וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישלים את הליך השיקום: נדחה הדיון על שחרור רוצח חברתו החיילת

8.4.2019 / 16:29

גלעד שמן רצח בשנת 1991 את חברתו לחיים עינב רוגל, חיילת בת 19 משער הגולן. הוא הורשע ברצח ולאחרונה פנה לוועדת השחרורים בבקשה להשתחרר ממאסר עקב התנהגות טובה. הדיון בשחרורו יידחה לשנה הבאה. אמה ואחותה של הנרצחת ביקשו בשבוע שעבר שלא לאשר את שחרורו

עינב רוגל. אתר רשמי
עינב רוגל/אתר רשמי

ועדת השחרורים שהתכנסה היום (שני) דחתה בשנה את הדיון בבקשתו של האסיר גלעד שמן לשחרור מוקדם, זאת לצורך השלמת תהליך השיקום. שמן רצח ב-1991 את עינב רוגל, חיילת בת 19, לאחר שהיא נפרדה ממנו. הוא הורשע ברצח ונגזר עליו מאסר עולם. עונשו נקצב ל-36 שנות מאסר.

אמה ושתי אחיותיה של הנרצחת, שגילו במקרה על הדיון המתוכנן בוועדת השחרורים, פנו לוועדה בבקשה להשמיע את דברן ולא לקבל החלטה לפני כן. בקשתן, שהוגשה באמצעות עו"ד גלי עציון מנעמ"ת התקבלה, ואכן החלטת הוועדה לא תתקבל לפני שהאם והאחיות יעבירו את התייחסותן לבקשת הקיצור.

האם, נורית רוגל, ובנותיה, דורשות כי בקשתו תדחה וכי הוא ירצה את מלוא תקופת מאסרו. אם תתקבל בקשתו לקיצור המאסר, הוא יצא לחופשי. ככל הידוע הפרקליטות מתכוונת להביע גם היא את התנגדותה לבקשת הרוצח.

גלעד שמן במהלך המשפט נגדו, בתחילת שנות ה90.. דוד (דדה) עינב, אתר רשמי
גלעד שמן/אתר רשמי, דוד (דדה) עינב

"אני לא יכולה לדמיין שהרוצח של עינב יסתובב חופשי ויהיה שכן שלי", אמרה האם. "הטרור נגד נשים הולך וגואה. איזה מסר תעביר המדינה אם תשחרר לחופשי רוצח אכזר?", שאלה. לדבריה, "בתי המשפט המחוזי והעליון נתנו פסקי דין, מדוע יש צורך לכרסם בהם? למדינה צריכה להיות אמירה ערכית וחינוכית ועליה לדחות את בקשת הרוצח".

עו"ד מורן נירשברג-דרורי, שמייצגת את שמן מטעם הסניגוריה הציבורית, מסרה בשבוע שעבר כי כי "מדובר באסיר אשר השלים 28 שנות מאסר, במהלכן לקח אחריות מלאה על מעשיו, הביע צער וכאב ומגלה אמפתיה אמיתית לקורבן ולבני משפחתה. במהלך המאסר השלים מסגרות טיפוליות רבות ובהן טיפול ייעודי לאסירים המרצים מאסרים בעבירות המתה וטיפול ייעודי לגברים אלימים. במסגרת תהליך השיקום גלעד עבר אבחון שקבע כי אינו מסוכן, והוא נחשב לאסיר ללא בעיות התנהגותיות ויוצא לחופשות".

עוד באותו נושא

"לא יכולה לדמיין שיסתובב חופשי": רוצח חברתו מבקש קיצור מאסרו

לכתבה המלאה

נטען כי הכה את חברתו בחופשה מהכלא

שמן הורשע בבית המשפט המחוזי בנצרת ברצח ונגזר עליו מאסר עולם. הוא ערער על הרשעתו בפני בית המשפט העליון, בטענה כי היה בהתקף פסיכוטי בזמן המעשה. בית המשפט דחה את הערעור וקבע כי "אין למערער כל עילה להפחתה בעונש מאסר העולם שהושת עליו. הרצח הנפשע שביצע מצטרף לכל אותם מקרים אומללים וטראגיים בהם גבר שאינו מוכן להשלים עם ניתוק הקשרים עמו על ידי בת זוגו, בוחר, בקור רוח, לקפד את פתיל חייה".

בשנת 2009 הוועדה לקציבת מאסרי עולם המליצה לנשיא המדינה דאז, שמעון פרס, כי יקצוב את עונשו של שמן ל-30 שנות מאסר. משפחתה של רוגל ניהלה מאבק נוכח המלצה זו ואף הציגה מידע כי במהלך חופשה ממאסרו הרביץ לבת הזוג שלו, לעיני בנם המשותף.

במהלך משפט הרצח, הערעור והמלצת ועדת השחרורים לקצוב את עונשו של הרוצח, הוביל גבריאל רוגל, אביה של עינב את המאבק המשפטי. לפני ארבע שנים נפטר. "הוא היה הגב שלנו", אמרה היום בכאב נורית, אלמנתו.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully