל העת לשמור על החוק והסדר ולמנוע מצב של הפרת הסדר הציבורי בניגוד לחוק. בסיום החקירה בעניינם ובהתאם לחומר הראיות, הוחלט להגיש נגד הצעירים כתב אישום בגין התנהגות העלולה להפר את הסדר הציבורי והפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת כמו במקרים רבים אחרים בהם הוגשו כתבי אישום בגין סעיפי עבירות אלו בישראל בעבר. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את החוק ולשמור על הסדר הציבורי ברחבי העיר העתיקה והמקומות הקדושים. הכל בכדי לאפשר לאלפי המתפללים והמבקרים להגיע אליהם בבטחה ובהתאם לכללים הנהוגים במקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully